|

جنجال و درگیری سر رفع فلیترینگ در مجلس/ ویدئو

جلسه مجلس سر وتوی طرح رفع رفع فیلترینگ، متشنج و با درگیری و تنش بین نمایندگان مجلس همراه شد.

جنجال و درگیری سر رفع فلیترینگ در مجلس/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، تنش، جنجال و درگیری در مجلس خبرساز شد؛ یکی از نمایندگان مجلس، خواستار تسریع در بررسی طرح خود برای رفع فیلترینگ شد و این موضوع باعث شد که جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی دچار یکسری حواشی شود.

جلسه علنی امروز «چهارشنبه، سوم مرداد ماه ۱۴۰۳» مجلس شورای اسلامی درگیر یکسری حواشی شد؛ قضیه از این قرار بود که محمدقسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس، گفت: طرحی دوفوریتی تهیه و تقدیم هیأت رئیسه کردم که تمام مراحل خود را طی کرده است و بنده با همه دوستان هیأت رئیسه صحبت کردم و گفتند که مراحل این طرح طی شده است، اما قالیباف آن را وتو کرده است.

او ادامه داد: آقای قالیباف! شما به قرآن سوگند یاد کردید که آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را رعایت کنید، به چه حقی این کار را انجام دادید؟ طرحم چه مشکلی داشت؟ آیا فکر می‌کنید مصلحت‌اندیش هستید؟

مجلس

این نماینده مجلس در ادامه گفت: آقای قالیباف اینجا پادگان نیست، بلکه اینجا مجلس شورای اسلامی و خانه ملت است. اگر من به عنوان نماینده مردم نتوانم صحبت کنم، چه کسی باید حرف مردم را بزند؟ چون طرح رفع فلیترینگ است، اجازه نمی‌دهید در دستورکار قرار گیرد؟

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده بوکان، گفت: مطالبی که شما به رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت دادید، درست نیست. اکنون ۳۰ طرح دوفوریتی در هیأت رئیسه وجود دارد و هر کدام باید به موقع مطرح شود.

ائ اظهار کرد: اینگونه صحبت کردن درست و به مصلحت نیست. یعنی چه که می‌گویئید اینجا پادگان نیست؟ این چه حرفی است؟ شأن مجلس، نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی را حفظ کنید.

در نهایت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اطراف صندلی محمدقسیم عثمانی تجمع کرده و او را دعوت به آرامش کردند.

درگیری نمایندگان در صحن علنی مجلس

فیلمی از درگیری لفظی نمایندگان مجلس درباره بررسی برخی طرح‌ها در صحن علنی مجلس منتشر شده است. با تذکر «محمدقسیم عثمانی» نماینده بوکان درخصوص اعلام وصول نشدن طرح دو فوریتی‌اش درباره رفع فیلترینگ، جلسه مجلس برای دقایقی متشنج شد.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها