|

اوباما در کنوانسیون دموکرات‌ها در شیکاگو

بله! کامالا می‌‌تواند!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

بله! کامالا می‌‌تواند!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

از دانشگاه کمبریج و تحقیق جدید آنها درباره دیابت نوع دو شروع می‌کنیم. سپس به نشست دموکرات‌ها در شیکاگو می‌رویم و در آخر هم به جدایی بنیفر می‌‌پردازیم. 

 

هشدار ژامبونی و قند نوع دو 

محققان در دانشگاه کمبریج دریافته اند خوردن دو تکه ژامبون در روز می‌تواند ریسک ابتلا به قند نوع دو را در انسان‌ها تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

نه تنها ژامبون که خوردن هرگونه وعده غذای فرآوری شده و گوشت قرمز خطر بروز دیابت نوع را با خود دارد. در تحقیق کمبریج دو میلیون نفر از سراسر جهان حضور داشته اند.

امروز حدود ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت نوع دو مبتلا هستند. این بیماری می‌تواند منجر به نابینایی، نارسایی کلیه، حملات قلبی و سکته و قطع عضو منجر شود. 

 

صدور مجوز کشتار خرس‌های قهوه‌ای در سوئد

افزایش جمعیت خرس‌های قهوه‌ای باعث شده دولت سوئد مجوز شکار آنها را صادر کند. این مجوز شامل شکار ۲۰ درصد جمعیت خرس قهوه‌ای در سوئد است.

این عدد یعنی کشتار ۵۰۰ خرس قهوه‌ای در سوئد. اگر این ۵۰۰ قلاده خرس کشته شوند، تنها ۲ هزار خرس دیگر در سوئد زنده خواهد بود. حامیان حیات وحش با این مجوز موافق نیستند.

آنها می‌گویند کاهش ۲۰ درصد جمعیت خرس‌های سوئد دوباره آنها را در معرض انقراض قرار می‌دهد؛ وقایع سال ۱۹۲۰. سوئدی‌ها با تن دادن به روش‌های محافظتی موفق شدند جمعیت آنها را حفظ کنند.

 

شعار اوباما برای کامالا هریس؛ بله او می‌تواند!

سخنرانی باراک اوباما در نشست سه روزه دموکرات‌ها در شیکاگو جمعیت حاضر را به وجد آورد و آنها را از جا بلند کرد تا یک صدا فریاد بزنند «بله! او می‌تواند». 

ما می‌توانیم شعار انتخاباتی باراک اوباما بود. او حالا این شعار را برای کامالا هریس، یک دموکرات دیگر، سر داده است؛«کامالا رئیس‌جمهور خواهد بود».

اوباما از مردم خواست از کسی حمایت کنند که صدای میلیون‌ها نفر را در سراسر کشور می‌شنود. کسانی که صبح از خواب بیدار می‌شوند تا کارهای ضروری را انجام دهند، اما حقوق کافی دریافت نمی‌کنند.

 

روابط پیچیده «بنیفر»؛ جدایی جنیفر لوپز از بن افلک

خانم جنیفر لوپز پس از دو سال زندگی رسمی با بن افلک درخواست جدایی خود را ثبت کرده است. آنها در سال ۲۰۲۲ و پس از جرقه زدن عشقی قدیمی با هم ازدواج کرده بودند.

رسانه‌های جهان زوج بن افلک و جنیفر لوپز را با اصطلاح بنیفر می‌شناسند. آنها نخستین بار در سال ۲۰۰۱ و سر صحنه فیلم گیگلی با هم آشنا شدند و پس از مدتی با هم نامزد کردند.

آن نامزدی سرانجامی پیدا نکرد تا این که عشق قدیمی در سال ۲۰۲۲ در حالی که لوپز ۵۳ ساله بود و بن افلک ۵۰ ساله، دوباره جرقه زد و منجر به ازدواج رسمی شد. آتش این عشق پس از دو سال خاموش می‌شود.

 

فرصت دوباره پزشکی به زنان افغان در اسکاتلند

زنان افغان که نتوانستند پس از حضور طالبان در افغانستان، دوران تحصیل پزشکی خود را به پایان برسانند، از یک فرصت دیگر در اسکاتلند بهره می‌برند.

نوزده زن افغان پس از تسلط طالبان بر افغانستان، راهی ادینبورگ اسکاتلند شده اند. ورود آنها به اسکاتلند نتیجه تلاش یک کمپین سه ساله است. 

مادر یکی از امدادگرهای اسکاتلندی که در افغانستان کشته می‌شود، با کمک یک مرکز خیریه، مسیر ورود ۱۹ زن افغان را به ادینبورگ باز می‌کند تا آنها تحصیل خود را به پایان برسانند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها