|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| چهاردهم مرداد

روایتی از اختلاف کروبی و هاشمی شاهرودی/ رهبری نامه نوشتند

هاشمی رفسنجانی روز چهاردهم مرداد در مورد اختلاف مهدی کروبی رئیس وقت مجلس و هاشمی شاهرودی رئیس وقت دستگاه قضا و نامه رهبری در این خصوص نوشته است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

روایتی از اختلاف کروبی و هاشمی شاهرودی/ رهبری نامه نوشتند

بنا بود در مراسم تحلیف ریاست‌جمهورى در مجلس شرکت کنم، با دستور رهبرى این مراسم به تأخیر افتاد و برنامه لغو شد. آقاى کروبى، [رئیس مجلس]، اظهارات مناقشه‌آمیزى در مورد اظهارات و عمل رئیس قوه قضائیه کرد و آقاى [هاشمی] شاهرودى جواب داد و آقاى کروبى، پیشنهاد کمیته مشترکى براى تفاهم کرد و آقاى شاهرودى، تجدید معرفى حقوقدانان در روز گذشته را کافى و کمیته را بى‌ثمر دانست.

نهایتاً آیت‌الله خامنه‌اى، نامه‌اى به من نوشتند و خواستند مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، جلسه فوق‌العاده‌اى سریعاً تشکیل دهد و مطابق اصل ۱۱۰ قانون اساسى، براى راه‌حل این معضل، پیشنهادى به ایشان بدهد. من هم تلفنى با آقایان شاهرودى، [رئیس قوه قضائیه] و کروبى، [رئیس مجلس] و جنتى، [دبیر شورای نگهبان]، صحبت کردم که اگر توافقی بکنند و نیاز به جلسه مجمع نباشد، بهتر است؛ نپذیرفتند و براى فردا عصر، اعضاى مجمع را به جلسه فوق‌العاده دعوت‌ کردم.

آقایان [حسین] مرعشى، [نماینده کرمان] و على هاشمى، [نماینده رفسنجان] آمدند و جریان بحث‌هاى مهمى را توضیح دادند و پیشنهادى براى رفع مشکل ارائه دادند؛ آنها هم مثل آقاى کروبى، معتقدند که صلاح نبود رهبرى در این مسئله دخالت‌ کنند و جلوی مراسم را بگیرند.

مصاحبه‌اى با آقایان [مهدی] سجاده‌چی و [حمید] آخوندى، براى محتواى سریال «انقلاب تنها» داشتم و نکات قابل طرح را گفتم. صداوسیما، ایده کارشناسان را عوض‌ کرده، چون کارفرما است. اسرائیل، امروز هم یکى از رهبران فلسطینى را ترور کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها