|

دور دنیا در یک دقیقه

تحول در نظام آموزشی بریتانیا با بستنی یخی

توصیه جدید کارشناسان، اضافه شدن «بستنی یخی» به کلاس‌های درس دبستان است! کاشت سبزیجات و ورز دادن خمیر نیز از دیگر توصیه‌‌های آنها برای ارتقای کلاس‌های آموزشی است!

تحول در نظام آموزشی بریتانیا با بستنی یخی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، در بریتانیا، تحول در نظام آموزشی را با «بستنی یخی» بررسی می‌کنیم. سپس، به فرار یک سرباز کره‌شمالی به همسایه جنوبی می‌پردازیم و در آخر نیز علت ناپدید شدن «بیل گیتس» بریتانیایی‌ها را جویا می‌شویم.

بستنی یخی؛ کمک‌ آموزشی جدید مدارس بریتانیا

توصیه جدید کارشناسان، اضافه شدن «بستنی یخی» به کلاس‌های درس دبستان است! کاشت سبزیجات و ورز دادن خمیر نیز از دیگر توصیه‌‌های آنها برای ارتقای کلاس‌های آموزشی است!

دانشمندان انجمن سلطنتی شیمی بریتانیا می‌گوید لیسیدن بستنی یخی، نه تنها برای بچه‌ها خوشایند است که در آموزش مفاهیمی مثل گرما، سرما و عملکرد دما کمک می‌کند!

همچنین ایجاد فرصت کاشت گیاهان و ورز دادن خمیر برای تهیه نان نیز باید بخشی از آموزش علوم پایه در دبستان‌ها و دانش‌آموزان ۳ تا ۱۱ سال باشد.

هک کمپین ترامپ؛ کار، کار ایرانی‌ها بود

سرانجام پس از چند روز تحقیق و بررسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تایید کردند هک کمپین تبلیغاتی ترامپ نتیجه اقدامات ایرانی‌ها بوده است. هدف از این حملات سرقت اطلاعات و تاثیر بر انتخابات است.

در بیانیه اشتراکی FBI، اداره ملی اطلاعات و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمده نه تنها کمپین ترامپ که حزب دموکرات آمریکا هم هدف حملات سایبری سازمان‌های ایرانی بوده است.

هفته گذشته خانم کامالا هریس هم مدعی شده بود هدف حملات هکری بوده که البته خنثی شده است. مایکروسافت هم حمله هکری به کمپین ترامپ را خنثی کرده و اطلاع داده بود.

فراز سرباز کره شمالی به کره جنوبی!

یک سرباز ارتش کره شمالی مرز را رد کرده و وارد خاک کره جنوبی شده است. مقامات کره جنوبی این اتفاق را تایید می‌کنند، اما از اهداف و انگیزه این سرباز چیزی نمی‌دانند.

فرار از سمت مرزهای شرقی شبه جزیره بوده است. این سرباز در بازداشت کره جنوبی است و در زمان دستگیری لباس ارتش کره شمالی را به تن داشته است. تحقیقات شروع شده است.

فرار از کره شمالی به کره جنوبی کاری بسیار خطرناک و نادر است. اغلب شهروندان کره شمالی برای فرار به همسایه جنوبی از کشور ثالث استفاده می‌کنند.

حمل و نقل فعال؛ یک تیر و چند نشان دولت بریتانیا

حمل‌و‌نقل فعال، هدف مهم دولت جدید در بریتانیاست. منظور از حمل و نقل فعال، تحرک داشتن فرد هنگام سفر‌های روزانه است؛ با این حساب پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در دستور کار قرار می‌گیرد.

دوچرخه‌سواری و پیاد‌ه‌روی مسئله حمل‌و‌نقل را حل می‌‌‌کند و با توجه به تاثیر بر سلامتی، نیاز به پزشک را کاهش می‌دهد؛ همچنین هدف کربن صفر و هوای پاک هم تامین می‌‌‌شود.

دولت جدید بودجه حمل‌و‌نقل عمومی بریتانیا را در زمینه تامین دوچرخه، ایجاد مسیرهای مناسب دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی خرج خواهد کرد.

کشتی سیسیلی غرق شد، بیل گیتس بریتانیا ناپدید!

قایق-کشتی بادبانی ۵۶ متری با پرچم بریتانیا در سواحل «پورتیچلوی» ایتالیا، متاثر از طوفان دریایی غرق شد و سرنشینانش ناپدید یا مجروح شده‌اند. سرآشپز جان خود را از دست داده است.

در مجموع، ۲۲ نفر در این کشتی بوده‌اند؛ برخی از آنها چهر‌ه‌های مشهور عرصه تکنولوژی و پولی جهان هستند. از جمله رئیس بانک «مورگان استنلی» و «بیل گیتس» بریتانیایی‌ها!

از ۲۲ سرنشین، ۱۵ نفر نجات یافته‌اند. اما «جاناتان بلومر» رئیس مورگان استنلی و «مایک لینچ» مشهور به بیل گیتس بریتانیا و سه نفر دیگر ناپدید شده‌اند. سازماندهی این سفر با لینچ بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها