|

حمله موشکی سنگین به اسرائیل

اخبار و گزارش‌ها حاکی از حمله موشکی سنگین به اسرائیل است.

حمله موشکی سنگین به اسرائیل

به گزارش شبکه شرق، رسانه‌های خبری از حمله موشکی سنگین از سمت لبنان به شمال اسرائیل خبر می‌دهند.

به نقل از الجزیره، مواضع نظامی ارتش اسرائیل در مناطق شمالی اسرائیل هدف حمله سنگین موشکی از سمت لبنان قرار گرفته است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نزدیک به ۶۰ موشک از سمت لبنان به سوی منطقه «میرون» در شمال اسرائیل شلیک شده است.

همچنین این رسانه‌ها از به صدا درآمدن آژیر هشدار در شهرک‌های اسرائیلی‌نشین «زرعیت»، «حورفیش»، «میتات»، «فسوطه»، «شومیرا» و «شتولا» در شمال اسرائیل خبر دادند.

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حملات جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش اسرائیل در شمال اسرائیل خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان بیان کرد: «در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن به روستاهای مقاوم جنوبی و خانه‌های امن، رزمندگان مقاومت اسلامی روز یکشنبه «یکم سپتامبر ۲۰۲۴»، ساختمانی را در شهرک المناره که نظامیان دشمن از آن استفاده می‌کردند با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

در عملیاتی مشابه ساختمان‌هایی در شهرک اسرائیلی‌نشین «شتولا» که از سوی نظامیان ارتش اسرائیل استفاده می‌شدند هدف حمله موشکی رزمندگان حزب‌الله قرار گرفتند.»

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: «در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۷:۱۵ بعد از ظهر روز یکشنبه «یکم سپتامبر ۲۰۲۴»، موضع السماقه در تپه‌های  کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.»

بنابراین، شمار حملات روز جاری حزب‌الله لبنان به مواضع و نظامیان ارتش اسرائیل به ۹ عملیات می‌رسد.

از سوی دیگر حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرنگار المیادین گزارش داد که در حمله هوایی ارتش اسرائیل به شهرک «بیت لیف» در جنوب لبنان، یک نفر کشته شده است و ۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها