|

رسانه‌های اسرائیلی: هواپیمایی آمریکا پرواز‌ها به اسرائیل را تا آوریل ۲۰۲۵ لغو کرد

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که به‌دنبال تعلیق پرواز‌های ده‌ها شرکت هواپیماییِ بین‌المللی به اسرائیل در نتیجهٔ تهدید‌های ایران و حزب‌الله، امریکن ایرلاینز هم تعلیق پروازهایش به اسرائیل را تا آوریل ۲۰۲۵ (اردیبهشت ۱۴۰۴) تمدید کرده؛ البته این شرکت هنوز اطلاعیه رسمی دراین‌باره صادر نکرده است.

رسانه‌های اسرائیلی: هواپیمایی آمریکا پرواز‌ها به اسرائیل را تا آوریل ۲۰۲۵ لغو کرد

به گزارش شبکه شرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به دنبال تعلیق پروازهای ده‌ها شرکت هواپیمایی بین المللی به اسرائیل در نتیجه تهدیدهای ایران و حزب الله، امریکن ایرلاینز نیز تعلیق پروازهایش به اسرائیل را تا آوریل 2025 تمدید کرد.

 سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شرکت هواپیمایی آمریکایی «امریکن ایرلاینز» تمامی پروازهای خود به مقصد و از اسرائیل را تا آوریل 2025 به حالت تعلیق درآورده است، اگرچه این شرکت اطلاعیه رسمی در این باره صادر نکرده است.

بر اساس این گزارش تعدادی از خطوط هوایی آمریکایی در طول جنگ غزه پروازهای خود را به اسرائیل و از آن انجام می‌دادند، در حالی که هواپیمایی امریکن ایرلاینز از ابتدای جنگ پروازهای خود به اسرائیل را متوقف کرد.

امریکن ایرلاینز پیش از این اعلام کرده بود که پروازهای خود به اسرائیل را تا اکتبر آینده(مهر ماه 1403) به حالت تعلیق درآورده است، اما اکنون دیگر امکان رزرو بلیط سفر به آنجا تا ماه آوریل آینده(اردیبهشت 1404) وجود ندارد.

آمریکن ایرلاینز بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان از لحاظ مقیاس ناوگان و برنامه‌ زمانبندی حمل مسافران شناخته می‌شود. در حال حاضر این ایرلاین در بین ده شرکت هواپیمایی برتر آمریکا قرار گرفته است. آمریکن ایرلاینز 6800 پرواز روزانه به 350 مقصد در بیش از 55 کشور دنیا را پوشش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، افزون بر امریکن ایرلاینز ده‌ها شرکت هواپیمایی بین‌المللی دیگر پروازهای خود به تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده‌اند و مدت زمان تعلیق را حداقل دو بار به دلیل تهدید حمله ایران و حزب‌الله لبنان به اسرائیل تمدید کردند.

برخی شرکت‌ها پروازهای خود را به و از اسرائیل تا اکتبر آینده(مهر 1403) متوقف کردند، از جمله خطوط هوایی هند، فنلاند، اسپانیا، هلند و کره، اما دو شرکت هواپیمایی بریتانیایی ایزی جت وکاتای پاسیفیک شرکت هواپیمایی حامل پرچم هنگ کنگ پروازهای خود را تا مارس آینده(فروردین 1404) به حالت تعلیق درآوردند.

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا نیز دوشنبه گذشته، از تمدید تصمیم برای تعلیق پروازهای خود به اسرائیل، تهران، بیروت، امان و اربیل و اجتناب از حریم هوایی عراق و ایران تا 21 اوت(31 مرداد) با توجه به تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا خبر داد. 

در همین حال، شرکت هواپیمایی اسرائیلی «ال‌عال» به دلیل لغو پروازهای شرکت‌های خارجی در طول جنگ، سودهای بی سابقه‌ای را در تاریخ خود ثبت کرد.

این شرکت پس از اینکه بسیاری از خطوط هوایی خارجی پروازهای خود را به دلیل جنگ در نوار غزه لغو کردند، با بهره مندی از کنترل تقریباً کامل خود بر بخش هوانوردی در اسرائیل، افزایش حدود 150 درصدی سود سه ماهه خود را اعلام کرد.

این شرکت (حمل و نقل هوایی رسمی در اسرائیل) در سه ماهه دوم سال جاری به سود خالص 147 میلیون دلاری دست یافت که نسبت به سال گذشته یعنی قبل از شروع جنگ در 7 اکتبر 2023 ، 59 میلیون دلار افزایش یافت. درآمد آن 33 درصد افزایش یافت و به 839 میلیون دلار رسید.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها