|

حمله موشکی گسترده به اسرائیل

اخبار و گزارش‌ها حاکی از حمله موشکی گسترده به «الجلیل» اسرائیل است.

حمله موشکی گسترده به اسرائیل

به گزارش شبکه شرق، حزب‌الله لبنان با ده‌ها موشک، شهرک‌های اسرائیلی و پایگاه‌های ارتش اسرائیل در منطقه «الجلیل» غربی در شمال اسرائیل را هدف قرار داد.

منابع خبری از شلیک ده‌ها موشک حزب‌الله لبنان و حمله به شهرک‌های اسرائیلی و مقر پایگاه‌های نظامی اسرائیل در شمال اسرائیل خبر دادند.

بر پایه این گزارش، شبکه خبری المیادین شامگاه امروز، از حمله موشکی حزب‌الله به شهرک‌های اسرائیلی واقع در منطقه «الجلیل» غربی در شمال اسرائیل خبر دادند.

رسانه‌های عبری با پوشش این خبر اذعان کردند که همزمان با وقوع چندین رشته انفجار مهیب در شهرک‌های اسرائیلی در منطقه «الجلیل»، آژیرهای هشدار در این شهرک‌ها، به صدا درآمده است.

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای در پی موشک‌باران سنگین شبانه مقرهای نظامی اسرائیل در شمال اسرائیل اعلام کرد که مواضع توپخانه گردان ۴۱۱ دشمن اسرائیل در «نافه زیف» و همچنین مقر فرماندهی تیپ غربی ۳۰۰ در پادگان «یعرا» و تجمع نظامیان در اطراف آن را با موشک‌های فلق و کاتیوشا هدف قرار داده است.

در واکنش به موشک‌باران گسترده از جنوب لبنان به اسرائیل، نشریه «معاریو» با اذعان به حمله گسترده موشکی حزب‌الله گزارش داد که مقامات محلی در جبهه شمالی و اسرائیل از ساکنان در منطقه «الجلیل» غربی خواسته‌اند که در نزدیک پناهگاه‌ها پناه بگیرند و از رفت‌و‌آمد عادی خودداری کنند.

در واکنش به این حمله، رسانه‌های لبنانی از بمباران اطراف شهرک‌های «طیری» و «مجدل زون» در جنوب لبنان از سوی جنگنده‌های اسرائیلی خبر دادند.

حمله به اسرائیل

حمله موشکی گسترده حزب‌الله به شمال اسرائیل

منابع خبری جمعه شب اعلام کردند حزب‌الله با ده‌ها موشک شهرک‌ها و پایگاه‌های اسرائیلی را در شمال اسرائیل هدف قرار داده است.

صدای آژیر خطر به صورت مستمر در هشت سایت مختلف در شمال اسرائیل به صدا درآمده است تا به ساکنان نسبت به شلیک موشک هشدار دهد.

شبکه ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد که پدافند هوایی اسرائیل، بخشی از موشک‌های شلیک‌شده از لبنان به سوی «الجلیل» غربی در شمال اسرائیل را رهگیری و منهدم کرده است.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدای انفجاری شدید در نزدیکی یک مجتمع تجاری در شهرک «غوش عتصیون» در جنوب «بیت لحم» به گوش رسیده است.

براساس این گزارش، همچنین اسرائیل اطراف شهرک «حداثا» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

به نظر می‌رسد که این حمله موشکی گسترده به شمال اسرائیل، در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به حمله اسرائیل به مناطق جنوب لبنان صورت گرفته است.

جنگنده‌های اسرائیل، شهرک «طیرحرفا» در جنوب لبنان را بمباران کردند.

حمله حزب الله لبنان به اسرائیل

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها