|

پیام تقدیرآمیز «احمد توکلی» به رئیس‌جمهور و رئیس‌ مجلس/ در این دوره از انتخاب وزرا، بوی برادری و خیرخواهی به مشام می‌رسید

«احمد توکلی» با ارسال یک نامه به «مسعود پزشکیان» و «محمدباقر قالیباف» تقدیر و تشکر کرد.

پیام تقدیرآمیز «احمد توکلی» به رئیس‌جمهور و رئیس‌ مجلس/ در این دوره از انتخاب وزرا، بوی برادری و خیرخواهی به مشام می‌رسید

به گزارش شبکه شرق، «احمد توکلی» با ارسال یک نامه به «مسعود پزشکیان» و «محمدباقر قالیباف»، از دولت و نمایندگان مجلس تقدیر و تشکر کرد.

«احمد توکلی» رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، در نامه‌ای خطاب به «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور و «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی، از نحوه برخورد متقابل کابینه پیشنهادی دولت و نمایندگان مجلس با یکدیگر تا به امروز تقدیر و تشکر کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

«رئیس‌جمهور محترم 

برادر ارجمند جناب آقای دکتر پزشکیان

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر قالیباف؛ سلام علیکم

در این دوره از انتخاب وزرا، بنده توفیق یافتم بیش از دوره‌های دیگر، فیلم مشروح مذاکرات را ببینم و از جریان امر باخبر گردم. بر خود لازم دیدم از باب حدیث نعمت بگویم از جهات متعددی این سه روز را نقطه روشن و افتخارآمیزی برای مجلس تازه برپاشده و دولتی که در آستانه برپایی است، یافتم.

نطق‌ها در رد و قبول نامزدها متین و معمولاً استدلالی بود و از تندی و خوارشماری پاک بود، اهانت که جای خود دارد. از صراحت چیزی کم نداشت و حتی وقتی از حیث سیاسی برخی از برادران مجلس نامزدی را تخطئه می‌کردند و فرد معرفی‌شده را فاقد عقاید لازم برای تصدی وزارت نظام می‌شمردند، گرچه ما قضاوت را نپسندیده باشیم، ولی باید اذعان کنیم که تلاش برای سخن گفتن منصفانه ازمعترضان محسوس بود. مخالفت‌ها معمولاً از نفی مطلق به دور بود و موافقت‌ها نیز غالباً بی‌قیدوشرط نبود. مواردی هم بود که نماینده به خاطر ادبیاتی که به کار می‌برد، باید ستوده شود. آنجا که دربیان فهرست بلندبالایی از ضعف برنامه‌های وزیر احتمالی، بوی برادری و خیرخواهی به مشام می‌رسید و کمتر سخنی بوی چاپلوسی و پیش‌خرید نفوذ آتی نزد وزیر داشت. از سوی دولت سخنان نسبتاً کوتاه و رفیقانه رئیس‌جمهور بیشتر بر این متمرکز بود تا شعار دولت که وفاق ملی بود را اثبات کند. ترکیب معرفی‌شدگان تا حد قابل قبولی حقانیت دعوی را می‌رساند. نکته برجسته این است که وقتی صحبت از برخی حوادث انحرافی تلخ گذشته مطرح بود، معترضان به‌جای آنکه به خشم غیرقابل‌کنترلی مبتلا شده باشند، با استدلال و استناد سخن گفتند و افراد مورد اعتراض به جای دست‌وپا زدن و انکار گذشته و یا تدلیس، همت خویش را صرف این کردند تا نشان دهند وضعیت کشور از نظر فقر و بی‌عدالتی، رشد، سلامت، درمان و آموزش چنان تلخ است که نباید وقت را صرف چندگانگی و انشقاق کرد و با تأکیدات غیر تصنعی بر قانون اساسی، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و مواضع مهم ایشان در دفاع از مردم، عزت ملی و استقلال کشور، می‌خواستند پایبندی خویش را به ‌نظام سیاسی کشور و نیز توانایی علمی و اجرایی خویش را برای نجات مردم و حفظ استقلال ملی نشان دهند.

نقش هیئت‌رئیسه و رئیس مجلس در جلوگیری از بروز برخی اخلاقیات مذموم مرسوم در این مواقع، درخور تقدیر و تشکر است. برخی از این تدابیر که تازگی نیز داشت، نقش مدیریت در صحت عملکرد مجلس را برجسته کرد.

آنچه در این سطور تقدیم شد برای شکرگزاری نعمت در این سه روز اول بررسی کابینه بوده است که امید است باعث تقویت همین صفات در دو روز پایانی شود. اختیار و مسئولیت بر عهده نمایندگان محترم است. برای همه خواهران و برادران مجلس و دولت آرزوی توفیق بیشتر می‌نمایم.                                                 

 با احترام

 رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد 

دیده‌بان شفافیت و عدالت

احمد توکلی»

احمد توکلی

 

منبع: جماران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها