|

حمله به سربازان آمریکایی و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در ترکیه/ ویدئو و تصاویر

جزئیات حمله به تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در شهر «ازمیر» ترکیه اعلام شد.

حمله به سربازان آمریکایی و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در ترکیه/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در ترکیه مورد حمله قرار گرفتند؛ سفارت آمریکا در آنکارا، از حمله به تفنگداران نیروی دریایی آمریکا و دو سرباز این کشور در غرب ترکیه خبر داد.

اعضای یک سازمان جوانان ملی‌گرای ترکیه، به دو تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در شهر «ازمیر» ترکیه حمله کردند.

اعضای تفنگداران نیروی دریایی آمریکا حین پیاده شدن از کشتی آبی خاکی «USS Wasp»، اوایل دوشنبه، حین استقرار در دریای مدیترانه، مورد حمله قرار گرفتند.

ناوگان ششم دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو تفنگدار دریایی متعلق به یگان اعزامی ۲۴ نیروی دریایی آمریکا، بعدازظهر دوشنبه و در حال تردد در شهر «ازمیر» ترکیه، مورد حمله گروهی از جوانان قرار گرفتند. 

ویدئوی حمله که توسط یک مقام آمریکایی تایید شده است، نشان می‌دهد که چند نفر از اتباع ترکیه، تفنگداران دریایی را به زور نگه داشته‌اند، و شعار «یانکی برو خونه» سر می‌دهند.

حمله به تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در ترکیه

حمله به تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در ترکیه

ویدئویی از این درگیری، نشان می‌دهد که گروهی از مردان لباس یک تفنگدار دریایی را گرفته‌اند و یکی از اعضای سازمان جوانان ملی‌گرای ترکیه  یک گونی سفید روی سر او گذاشته است. طبق گزارش‌ها، اعضای این سازمان فریاد می‌زدند: «یانکی، برو خانه!»

در این ویدئوی کوتاه، یکی از تفنگداران دریایی فریاد می‌زند: «کمک!»؛ سپس جمعیت حمله‌کننده، یک گونی را روی سر یک تفنگدار دریایی  می‌کشند و شعار می‌دهند: «یانکی برو خونه‌!»

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، به گفته دفتر فرمانداری ازمیر نیروهای امنیتی به سرعت مداخله کرده و ۱۵ نفر را دستگیر کردند.

«تیموتی گورمن»، سخنگوی نیروهای دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا در این‌باره گفت: «این ۲ تفنگدار دریایی با کمک سایر تفنگداران دریایی برای احتیاط و ارزیابی به بیمارستان محلی منتقل شدند البته این دو تفنگدار آسیبی ندیدند و به «USS Wasp» بازگشتند.»

سفارت آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این دو تفنگدار در امان هستند. دیپلمات‌ها هم از مقام‌های ترکیه بابت واکنش سریع و تحقیقات در جریان قدردانی کردند.»

افرادی که به این ۲ تفنگدار حمله کردند، اعضای اتحادیه ملی‌گرای جوانان ترکیه (TGB) هستند که به حزب کوچک میهنی وابسته است. این حزب در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر)، اعلام کرد: «سربازان آمریکایی که دست‌هایشان به خون سربازان ما و هزاران فلسطینی آلوده است، نمی‌توانند کشور ما را آلوده کنند.»

«آیلین کوم»، دبیر کل این سازمان به «یورونیوز» گفت که اعضای این گروه قبلا، در ۶ شهر مختلف سر نیروهای آمریکایی گونی گذاشته بودند.

او افزود که «این اقدامات «پاسخی» به حادثه سال ۲۰۰۳ در عراق بود؛ زمانی که نیروهای آمریکایی برای مدت کوتاهی، کماندوهای ترکیه را بازداشت و آنها را با کلاه روی سرشان منتقل کردند. این حادثه، باعث خشم گسترده ترکیه در آن زمان شد و روابط بین دو کشور را تحت تاثیر قرار داد.»

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها