|

بیانیه جبهه اصلاحات ایران در محکومیت ترور اسماعیل هنیه

اسرائیل سزاوار تنبیه جهانى است / اصلاح فوری حفره‌های امنیتی موجود در کشور

جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌اى ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه از رهبران حماس در تهران، به ملت مظلوم فلسطین به ویژه مردم داغدار غزه تسلیت گفت و اسرائیل را سزاوار تنبیه جهانى دانست.

اسرائیل سزاوار تنبیه جهانى است / اصلاح فوری حفره‌های امنیتی موجود در کشور

به گزارش شبکه شرق، جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌اى ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه از رهبران حماس در تهران، به ملت مظلوم فلسطین به ویژه مردم داغدار غزه تسلیت گفت و اسرائیل را سزاوار تنبیه جهانى دانست. این جبهه با تأکید بر لزوم باز تعریف دکترین امنیت ملی و اصلاح فوری حفره های امنیتی موجود در کشور، همچنین معتقد است نباید در تله دولت راستگراى اسرائیل برای درگیر کردن مستقیم ایران در جنگی خانمان‌سوز افتاد. 

متن کامل بیانیه جبهه اصلاحات ایران به شرح زیر است:

 

به نام خدا

جبهه اصلاحات ایران ضمن محکومیت شدید ترور جنایتکارانهٔ مجاهد گرانقدر اسماعیل هنیه، به ملت مظلوم فلسطین به ویژه مردم داغدار غزه تسلیت مى گوید و بر این باور است که مقاومت مردم فلسطین برای رهایی از اشغالگری و آوارگی، همواره مبارزه ای برحق و آزادیبخش بوده است. 

اسراییل رژیمی بنیادگرا و نژادپرست است که در طول حیات سیاسی اش، اشغال و جنایت، پیشه دائمی او بوده و کشتار قریب ۴۰ هزار نفر، شامل کودکان، زنان و غیرنظامیان در تهاجم نظامی اخیر به غزه که بی‌شک لکه‌ای سیاه و ننگین در تاریخ بشر خواهد ماند، سزاوار تنبیه جهانی است. 

ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، نشانگر این واقعیت است که این رژیم نژادپرست زیر فشار افکار عمومی جهان و درحالى که به “جنایت علیه بشریت”‌ محکوم شده، درپی فرصت است تا به هرقیمت برای بقای خود دامنه درگیری‌های نظامی‌ اش را تا تهران گسترش دهد و دولت دکتر پزشکیان را با توجه به تحریم های فلج کننده و بحران اقتصادی به جا مانده در جنگی خانمان‌سوز درگیر کند. 

ترور شهید هنیه بالاترین چهره سیاسی حماس، از زاویه دیگر اقدام سیاسی حساب شده ای برای ایجاد اختلال در روند آتش بسی است که می رفت از جانب کشورهای جهان بر دولت افراطی اسرائیل تحمیل شود؛ زیرا نتانیاهو بر این باور است اگر جنگ متوقف شود، او در موقعیت اجبار به پاسخگویی اعمالش برای نسل کشی قرار خواهد گرفت. 

اجابت درخواست نتانیاهو برای حضور در کنگره آمریکا و استقبال تمام عیار از سخنرانی او نشان داد جناح جنگ طلب امریکا و به تبع آن، اسرائیل به کلى در سیاست‌های راهبردی خود، راه حل‌های دیپلماتیک را رها کرده و زبانی جز زبان ترور و جنگ را به رسمیت نمی‌شناسند؛ چنانکه جریان راستگرای اسرائیل با این نوع پشتیبانی تاکنون تمام سنگرهای ممکن برای ایجاد صلحی پایدار را نابود کرده است. 

علاوه براین حذف شهید اسماعیل هنیه تلاشی برای اختلال در روندی است که به منظور اتحاد نیروهای سیاسی فلسطین بر محور یک برنامه‌ مشترک برای تشکیل دولت ملی فلسطین در جریان است؛ چرا که گروه های فلسطینی اخیرا در پکن به توافقی مهم برای تشکیل یک دولت موقت وحدت ملی و نقشه راه تشکیل دولت فلسطینی دست یافته اند که پایه‌ای حیاتی برای ثبات سیاسی و نیز چارچوبى براى رهبری واحد در تصمیم‌گیری‌های سیاسی به منظور شکل دادن به آینده‌ فلسطین خواهد شد. 

حال آنکه تاکنون رژیم صهیونیستی به تفرقه‌ و اختلاف عمیق بین گروه های فلسطینی به ویژه دو سازمان ریشه‌دار فتح و حماس دلخوش بود و بى تردید برقراری اتحاد بین این دو جریان که نتیجه اى به جز تقویت اجتماعی مردم فلسطین و بالا رفتن روحیه‌ در جهت بازپس‌گرفتن زمین‌های اشغالی‌ شان نخواهد داشت، خوشایند این رژیم نیست.

جبهه اصلاحات ایران با تاکید بر لزوم باز تعریف دکترین امنیت ملی و اصلاح فوری حفره های امنیتی موجود در کشور، معتقد است نباید در تله دولت راستگراى اسرائیل برای درگیر کردن مستقیم ایران در جنگی خانمان‌سوز افتاد؛ جنگی که بی‌شک در جهت منافع درازمدت اسراییل و امریکا و تقویت رژیم های استبدادی در منطقهٔ ما خواهد بود. باید با درایت و هوشیاری از افتادن به ورطه این دام خطرناک پرهیز کرد. 

ما از همه نیروهای سیاسی و جنبش های مترقی جهان می‌خواهیم تا ضمن محکوم کردن نقض حاکمیت ملی و تجاوز به خاک ایران که برخلاف قوانین بین‌المللی است، تلاش‌ ‌خود را در مسیر جلوگیری از جنگ و در کنار آن تحمیل صلح به جنگ‌طلبان به کار گیرند. با اطمینان مى توان گفت صلح پایدار در منطقه راه حل نظامی ندارد و درست در شرایطی که دولت اسرائیل هر روز بیشتر در جهان منزوی مى شود، افق نجات برای مردم فلسطین را می توان در امتداد مقاومت و میدان با دیپلماسی مبتکرانه و تعامل دولت دکتر مسعود پزشکیان با جهان گشود.

جبهه اصلاحات ایران

١٢ مرداد ١٤٠٣

منبع: جماران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها