|

حمله به رئیس‌جمهور با کلید‌واژه «نفاق»

رئیس‌جمهور: به‌جای اینکه برای مردم پرونده تشکیل دهیم، به دردشان رسیدگی کنیم

«نفاق» کلید‌واژه جریان رادیکال برای حمله به دولت وفاق ملی و تلاش برای تضعیف دولت چهاردهم است. جریانی که مصرانه سعی در ایجاد رخنه در وفاق ملی ایجاد‌شده دارند تا این‌گونه با خلق فضای تندرو، شرایط همکاری‌ها‌ با دولت را تحت‌الشعاع قرار دهند.

حمله به رئیس‌جمهور با کلید‌واژه «نفاق»

شرق: «نفاق» کلید‌واژه جریان رادیکال برای حمله به دولت وفاق ملی و تلاش برای تضعیف دولت چهاردهم است. جریانی که مصرانه سعی در ایجاد رخنه در وفاق ملی ایجاد‌شده دارند تا این‌گونه با خلق فضای تندرو، شرایط همکاری‌ها‌ با دولت را تحت‌الشعاع قرار دهند.

دیروز سیدمحمود نبویان، عضو ارشد پایداری و نماینده مجلس که این روزها به هر بهانه‌ای حمله به دولت را فراموش نمی‌کند، در واکنش به انتصاب کرمانپور‌ به ‌عنوان سرپرست روابط‌عمومی وزارت بهداشت، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وفاق ملی با سر کار آمدن اغتشاشگران و حامیان آنها شکل نمی‌گیرد، بلکه با آمدن جوانان مؤمن، انقلابی و مردمی می‌توان وفاق ملی حاصل کرد و نظم جامعه را حفظ و مشکلات مردم را حل کرد. وفاق ملی یعنی وفاق با مردم، نه وفاق با برهم‌زنندگان امنیت و آرامش مردم».

او پیش از این نیز با اتهام‌زنی به مسعود پزشکیان، وزرا را قاتل خطاب کرده و گفته بود: «اظهارات پزشکیان در جلسه رأی اعتماد کذب محض بود و بعضی از وزرای پیشنهادی او هم طبق فرمایش اهل بیت علیهم‌السلام شریک قتل‌های جنبش زن، زندگی، آزادی هستند. آنها در حوادث ۸۸ و زن، زندگی، آزادی نقش فعال داشتند. سه نفر از وزرای پزشکیان نباید رأی می‌آوردند». دیروز هم امیرحسین ثابتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و چهره نزدیک به سعید جلیلی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وفاق برای بازگشت نفاق».

این حملات تا جایی پیش رفته که دیروز سایت نور‌نیوز در نقد مدافعان نفاق در توییتی نوشت: «تمامیت‌خواهان که در پروژه عدم شکل‌گیری کابینه وفاق‌ ناکام ماندند، اکنون می‌کوشند نسبت به انتصاب‌های درون دستگاه‌های اجرائی، هراس‌افکنی کنند. انتظار مردم که به گفتمان وفاق رأی دادند، این است که پزشکیان پس از مهار فاز اول تندروی‌ها، در‌برابر موج تمامیت‌خواهی هم مقاومت کند».

همچنین در واکنش به حملات چند روز اخیر، رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با تأکیدی بر سخنان اخیر خود نوشت: «دامی و مرغ از تو رمد رو لانه‌ شو، رو لانه شو، بیایید دست‌به‌دست هم دهیم و پناه کسانی باشیم که پناهی ندارند، فارغ از اینکه از چه قوم و جریان و منطقه‌ای هستند و چه باور و اعتقادی دارند. کینه‌ها را از دل‌ها بشوییم و به‌جای اینکه برای مردم پرونده تشکیل دهیم، به دردشان رسیدگی کنیم و بر‌اساس توانمندی و شایستگی به افراد احترام و جایگاه ببخشیم».

محمد عبداللهیان، مدیر مؤسسه معارف امام رضا علیه‌السلام‌، نیز در مورد اتهام‌افکنی محمود نبویان، نماینده تهران در مجلس، علیه رئیس‌جمهوری و وزرا‌، مصاحبه‌ای با جماران انجام داده و گفته است: «مسئله واضح این است که در این مواضع، مدعی‌العموم باید دخالت کند تا این مباحث در جامعه شایع نشود، مخالف و موافقی ایجاد نشود و مفاسد و اختلاف را در جامعه دامن نزنند. درباره همه‌ مسائل ما که نمی‌توانیم حکم آن را مشخص کنیم؛ چون در قانون حکم آن مشخص شده است. ولی این‌گونه سخنان تند، به‌نفع اتحاد ملی و وفاق ملی نیست و باعث اختلاف موافق و مخالف می‌شود، وقت‌گیری برای طرفین درست می‌کند و کینه و دوئیت را برای دوستان زیاد خواهد کرد». او تأکید کرد: «رئیس‌جمهور فعلی که کوتاه می‌آید، به خاطر وفاق ملی است. به نظرم عاقلانه‌ترین کارها را ایشان انجام داد؛ با اینکه بعضی از دوستان او توقع تندروی از ایشان داشتند تا جناحی عمل کند و قشر خاصی را بیاورد، اما این کار را نکرد و در میان برخی دوستان او دلخوری پیش آمد و از رئیس‌جمهور انتقادات تندی کردند. به نظرم رئیس‌جمهور‌ حکیمانه عمل کرد و ایشان مرد بسیار متقی و حکیمی است. حکمت‌داشتن هم تحمل می‌خواهد و ایشان تحمل را داشته است. امیدواریم این فرصت را مغتنم بشماریم و موجب اختلاف نشویم». او در‌نهایت تصریح کرد: «توصیه می‌کنیم‌ تندروها کارهای خود را با رهبری تطبیق دهند. رهبر معظم انقلاب درباره دولت جدید حجت را تمام کرد. اگر ایشان موضع‌گیری صریح و روشن نداشتند و توصیه نمی‌کردند، اختلافات در جامعه می‌ماند. چون آنها در دوران انتخابات تندروی کرده بودند و همین‌طور جلو می‌آمدند، اما رهبری مانع آنان شد و کوتاه آمدند و نفع آن را همه ما می‌بریم. اگر دو طرف احساسات تند داشتند، نتیجه آن ایجاد اختلاف در جامعه بود و آبروی همدیگر را می‌بردند».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها