|

پای غزه در میان است؛

فروش دوباره تسلیحات آمریکایی به عربستان

پس از سه سال برقراری تحریم‌ها علیه عربستان، ایالات متحده تغییر موضع داده و به این نتیجه رسیده است فروش تسلیحات خود را به سعودی‌ها را از سر بگیرد.

فروش دوباره تسلیحات آمریکایی به عربستان
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، سری به باغ وحش دوبلین می‌زنیم و آموزش شیردهی «ماجر» را را دنبال می‌کنیم. سپس، به اهداف شهردار لس‌آنجلس برای میزبانی المپیک ۲۰۲۸ می‌پردازیم. در آخر نیز، از فروش دوباره تسلیحات آمریکایی به عربستان خبر می‌گیریم.

المپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸؛ بازی‌‌های بدون خودرو!

پس از این‌که پرچم بازی‌های المپیک در اختتامیه پاریس به شهردار «LA» سپرده شد، دو موضوع ذهن‌ها را به خود مشغول کرد؛ حمل‌و‌نقل عمومی و اسکان خیابان‌خواب‌ها. 

شهردار لس‌آنجلس می‌خواهد المپیک ۲۰۲۸، المپیکی بدون خودرو باشد. آنها در فکر طراحی سیستم شهری پاک هستند تا LA» ،۲۰۲۸» سبزترین دوره بازی‌ها باشد. لس‌آنجلس دوبار دیگر در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۸۴ میزبان المپیک بوده است.

قرض گرفتن ۳ هزار دستگاه اتوبوس، دورکاری کارمندان در طول برگزار بازی‌ها و اسکان موقت خیابان‌خواب‌ها اقدامات اصلی و اولیه شهردار خواهد بود.

ایلان ماسک دستگیر می‌شود؟

معاون مدیر سابق توییتر/ایکس می‌نویسد به جای تنبیه یک پلتفرم، باید رئیس‌ را جریمه کرد. اگر رئیس‌ جریمه و یا حتی بازداشت شود، عملکردها درست خواهد شد.

حمله به کلاس رقص کودکان و هتل محل اقامت پناهجویان باعث شد تا نخست‌وزیر بریتانیا درباره انتشار داده‌های غلط در پلتفرم‌های مجازی خاصه در ایکس هشدار دهد. 

در پلتفرم ایکس به اشتباه ادعا شده بود کسی که به کلاس رقص کودکان حمله کرده، یک مهاجر است. این موضوع باعث بروز خشونت‌ شدید افراطی‌ها علیه پناهجویان و مهاجران بریتانیا شد.

آموزش شیردهی مادران به اورانگوتان دوبلین

مسئولان باغ وحش دوبلین، ۳۰ مادر شیرده را دعوت کرده‌اند نوبت به نوبت مقابل قفس ماجر بنشینند و نوزادان خود را شیر بدهند؛ شاید او هم دست به کار شد. 

«ماجر» اورانگوتان ۱۹ ساله باغ‌وحش دوبلین، مشکل بزرگی دارد؛ او با نوزادهایی که به دنیا می‌آورد، انس نمی‌گیرد و آنها را شیر نمی‌‌دهد. نوزادان پیشین ماجر، مرده‌اند.

این اورانگوتان به تازگی باردار شده است. باز هم همان آش و همان کاسه. گویی ماجر بلد نیست بچه را شیر دهد. شاید مادران شیرده او را آموزش دهند.

ازسرگیری فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان

پس از سه سال برقراری تحریم‌ها علیه عربستان، ایالات متحده تغییر موضع داده و به این نتیجه رسیده است فروش تسلیحات خود را به سعودی‌ها را از سر بگیرد.

ایالات متحده فکر می‌کند دولت سعودی نقشی مهم و موثر در حل‌و‌فصل مسئله خاورمیانه، درگیری‌های غزه، خواهد داشت؛ پس باید تحریم و محدودیت‌های فروش تسلیحات را برداشت.

سه سال پیش و هنگام روی کار آمدن بایدن، ایالات متحده با توجه به مسائل حقوق‌بشری و دخالت عربستان در درگیری‌های یمن، تصمیم گرفت فروش تسلیحات را به این کشور متوقف کند. 

بازنشستگی شیرجه‌روی بافنده بریتانیایی

«تام دیلی» شیرجه‌روی مشهور بریتانیایی‌ها پس از المپیک پاریس و کسب پنجمین مدال خود، بازنشسته شد. او ۳۰ ساله و صاحب دستاوردی کم‌نظیر است.

بسیاری از کسانی که مسابقات المپیک را در توکیو و پاریس دنبال کرده‌اند، «تام دیلی»، شیرجه‌روی بریتانیایی را به خوبی می‌شناسند؛ نه با شیرجه که با بافتنی‌های‌اش!

او در تمام مدتی که روی سکو نشسته و مشغول دنبال کردن عملکرد رقبای‌اش است  یا در اوقات استراحت پس از مسابقه، همواره در حال بافتن است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها