|

ماجرای ضربه جدی به دولت روحانی و جرقه اعتراضات سال ۹۶

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت روحانی و عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه، به ارائه توضیحاتی درباره راه افتادن هشتگ «من پشیمانم» پرداخت.

ماجرای ضربه جدی به دولت روحانی و جرقه اعتراضات سال ۹۶

به گزارش شبکه شرق، محمود واعظی می‌گوید: «باید متذکر شوم که در سال ۹۶، اعتراضات از سوی مردم نبود، بلکه از طرف بخش تندروی یک جناح سیاسی کشور صورت گرفت. ضمن اینکه در آن دوره، حسن روحانی با هیچ حزب و گروهی ائتلاف نکرده بود و با کسی هم قول و قراری نگذاشت. مثلا اینکه ایشان بگوید اگر شما از من حمایت کنید من این کار‌ها را برای شما انجام می‌دهم و یا این تعداد وزارتخانه سهم شما، اصلا و ابدا مطرح نبود و ایشان هم بنای این مدل تعامل را نداشت.»

محمود واعظی گفت: «شعار «من پشیمانم» در سال ۹۶، به دولت ضربه جدی وارد کرد. از یک سو، به ناامیدی مردم دامن می‌زد و از سوی دیگر، به آن گروه‌ها که اندیشه‌های سلبی سهم‌خواهانه و خلاف منافع ملی را تئوریزه می‌کردند، آسیب جدی رساند.»

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت روحانی و عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه، به ارائه توضیحاتی درباره راه افتادن هشتگ «من پشیمانم» پرداخت.

بخشی از این گفت‌و‌گو را در ادامه بخوانید:

*با توجه به انتقادات صورت گرفته، به نظر می‌رسد طیفی از سیاسیون بازهم «پشیمانم» که سال ۹۶ بر سر زبان‌ها افتاده بود، را مجدداً در حال تکرار هستند، به نظر شما تا چه اندازه ضرورت دارد که به آن روزها برنگردیم؟

باید متذکر شوم که در سال ۹۶، اعتراضات از سوی مردم نبود، بلکه از طرف بخش تندروی یک جناح سیاسی کشور صورت گرفت. ضمن اینکه در آن دوره دکتر روحانی با هیچ حزب و گروهی ائتلاف نکرده بود و با کسی هم قول و قراری نگذاشت.

مثلا اینکه ایشان بگوید اگر شما از من حمایت کنید من این کارها را برای شما انجام می‌دهم و یا این تعداد وزارتخانه سهم شما، اصلا و ابدا مطرح نبود و ایشان هم بنای این مدل تعامل را نداشت.

شعار «من پشیمانم» در سال ۹۶، به دولت روحانی ضربه جدی وارد کرد

شعار «من پشیمانم» در سال ۹۶، به دولت ضربه جدی وارد کرد. از یک سو به ناامیدی مردم دامن می‌زد و از سوی دیگر هم به آن گروه‌ها که اندیشه‌های سلبی سهم خواهانه و خلاف منافع ملی را تئوریزه می‌کردند، آسیب جدی رساند. به نظر من این موجی که شروع شده از همان جنس است و هیچ اثر مثبتی نخواهد داشت.

*سال ۹۶ در نتیجه «من پشیمانم» و راه افتادن موج ناامیدی، اعتراضاتی هم شکل گرفت. این بار چطور پیش‌بینی می‌کنید اگر این روند انتقادات ادامه‌دار باشد، باز هم چنین اعتراضاتی با محوریت تندروها شکل گیرد؟

جنس «من پشیمانم» آن دوره متفاوت بود. آن دسته از افراد که اعتراضات را طراحی و سامان دادند گروه مخالف ما بودند اما آن‌هایی که شعار من پشیمانم را زمزمه می‌کردند جزو این مخالفین طبقه‌بندی نمی‌شدند.

*پزشکیان یکی از ۳ کاندیدای اصلاح‌طلبان بوده که توسط شورای نگهبان تایید و در نهایت رأی آورد، ریاست جمهوری پزشکیان فرصتی دوباره برای عرض اندام اصلاح‌طلبان نیست؟ به خصوص اینکه به نظر بسیاری آن‌ها در انتخابات گذشته حذف و یا کنار گذاشته شده بودند…

اعتدالیون، اصلاح‌طلبان و حتی اصولگرایان معتدل همگی پشت پزشکیان قرار گرفتند. پزشکیان یکی از سه گزینه معرفی‌شده جریان اصلاحات بود، اما آیا او اصلاح‌طلب تشکیلاتی است؟ در جریان مناظرات انتخاباتی وی به صراحت اذعان کرد که «اصولگرایی هستم که به دنبال اصلاحات است». بنابراین همه کسانی که به پزشکیان رأی دادند و همه احزابی که از او حمایت کردند، در یک جایگاه قرار دارند و یک گروه صلاحیت اینکه بگوید فقط من باید تصمیم بگیرم و هرچه من بگویم باشد را ندارد.

منبع: خبر آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها