|

جو بایدن:

از حمله اوکراین به خاک روسیه مطلع بودم/ پوتین در مخمصه افتاده است

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که حمله اوکراین به کورسک روسیه، ولادیمیر پوتین را به مخمصه انداخته است.

از حمله اوکراین به خاک روسیه مطلع بودم/ پوتین در مخمصه افتاده است

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌جمهور آمریکا از تماس با کی‌یف درباره حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه، خبر داد.

به نقل از راشاتودی، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد که واشنگتن درباره حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه که به گفته بایدن، برای مسکو دردسرساز شده است، با کی‌یف در تماس است.

اوکراین هفته گذشته، با چندین هزار نیرو، به منطقه مرزی روسیه حمله کرد.

بایدن بلافاصله بعد از فرود در نیواورلئان، در نخستین اظهارات پس از حمله به کورسک گفت: در ۶ یا هشت روز اخیر، هر چهار یا پنج ساعت به طور منظم با تیمم صحبت کرده‌ام. این موضوع (حمله به کورسک) (ولادیمیر) پوتین را در مخمصه انداخته است.»

بایدن اذعان کرد: «ما با اوکراینی‌ها نیز تماس مستقیم و دائم داشتیم. این همه چیزی است که می‌توانم درباره این (حمله) که هنوز جریان دارد، بگویم.»

پیشتر، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت که «کی‌یف برای حمله به کورسک روسیه، از حمایت کامل اتحادیه اروپا برخوردار بود.»

واشنگتن و بروکسل پیشتر به پرسش، رسانه‌ها درباره تحولات در کورسک، با جملات کلی در حمایت از اوکراین و عدم تغییر سیاست‌شان پاسخ داده بودند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفته بود: «با همتایان اوکراینی‌مان در تماس هستیم و برای درک بهتر تحولات و اهداف و راهبرد آنها، همکاری می‌کنیم و بهتر است که قبل از تشریح شرایط، اندکی فرصت برای تماس و ارتباط با آنها داشته باشیم».

آمریکا همان روز از یک بسته کمک نظامی دیگر به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار برای اوکراین رونمایی کرد. در ادامه نیز لیدسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا روز دوشنبه به کی‌یف رفت و حمله به کورسک را «جسورانه و زیبا» توصیف کرد و آن را ستود. او همچنین از خلبان‌های بازنشسته غربی خواست تا در نیروی هوایی اوکراین ثبت نام و با جنگنده‌های «اف‌‌۱۶» که ناتو به کی‌یف ارسال کرده است، علیه روسیه بجنگند.

در حمله اوکراین به کورسک، دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ۱۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند. «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه تاکید کرد که نیروهای این کشور به معنای واقعی پیشروی سریع‌تری دارند و ثبت‌نام نیروی جدید نیز به دلیل نبرد کورسک، افزایش یافته است.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها