|

دور دنیا در یک دقیقه

چرا مدیر عامل تلگرام بازداشت شد؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

چرا مدیر عامل تلگرام بازداشت شد؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به فضا‌نوردان گیر افتاده در فضا سر می‌زنیم و سپس به فرانسه می‌رویم و علت بازداشت دورف را جویا می‌شویم. در آخر هم در مراسم خاکسپاری دلون شرکت می‌کنیم.

 

گیر افتاده در فضا؛ فوریه باز می‌گردند!

دو فضانورد ناسا که در ایستگاه بین المللی حضور دارند و برای بازگشت دچار مشکل شده اند، در ماه فوریه و با کمک فضاپیمای اسپیس ایکس باز می‌گردند.

خانم سونی ویلیامز و آقای بری بوچ در ماه‌ ژوئن و برای ماموریتی ۸ روزه و با فضاپیمای استارلاینر بوئینگ راهی فضا شدند. آنها پس از پایان ماموریت به زمین باز نگشتند.

فضاپیمای بوئینگ دچار نقص فنی و ماموریت ۸ روزه این دو فضانورد به ماجرایی چند ماهه تبدیل شد. سرانجام اسپیس ایکس دو صندلی به این دو فضانورد اختصاص می‌دهد. استارلاینر هم بدون خدمه باز می‌گردد.

 

معمای دورُف؛ چرا مدیر تلگرام بازداشت شد؟

پاول دورف میلیاردر روسی و بنیان‌گذار و صاحب پلتفرم اجتماعی تلگرام به محض پیاده شدن از جت شخصی خود در حومه پاریس بازداشت شد. او از سفر باکو باز می‌گشت.

او به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای نظارتی که باعث می‌شود فعالیت‌های مجرمانه در زمینه رمز ارزها و مواد مخدر ادامه پیدا کند، بازداشت شده است. دورف شهروند فرانسه و امارات است.

دورف ۳۹ ساله، در سال ۲۰۱۳ تلگرام را بنیان نهاد. این برنامه هم‌اکنون ۹۰۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد. این شهروند روسی پس از آن که با کرملین برای بستن کانال‌های مخالفان موافقت نکرد، روسیه را ترک کرد.

 

تفاله روغن زیتون؛ با اَبَرغذای جدید آشنا شوید!

پیشتر تفاله تیره رنگ و تلخ و بازمانده روغن زیتون را با احتیاط و رعایت نکات ایمنی دور می‌ریختند، اما حالا محققان دریافته اند این تفاله برای سلامتی مفید است و ممکن است یک اَبَرغذای پرخاصیت باشد.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد تفاله روغن‌ زیتون دست کم ده برابر خود روغن زیتون فوق بکر، منبع غنی پلی فنول‌های گیاهی مفید برای سلامت روده است. آنها نقش موثری در مبارزه با انواع سرطان دارند.

از روغن زیتون در ایلیاد هومر با نام طلای مایع نام برده می‌شود؛ مایعی که ضد التهاب و خوشمزه است. اما حالا تفاله‌ای که باعث آلودگی آب و خاک می‌شد هم می‌تواند در سلامت انسان موثر باشد.

 

پنج سال زندان برای سارقان حیوانات خانگی 

تصویب قانون جدید در انگلستان و ایرلند شمالی با استقبال و شادی شهروندان صاحب حیوان خانگی روبه‌رو شده است. 

این قانون مانع از سرقت حیوانات خانگی شهروندان می‌شود. بر اساس قانون جدید اگر کسی حیوان خانگی شهروندی دیگر را برباید، با ۵ سال زندان و جریمه نقدی مجازات خواهد شد.

پیش از این حیوانات خانگی جزیی از اموال خانه به حساب می‌آمدند و قانون مطابق سرقت اموال با سارقان برخورد می‌کرد؛ قانون ۱۹۶۸. به تازگی سرقت سگ و گربه خانگی و تجارت آنها رونق گرفته است.

 

بازگشت آلن دلون به خانه

سرانجام بازماندگان بازیگر مشهور فرانسوی تصمیم گرفتند به وصیت او عمل و آلن دلون را در بخشی از املاک خصوصی‌اش دفن کنند.

آلن دلون ستاره سینمای فرانسه چندی پیش درگذشت. او وصیت کرده بود همچون مردم عادی به خاک سپرده شود و مراسم لاکچری و خاص برگزار نشود، اما …

علاوه بر خانواده دلون، وزیر فرهنگ فرانسه، ژان پل‌ بلموندو و پسرش و روزنامه‌نگاران خود را به دوشی و ملک دلون رساندند. پلیس منطقه را امن و محدود کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها