|

در صحن علنی مجلس؛

اعتراض رسایی به توئیت معاون پارلمانی پزشکیان: رهبری هرگز تشریفات قانونی را تعطیل نمی‌کنند/ قالیباف: حرف دقیقی زدید

نماینده تهران در مجلس به توئیت معاون پارلمان رئیس دولت چهاردهم مبنی بر هماهنگی کابینه با رهبری و سپس معرفی اعضا به مجلس، واکنش نشان داد.

 اعتراض رسایی به توئیت معاون پارلمانی پزشکیان: رهبری هرگز تشریفات قانونی را تعطیل نمی‌کنند/ قالیباف: حرف دقیقی زدید

 حمید رسایی، نماینده تهران در صحن علنی مجلس در تذکر آیین نامه‌ای با اشاره به توئیت شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری مبنی بر هماهنگی کابینه با رهبری، اظهار کرد: «معاون پارلمانی رئیس جمهوری نوشتند که کابینه با مشورت و تایید رهبری ارائه شده است. از شما (قالیباف) سوال میپرسم که رهبری نظری بیان کرده‌اند یا اینکه شاخص‌ها را رهبری بیان کرده‌اند و تشخیص وجود این شاخص‌ها در دولت برعهده رهبری و در مجلس برعهده نمایندگان است. این ادعا که وزرا با تائید رهبری معرفی می‌شوند هم قبلا در دولت دوم روحانی مطرح شد که دفتر رهبری به آن واکنش نشان داد.»

او ادامه داد: «دفتر رهبری در همان اطلاعیه گفتند که هماهنگی با رهبری درباره وزارتخانه دفاع امور خارجه اطلاعات بوده است. درباره موضوع ارشاد اسلامی هم رهبر انقلاب حساسیت هایی دارند. روسای جمهوری در هر دوره گزینه‌هایی را در این موارد بیان می‌کنند و اگر رهبری مخالفتی داشته باشند، بیان می‌کنند وگرنه انتخاب برعهده رئیس جمهوری است. آنچه ما می‌دانیم این است که رهبری تشریفات قانونی را تعطیل نکرده و نمی‌کنند و به رعایت آنان پایبند هستند. توئیت معاون پارلمانی برخلاف این موضوع نیست» محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این موضوع بیان کرد: «من توضیح نمیدهم چون حرف دقیقی زدند، تایید میکنم. دیگر نگویید که قالیباف همیشه با من مخالف است.»

 


 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها