|

عراقچی در کمیسیون امنیت ملی:

مصوبه مجلس در حوزه سیاست خارجی لازم الاجرا است

آقای عراقچی اعلام کرد: مصوبه مجلس در حوزه سیاست خارجی لازم الاجرا است و استثنایی برای هیچ یک از این مصوبات قائل نیستیم و وزارت خارجه تابع سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان عالی کشور است و ما مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

مصوبه مجلس در حوزه سیاست خارجی لازم الاجرا است

به گزارش شبکه شرق، وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه بررسی برنامه‌هایش در کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد که جهان‌بینی من همان جهان‌بینی دوران خدمتم در سپاه است و تغییر نکرده و بنده جزو باند نیویورکی‌ها نیستم.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه صبح امروز (دوشنبه) این کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار داشت: آقای عراقچی در ابتدا این جلسه ابتدا رزومه‌ای از سوابق و زندگی‌نامه خود را شرح داد و سپس اشاره‌ای به برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود کردند و پس از آن به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ دادند.

وی افزود: آقای عراقچی در این جلسه تاکید داشت که مصوبه مجلس در حوزه سیاست خارجی لازم الاجرا است و استثنایی برای هیچ یک از این مصوبات قائل نیستیم و وزارت خارجه تابع سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان عالی کشور است و ما مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

رضایی گفت: وزیر پیشنهادی امور خارجه ماموریت اصلی این وزارتخانه راتولید و افزایش ثروت و قدرت کشور عنوان کرد و گفت که یکی از برنامه‌های وزارت خارجه در دولت چهاردهم ارتقای دیپلماسی کشور در حوزه سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: همچنین آقای عراقچی ضمن تمجید از سیاستهمسایگی دولت شهید رئیسی تاکید کرد که در دولت چهاردهم راه شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در روابط با کشور‌های همسایه تداوم پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی در این جلسه با تاکید بر اینکههیچ تفاوتی بین میدان و دیپلماسی وجود ندارد، عنوان کرد که این دو باید با هم به یک دستاورد برسند. زیرا دیپلماسی بدون میدان هیچ توان و قدرتی ندارند.

وی افزود: آقای عراقچی همچنین تاکید کرد که جهان‌بینی من همان جهان‌بینی دوران خدمتم در سپاه است و تغییر نکرده و بنده جزو باند نیویورکی‌ها نیستم.

رضایی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی در ادامه این جلسه با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی لازم الاجرا است و ما باید به آن تبعیت کنیم، عنوان کرد کهاگر مذاکرات شرافتمندانه رخ دهد طبق قانون راهبردی عمل خواهیم کرد و با قانون راهبردی می‌توان مذاکرات را پیش برد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: آقای عراقچی در این جلسه بر لزوم مشورت با مجلس شورای اسلامی تاکید کردند و گفتند شرایط فرق کرده و سرنوشت مذاکرات معلوم نیست درباره ساختار وزارت خارجه هم این توضیح را داد که ساختار را به سمت اصلاح می‌بریم، چون تجربه ساختار فعلی خیلی موفق نبوده است، لذا آقای عراقچی تاکید داشت که دانشکده وزارت خارجه برای تربیت دیپلمات باید احیاء شود.

رضایی در پایان بیان داشت که جلسه دیگری برای بررسی برنامه‌های آقای عراقچی با کمیسیون امنیت ملی در روز‌های آینده برگزار خواهد شد.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها