|

آفت‌کش‌ها و بریتانیایی‌ها

بیایید شبیه پاریس شویم

بسیاری از گروه‌های حامی محیط‌زیست بریتانیا در شهرهای مختلف، به مقامات شهری فشار می‌آورند تا کمتر آفت‌کش‌ها را به کار بگیرند. آنها کمپین «بیایید شبیه پاریس شویم» را راه انداخته‌اند.

بیایید شبیه پاریس شویم
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

از بریتانیا و همکاری هوش مصنوعی و معلم‌ها شروع می‌کنیم؛ سپس به آمریکا می‌رویم و درباره ویروس مرگ‌بار التهاب عصبی اسب شرقی می‌خوانیم. در آخر هم به برخورد کره جنوبی با جعلیات عمیق می‌پردازیم.

هوش مصنوعی به کمک معلمان می‌آید

وزیر آموزش و پرورش بریتانیا در پی آن است بار روی دوش معلم‌ها را کمتر کند. او دست به دامن شرکت‌های فناوری شده تا ابزارهای کمک‌آموزشی همیار معلم تهیه کنند.

دولت بریتانیا سه میلیون پوند برای ایجاد بانک محتوای آموزشی و ارزیابی و راهنمای درسی هزینه کرده است تا هوش مصنوعی به داده‌های بیشتری برای همکاری با معلم‌ها دسترسی داشته باشد.

پیشتر هم ابزارهای هوش مصنوعی در کلاس‌های درس بریتانیا به کمک معلم‌ها آمده اند، اما کارایی لازم را نداشته اند. اما به تازگی به شرکت‌های فناوری مجوز دسترسی ویژه به منابع آموزشی اعطا شده تا ابزارهای دقیق‌تری تولید کنند.

اسلحه مرگ‌بار پشه مرموز نیوهمپشایر

مقامات ایالتی «نیوهمپشایر» آمریکا با سم‌پاشی هوایی و زمینی به جنگ پشه مرموز و نادر و ویروس مرگ‌بار آنسفالیت اسب شرقی می‌روند. آنها پارک‌ها را تعطیل کرده اند. 

یکی از اهالی ایالت با علایم عفونی و التهاب در سیستم عصبی مرکزی به بیمارستان مراجعه کرده و در نهایت، درگذشته است. او آلوده به ویروس عفونی اسب شرقی بوده است.

این ویروس، مرگ‌بار است و جان ۳۰ درصد مبتلایان را می‌گیرد. اغلب آنها هم که زنده می‌مانند تا پایان عمر با مشکلات عصبی دست و پنجه نرم می‌کنند. ماساچوست ایالت همسایه نیوهمپشایر هم پارک‌ها را برای سم‌پاشی تعطیل کرده است.

کندی جونیور و حاشیه‌های‌اش؛ او سر نهنگ را برید؟

با این‌که «رابرت کندی جونیور» از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری کنار کشیده، اما حاشیه‌های‌اش پایان ندارد. او حالا باید درباره ماجراهای یک کله نهنگ توضیح دهد.

یک گروه محیط زیستی از مقامات فدرال درخواست کرده کندی جونیور را بابت بریدن سر یک نهنگ و رانندگی با آن بازخواست کنند. این ماجرا به سال ۲۰۱۲ باز‌می‌گردد.

پیشتر هم ماجراهای کندی و حیوانات حاشیه‌ساز شده بود؛ از جمله شکار و کباب خرس و ابتلا به کرم خوردگی مغزی، علاقمندی به شکار سگ‌‌ها و….

آفت‌کش‌ها؛ بریتانیا از پاریس الگوبرداری کند

بسیاری از گروه‌های حامی محیط‌زیست بریتانیا در شهرهای مختلف، به مقامات شهری فشار می‌آورند تا کمتر آفت‌کش‌ها را به کار بگیرند. آنها کمپین «بیایید شبیه پاریس شویم» را راه انداخته‌اند.

از سال ۲۰۱۷ تا امروز، استفاده از هرگونه آفت‌کش در شهر پاریس پایتخت فرانسه ممنوع است. حتی استفاده از این مواد شیمیایی در باغ‌های خصوصی هم از سال ۲۰۱۹ ممنوع شده است.

موافقان این دیدگاه می‌گویند آلوده شدن پیاده‌روها، پارک‌های بازی و باغ‌ها به انواع آفت‌کش‌ها سلامت انسان‌ها، محیط زیست و حیوانات را به خطر می‌اندازد.

برخورد کره‌جنوبی با جعلیات پورنوگرافیک آنلاین

مرکز مبارزه با جعلیات پورنوگرافیک آنلاین و سوء‌استفاده از تصاویر زنان، یک کانال تگرامی با ۲۲۰ هزار عضو را شناسایی و مسدود کرده است.

مسئله جعلیات عمیق و سوءاستفاده از تصاویر زنان در پلتفرم‌های آنلاین به قدری مهم است که رئیس‌جمهور کره جنوبی دستور برخورد بدهد. افراد عامل در جعلیات پورنوگرافیک به ۵ سال زندان و یا پرداخت ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار محکوم می‌شوند. 

اعضای این کانال اغلب تصاویر دختران دانش‌آموز را از اینستاگرام انتخاب می‌کنند و در تولید عکس‌ها و فیلم‌های جعلی پورنوگرافیک به کار می‌گیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها