|

عباس صالحی انصراف داد

«عباس صالحی» انصراف داد.

عباس صالحی انصراف داد

به گزارش شبکه شرق، «سید عباس صالحی» از گزینه وزارت ارشاد انصراف داد؛ نامه‌ای منسوب به او، خطاب به رئیس کمیته فرهنگی انتخاب وزیر دولت «مسعود پزشکیان»، مبنی بر انصراف از گزینه وزارت ارشاد، منتشر شده است.

«سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم که به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت ارشاد در دولت چهاردهم مطرح بود، انصراف داد.

«سیدعباس صالحی»، وزیر ارشاد دولت دوازدهم ظاهراً نفر اول انجمن‌ها و صنوف و چهره‌های فرهنگی هنری در معرفی به کمیته فرهنگی انتخاب وزیر دولت پزشکیان بود؛ حالا در فضای مجازی و رسانه‌های متعدد نامه‌ای منسوب به او خطاب به رئیس این کمیته، مبنی بر انصراف از گزینه وزارت ارشاد، منتشر شده است.

متن این پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب آقای تابش رئیس محترم کمیته انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم

با تقدیم سلام و احترام

اطلاع دادید که کمیته انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فهرست نامزدهای آن وزارتخانه، نام اینجانب را نیز قرار داده است. ضمن سپاس ویژه از حسن نظر اعضای محترم کمیته، و نیز احزاب و صنوف و انجمن‌ها و تشکل‌هایی که با معرفی اینجانب حسن اعتماد خویش را ابراز داشته‌اند، مستدعی است، اعضای فرهیخته آن کمیته معذوریت قطعی اینجانب را پذیرا باشند.

ادله گوناگونی برای اطلاع جنابعالی و کمیته محترم دارم که در این مختصر مجال توضیح نیست، اما به‌ویژه به حکم ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه راه فقید زنده‌یاد، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی در موسسه اطلاعات اشاره می‌کنم؛ موسسه گرانقدری که سهم شایانی در حیات فرهنگی-رسانه‌ای ایران زمین در قریب یک قرن اخیر داشته است و طبعاً تداوم این راه مسئولیت سنگینی را بر عهده بنده و همکاران عزیزم در این موسسه نهاده است.

امیدوارم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم بتواند با شناخت ژرف از سرمایه‌های گرانسنگ فرهنگی-هنری ایران تاریخی و معاصر، در تکریم و تعالی آن بکوشد و با سعه صدر و نگاهی جامع‌الاطراف و قدرشناسانه به پیشکسوتان و ناموران این عرصه، در تعلق خاطر جوانان و نوجوانان این مرزوبوم به فرهنگ و هنر، که گوهر معنوی و هویت‌بخش ایران عزیز است، اهتمام وافر نشان دهد.

توفیقات روزافزون جناب آقای دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب و دولت چهاردهم را از ایزدمنان خواستارم.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها