|

حمله گسترده و بی‌سابقه روسیه به «کی‌اف» و مناطق مختلف اوکراین؛ اوکراینی‌ها در ایستگاه‌های مترو پناه گرفتند/ ویدئو

ارتش اوکراین اعلام کرد که در پی چندین موج حمله شبانه پهپاد‌ها و در گرماگرم احتمال خطر حمله موشکی و پهپادی گسترده‌تر روسیه به «کی‌اف» پایتخت اوکراین، همه مناطق این کشور در هشدار حمله هوایی قرار گرفتند.

حمله گسترده و بی‌سابقه روسیه به «کی‌اف» و مناطق مختلف اوکراین؛ اوکراینی‌ها در ایستگاه‌های مترو پناه گرفتند/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، ارتش اوکراین از حمله پهپادی گسترده روسیه به «کی‌اف» پایتخت اوکراین، در بامداد امروز «دوشنبه» خبر داد.

ارتش اوکراین از حمله پهپادی گسترده روسیه به کی‌یف در بامداد امروز «دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳» خبر داد و اعلام کرد که به‌دلیل احتمال حمله گسترده‌تر از سوی روسیه، تمامی مناطق کشور در هشدار حمله هوایی قرار داشت.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه اوایل امروز «دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳»، دو موج حمله پهپادی را به پایتخت این کشور آغاز کرده که براساس اطلاعات اولیه، هیچ خسارت یا تلفاتی نداشته است.

سرهی پاپکو، رئیس اداره نظامی «کی‌اف» با اعلام این خبر در پیام رسان تلگرام نوشت: «نزدیک به ۱۰ پهپاد، حوالی ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ، در مناطق اطراف کی‌یف سرنگون شدند.»

شاهدان پیش از اعلام این خبر، صدای چندین انفجار را شنیده بودند که به نظر می‌رسید سامانه‌های دفاع هوایی پایتخت اوکراین در حال دفع حملات هوایی هستند.

روسیه هنوز هیچ اظهار نظری در خصوص این حمله نداشته است.

ارتش اوکراین همچنین امروز صبح اعلام کرد که در پی چندین موج حمله شبانه پهپاد‌ها و در گرماگرم احتمال خطر حمله موشکی و پهپادی گسترده‌تر روسیه، همه مناطق اوکراین در ساعات صبح روز دوشنبه در هشدار حمله هوایی قرار داشت.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که پرتاب چندین موشک و ده‌ها پهپاد به سمت تمامی مناطق اوکراین را ثبت کرده است. با این حال، تا ساعت ۰۵:۰۰ به وقت گرینویچ گزارشی مبنی بر وقوع انفجار اعلام نشده است.

از زمان آغاز حملات اوکراین به کورسک در تاریخ «۶ اوت» (۱۶ مرداد) که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه آن را «اقدام تحریک آمیز بزرگ» خواند، بخش‌های غربی این کشور هدف حملات گسترده کی‌یف قرار گرفته و در مقابل روسیه نیز پیشروی‌های چشمگیری در دونتسک و جبهه‌های شرقی اوکراین داشته است.

اوکراین ادعا می‌کند که تاکنون یک هزار و ۲۶۳ کیلومتر مربع از خاک روسیه از جمله ۹۳ منطقه مسکونی را در کورسک تصرف کرده است؛ «ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری این کشور هدف از تهاجم نظامی ارتش خود به کورسک را ایجاد یک منطقه حائل اعلام کرده است.

تجمع اوکراینی‌ها در مترو پس از اعلام هشدار حملات روسیه به پایتخت اوکراین

شهروندان اوکراینی، پس از اعلام هشدار حملات روسیه به «کی‌اف» و مناطق مختلف اوکراین، در ایستگاه‌های مترو این کشور پناه گرفتند.

تصاویری از تجمع مردم اوکراین در ایستگاه‌های مترو این کشور در پی حملات امروز روسیه به اوکراین منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها