|

دور دنیا در یک دقیقه

پیکاسوهای جعلی در سرویس بهداشتی زنان

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

پیکاسوهای جعلی در سرویس بهداشتی زنان
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از روسیه شروع می‌کنیم که حکم بازداشت همسر الکسی ناوالنی را صادر کرده است. سپس به پاکستان می‌رویم که قتلگاه خبرنگاران محلی است. در آخر هم پرونده پیکاسوهای جعلی را در تاسمانی پیگیری می‌کنیم.

 

روسیه؛ صدور حکم بازداشت همسر ناوالنی

مقام قضایی در روسیه حکم بازداشت یولیا ناوالنی همسر الکسی ناوالنی را به دلیل عضویت در گروه‌های تندرو صادر کرده است. در روسیه به هر گروه مخالف کرملین و مستقل تندرو گفته می‌شود.

در این حکم برای خانم ناوالنی دو ماه بازداشت در نظر گرفته شده است. او در روسیه زندگی نمی‌کند و در تبعید به سر می‌برد. اشاره‌ای به محل اقامت او نشده است.

خانم ناوالنی ولادیمیر پوتین را مسئول مرگ همسرش می‌داند. ۵ ماه پیش الکسی ناوالنی جان خود را در زندانی در سیبری از دست داد.

 

ژاپن؛ شدیدترین شاخص گرمازدگی برای تابستان

تابستان گرم امسال باعث شده تا کارشناسان تصمیم بگیرند به موج گرمازدگی مرگ‌بار همچون دیگر حوادث طبیعی که منجر به مرگ انسان‌ها می‌شود، نگاه کنند.

آنها همچنین درجه «شدیدترین» را برای گرمازدگی تابستان امسال در نظر گرفته اند تا مراکز درمان و بیمارستان‌ها با توجه و حساسیت بیشتر موضوع را پیگیری کنند.

در ژاپن دمای ۳۵ درجه دمای بسیار گرم به شمار می‌آید. اما مناطق مختلف این کشور به تازگی دمای بالای ۴۰ درجه را هم تجربه کرده است. ۶ نفر به دلیل گرمازدگی جان خود را از دست داده اند.

 

پاکستان؛ قتلگاه روزنامه‌نگاران محلی

در شش ماه اول سال ۲۰۲۴، هفت خبرنگار جان خود را در پاکستان از دست داده اند تا رکوردی بی‌سابقه برای این کشور ثبت شود.

هفتمین روزنامه‌نگار کشته شده، خلیل جبران نام دارد. او سوار بر خودروی خود در حال رانندگی بود. دو مرد او را متوقف کردند، از خودرو بیرون کشیدند و کشتند!

اغلب کشتارها در روستاها و مناطق محلی کوچک اتفاق افتاده است و قربانیان خبرنگاران و گزارشگران محلی بوده اند. 

 

بریتانیا؛ مالیات و کاهش مصرف قند کودکان

نتایج یک مطالعه در بریتانیا نشان می‌دهد تنها یک سال پس از برقراری مالیات بر قند و شکر، مصرف نوشابه‌ها و مواد قندی در کودکان به نصف کاهش یافته است.

دولت بریتانیا از سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت مالیات قند و شکر را افزایش دهد. تنها یک سال بعد استفاده از قند و شکر بیش از حد تصور کاهش یافته و رژیم غذایی بهبود یافته است.

کارشناسان معتقدند موفق بودن این روش مسیر را برای افزایش مالیات بر مواد غذایی و نوشیدنی مضر دیگر باز کرده است. 

 

تاسمانی؛ پیکاسوهای جعلی در سرویس بهداشتی!

دیوید والش مدیر موزه هنرهای قدیم و جدید تاسمانی موسوم به مونا اعتراف کرد تابلوهای پیکاسو در این موزه جعلی و کار همسرش خانم کرشا کائچله هستند.

نام موزه مونا چندی پیش سر زبان‌ها افتاد؛ زمانی که مدیر موزه تصمیم گرفت تابلوهای پیکاسو را درون سرویس بهداشتی زنان آویزان کند و به معرض تماشا بگذارد!

این حرکت اعتراضی در واکنش به حکم دادگاه انجام شد؛ مونا می‌خواست تنها زنان بیننده این تابلوها باشند، اما دادگاه حکم داده بودند مردان هم باید باشند. موزه مونا می‌گوید این تابلوها از اساس جعلی هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها