|

هشدار مهم محمد مهاجری به مسعود پزشکیان

جریان تندروی اصلاح‌طلب، نقش قابل توجهی در پیروزی «مسعود پزشکیان» ندارد؛ اتفاقا جریان اعتدالی تلاش زیادی کردند و از نگرانی رئیس‌جمهور شدن «سعید جلیلی»، به سمت پزشکیان رفتند.

هشدار مهم محمد مهاجری به مسعود پزشکیان

به گزارش شبکه شرق، «محمد مهاجری» گفت: «از ستاد لاریجانی، بیش از ۹۵ درصد آن‌ها به ستاد «مسعود پزشکیان» میل کردند و واقعا هم کار کردند. اینکه فرض را بر این بگذاریم همه تخم مرغ‌های سبد پزشکیان را یک گروه خاصی از اصلاح طلبان گذاشتند حتما خطا است. همین اصلاح طلبانی که سهم خواهی می‌کنند، در ۳ سال گذشته جز بی تاثیر بودن و عدم حضور کاری نکردند و اگر کسی هم به فکر انتخابات بود همین جریان اصلاح طلب معتدل است که دنبال انتخابات بود. نقد من صرفا مربوط به این بخش بود.»

«محمد مهاجری» فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: «جریان تندروی اصلاح‌طلب، نقش قابل توجهی در پیروزی «مسعود پزشکیان» ندارد؛ اتفاقا جریان اعتدالی تلاش زیادی کردند و از نگرانی رئیس‌جمهور شدن «سعید جلیلی»، به سمت پزشکیان رفتند. همین اصلاح طلبانی که سهم خواهی می‌کنند، در ۳ سال گذشته جز بی‌تاثیر بودن وعدم حضور کاری نکردند.»

«محمد مهاجری» با اشاره به موضوع سهم‌خواهی از کابینه دولت چهاردهم، می‌گوید: «کسانی که اکنون سهم‌خواهی می‌کنند دو گروه هستند. گروه اول جریان اصولگرا هستند و جوری برخورد می‌کنند که انگار خودشان انتخابات را برده‌اند و تعیین تکلیف می‌کنند و دستور می‌دهند که دولت چه افرادی را بیاورد چه افرادی را نیاورد! البته این گروه بسیار هم عجیب و غریب هستند. گروه دوم جریان اصلاحات هستند به صورت عموم، که طبیعتا معیارهایی را دارند و برخی مواقع فشارهایی را هم وارد می‌کنند. در خود جریان اصلاحات هم می‌توان دو دسته را مشاهده کرد. یک دسته افراد معقولی هستند و معتقدند رئیس‌جمهور در فضای آرامش و با معیارهای مورد نظر خودش افراد را انتخاب کند که خب این اتفاق در کمیته‌های راهبری با همه انتقاداتی که به آن وارد است، در حال انجام است.»

مهاجری تاکید کرد: «گروه دیگر، افرادی هستند که سعی دارند با فشار بر رئیس‌جمهور افراد خودشان را تحمیل کنند. بسیاری از این افراد کسانی هستند که تا ظهر جمعه در انتخابات شرکت نکرده بودند یا شاید هم اصلا شرکت نکردند. اصلاح طلبان تندرویی که مانند اصولگرایان تندرو، در حال فشار آوردن هستند.»

محمد مهاجری با بیان اینکه پزشکیان، از جریان اصلاحات برآمده است و حق دارد مدیرانش را از این جریان و هرکسی که دوست دارد، انتخاب کند، گفت: حتی پزشکیان بحث وفاق ملی را هم مطرح کرد که می‌تواند منجر به این شود بخشی از کابینه او از جریان اعتدالی و حتی اصولگرا باشد. البته که بیشترین سهم باید برای اصلاح طلبان باشد. اما برخی حتی حاضر نیستند همین نگاه را بپذیرند و فشار می‌آوردند که کابینه باید از اصلاح طلبانی باشد که آن‌ها دوستشان دارند. به نظرم این یک آفت است و اگر پزشکیان به این موضوع تن دهد، می‌تواند عامل ناکارآمدی و تندروی شود و اگر هم انجام ندهد، خود این افراد عامل فشار به دولت خواهند شد.»

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به این نکته که عقل حکم می‌کند جریان اصلاح‌طلب در قوه مجریه حضور داشته باشد، گفت: «هر کسی غیر از این را تصور کند، حتما در عالم سیاست زندگی نمی‌کند و در عالم توهم سیر می‌کند. من معتقدم جریان تندروی اصلاح طلب نقش قابل توجهی در پیروزی آقای پزشکیان ندارد و اتفاقا جریان اعتدالی تلاش زیادی کردند و از نگرانی رئیس‌جمهور شدن جلیلی، به سمت پزشکیان رفتند.»

او تصریح کرد: «از ستاد لاریجانی بیش از ۹۵ درصد آن‌ها به ستاد پزشکیان میل کردند و واقعا هم کار کردند. اینکه فرض را بر این بگذاریم همه تخم مرغ‌های سبد پزشکیان را یک گروه خاصی از اصلاح طلبان گذاشتند حتما خطا است. همین اصلاح طلبانی که سهم خواهی می‌کنند، در ۳ سال گذشته جز بی‌تاثیر بودن وعدم حضور کاری نکردند و اگر کسی هم به فکر انتخابات بود همین جریان اصلاح‌طلب معتدل است که دنبال انتخابات بود. نقد من صرفا مربوط به این بخش بود.»

مهاجری تاکید کرد: «بخشی از اصلاح‌طلبان نقد من را پذیرفتند بخش دیگر هم به نظرم اصلا نخوانده بودند که من چه نوشتم! نقد همیشه باید قابل تحمل باشد، خصوصا برای اصلاح‌طلبان که ادعای دموکراسی و نقدپذیری را دارند و به نظرم حق عصبانیت و تلاش برای ساکت کردن بقیه برای‌عدم نظر دادن را ندارند.»

منبع: اصلاحات نیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها