|

شمار شهدای غزه از مرز ۳۹ هزار نفر عبور کرد

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار گروهی دیگر در نوار غزه انجام داده که در پی آن، ۲۳ شهید و ۹۱ مجروح به بیمارستان‌های غزه منتقل شده‌اند.

شمار شهدای غزه از مرز ۳۹ هزار نفر عبور کرد

به گزارش شبکه شرق، وزارت بهداشت فلسطین با انتشار جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم اسراییل در نوار غزه اعلام کرد که از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ۳۹ هزار و شش شهروند فلسطینی در این منطقه به شهادت رسیده اند.

به گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه عصر امروز دوشنبه اعلام کرد که رژیم اسراییل طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۳ مورد کشتار علیه غیرنظامیان در این منطقه شد که در نتیجه آن ۲۳ نفر شهید و ۹۱ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۹ هزار و ۶ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۸۱۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه اعلام کرد که تا این لحظه نیز تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده و نیروهای امدادی امکان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه همچنین آمار ویژه‌ای از جنایت امروز رژیم اسراییل در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه منتشر و اعلام کرد که در نتیجه جنایت‌های رژیم اشغالگر در این منطقه از ساعات اولیه صبح امروز تاکنون ۳۷ شهید فلسطینی به بیمارستان ناصر انتقال داده شده و بیش از ۱۲۰ نفر دیگر مجروح شدند که وضعیت برخی از آن‌ها وخیم است.

پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم اسراییل علیه نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران اسراییل در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها