|

هشدار تند نتانیاهو به حماس پس از کشف اجساد گروگان‌های اسرائیلی/ اعتصاب سراسری در اسرائیل اعلام شد

«بنیامین نتانیاهو» پس از کشف اجساد گروگان‌های اسرائیلی در غزه، گفت: «ما تا زمانی که بتوانیم به کسانی که گروگان‌های را کشتند، دست یابیم، آرام نمی‌گیریم. کسی که گروگان‌ها را می‌کشد، خواهان معامله نیست.»

هشدار تند نتانیاهو به حماس پس از کشف اجساد گروگان‌های اسرائیلی/ اعتصاب سراسری در اسرائیل اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، نخست‌وزیر اسرائیل در نخستین واکنش پس از کشف اجساد گروگان‌های اسرائیلی در غزه، گفت: «اسرائیل به دستیابی به توافقی برای آزادی بقیه گروگان‌های اسرائیلی در غزه پایبند است.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد: «ما به دستیابی به توافقی برای آزادی بقیه اسرایمان و تضمین امنیت اسرائیل پایبند هستیم. هرگونه توافقی باید حفظ امنیت اسرائیل را تضمین کند. ما تا زمانی که بتوانیم به کسانی که گروگان‌های را کشتند، دست یابیم، آرام نمی‌گیریم. کسی که گروگان‌ها را می‌کشد، خواهان معامله نیست.»

ارتش اسرائیل امروز «یکشنبه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۳»، اعلام کرد نیرو‌های ارتش با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) روز شنبه، اجساد ۶ گروگان اسرائیلی را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده و به اسرائیل بازگرداندند. کشته شدن این ۶ گروگان، منجر به انتقادات زیادی از نتانیاهو شده است و برخی رهبران مخالف اسرائیل، نتانیاهو را مسئول کشته شدن آن‌ها می‌دانند.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو مدعی شد: «تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌ها از دسامبر تاکنون ادامه داشته است. اسرائیل مذاکرات فشرده‌ای را برگزار کرده است، اما حماس با برگزاری هرگونه مذاکرات واقعی و هر پیشنهادی مخالفت می‌کند.»

همچنین، در پی کشته شدن شش گروگان اسرائیلی در غزه، «یدیعوت آحارونوت» به نقل از یک مقام ارشد دولتی اسرائیل گفت:  «نتانیاهو مانع از دستیابی به توافق می‌شود تا دولت فرونپاشد.»

او افزود: «تا یک ماه دیگر هیچ گروگانی در غزه زنده نخواهد ماند.»

وزیر دفاع اسرائیل نیز گفت: «کابینه امنیتی باید فوراً تصمیم خود در مورد محور فیلادلفی را لغو کند.»

وزیر دفاع اسرائیل تاکید کرد: «برای آدم‌رباهایی که کشته شده‌اند، خیلی دیر شده است و گروگان‌های باقی‌مانده باید آزاد شوند.»

گالانت بیان کرد: «اسرائیل تمام رهبران حماس را پاسخگو خواهد کرد. باید گروگان‌هایی که هنوز در اسارت هستند، به خانه‌های‌شان بازگردند.»

درخواست اعتصاب سراسری در اسرائیل پس از کشف اجساد گروگان‌های اسرائیلی

رسانه‌های اسرائیل از اعتصاب گسترده‌ای خبر دادند که در اسرائیل به منظور فشار به نتانیاهو برای تن دادن به توافق مبادله اسیران با حماس فردا رخ خواهد داد.

خبرنگار روسیاالیوم گزارش داد: صدها نفر از مدیران بخش اقتصادی و روسای شهرک‌ها و مدیران بیمارستان دعوت اتحادیه کارگران اسرائیلی برای اعتصاب سراسری در روز دوشنبه را قبول کرده‌اند.

این اعتصاب سراسری با هدف وارد کردن فشار به کابینه اسرائیل برای تن دادن به توافق با حماس و برقراری آتش بس و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی از غزه است.

همزمان برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که برخی رستوران‌ها، ساعت ۶ عصر به منظور تشویق اسرائیلی‌ها برای اعتراض علیه کابینه، تعطیل خواهند کرد.

رستوران‌داران اعلام کردند که رأس ساعت ۱۸ به وقت محلی، در اعتراض به ناکامی کابینه در دست‌یابی به توافق آزادی گروگان‌ها در غزه، کرکره‌های خود را پایین خواهند کشید.

این در حالی است که اتحادیه کارگران اسرائیل از اسرائیلی‌ها خواسته که تماشاگر نباشند و دست به اعتراض بزنند.

از سوی دیگر، شهردار کفرسابا نیز اعلام کرد که به تظاهرات خانواده‌های گروگان‌ها می‌پیوندد و به کارکنان شهرداری کفرسابا نیز اجازه شرکت در این تظاهرات را می‌دهد.

تئاتر اسرائیل نیز امشب برنامه‌های خود را در حمایت از خانواده‌های گروگان‌ها تعطیل خواهد کرد.

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها