|

صادق زیبا کلام:

چرا به نخستین گفت‌وگوی پزشکیان نمره بالا دادم؟

سیاری، از نخستین گفت‌وگوی مردمی دکتر پزشکیان چندان استقبالی نکردند. آنان منتظر بودند ببینند رئیس‌جمهور جدید بعد از آن‌همه حرف و سخن پیرامون انتخابات و مخالفت با شرکت در آن و رأی‌دادن به ایشان، چه برنامه و حرف‌هایی برای برون‌رفت کشور از باتلاقی که به تدریج دارد بیشتر و بیشتر در آن فرو می‌رود، دارند.

چرا به نخستین گفت‌وگوی پزشکیان نمره بالا دادم؟

به گزارش شبکه شرق، «صادق زیبا کلام» درباره نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی «مسعود پزشکیان» نوشت: «آقای پزشکیان ترجیح دادند پیرامون هیچ‌کدام از این‌ها چیزی نگویند و فقط اندکی عصا را به سمت تامین یکصد میلیارد دلار ناقابل گرفتند که یافتن آن برای عصای سحرآمیز، از آب خوردن هم آسان‌تر است.»

«صادق زیباکلام» در یادداشتی با عنوان «چرا به نخستین گفت‌وگوی پزشکیان نمره بالا دادم؟»، نوشت: «بسیاری، از نخستین گفت‌وگوی مردمی دکتر پزشکیان چندان استقبالی نکردند. آنان منتظر بودند ببینند رئیس‌جمهور جدید بعد از آن‌همه حرف و سخن پیرامون انتخابات و مخالفت با شرکت در آن و رأی‌دادن به ایشان، چه برنامه و حرف‌هایی برای برون‌رفت کشور از باتلاقی که به تدریج دارد بیشتر و بیشتر در آن فرو می‌رود، دارند.

شاید تصور می‌کردند که ایشان با عصای موسی کلیم‌الله به پاستور رفته و از فردا عصای سحرآمیزشان یکی پس از دیگری بدبختی و مصیبت‌هایی که کشور را در خود فرو برده، گره‌گشایی خواهد کرد. تورم را مهار، بیکاری را درمان، فساد را ریشه‌کن، سیاست خارجی صدور انقلاب را تبدیل به دوستی با ملل، جوانان را امیدوار به آینده، گرانی را متوقف و صف انتظار نوبت‌گرفتن ویزا از سفارتخانه‌های غربی را کوتاه‌تر خواهد کرد. 

بعد، عصایش را به سمت اوین خواهد گرفت و سپس به‌سروقت فیلترینگ، آزادی مطبوعات، بازگرداندن اساتید، دانشجویان و سایر قربانیان سیاست انقلابی «خالص‌سازی» خواهد رفت. اما آقای پزشکیان ترجیح دادند پیرامون هیچ‌کدام از این‌ها چیزی نگویند و فقط اندکی عصا را به سمت تامین یکصد میلیارد دلار ناقابل گرفتند که یافتن آن برای عصای سحرآمیز، از آب خوردن هم آسان‌تر است.

اما چرا من علی‌رغم آنکه ایشان به‌گونه‌ای صحبت کردند که گویا آن مشکلات به کشور دیگری ارتباط پیدا می‌کردند و ربطی به ایران خودمان ندارند، همچنان نمره بالایی بابت نخستین گفت‌وگوی‌شان با مردم به ایشان می‌دهم؟ من چون به‌هرحال معلم هستم، نمره‌دادنم از بخش‌های مختلف است. از جمله یکی، دو نمره به واسطه آنکه اصرار نکردند همچنان با کاپشن بیایند، دادم. اما بیشرین نمره را در قسمت‌های دیگر گرفتند.

اولاً و برخلاف رویه معمول، گناه وضعیت موجود و نابسامانی‌های مملکت را بر گردن مسئولین قبلی نریختند. نه برجام را مقصر دانستند و نه انگشت اتهام را به سمت ظریف و عراقچی گرفتند که برجام را نخوانده امضا کردند. از همه جالب‌تر آنکه پای دشمنان انقلاب، آمریکای جنایتکار، تحریم‌های ظالمانه، اروپایی‌های مزوّر دورو که به تعهدات‌شان در لغو تحریم‌ها عمل نکردند، صهیونیست‌های بی‌وطن غاصب، رسانه‌های مزدور فارسی‌زبان، سلطنت‌طلب‌های وابسته و لیبرال‌های غرب‌زده را هم اصلاً به میان نکشیدند؛ و بالاخره مابقی نمره به واسطه آن بود که وعده مدیریت جهادی جوانان انقلابی و قطع امید از خارج و تکیه بر داخل را ندادند.»

منبع: 55 آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها