|

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ به ایران بازگشت

«محمدهادی مفتح» رئیس مرکز اسلامی هامبورگ به ایران بازگشت.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ به ایران بازگشت

به گزارش شبکه شرق، «محمدهادی مفتح» رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با فرارسیدن ضرب‌الاجل دو هفته‌ای برلین برای ترک خاک آلمان، خاک این کشور اروپایی را ترک کرد.

«محمدهادی مفتح»، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ قبل از آن‌که خاک آلمان را ترک کند، شکایتی را در قالب درخواست فوری علیه حکم اخراجش به دادگاه اداری هامبورگ ارائه کرده بود.

حدود دو هفته پیش، وزارت امور داخلی شهر هامبورگ در بیانیه‌ای از اخراج «محمدهادی مفتح» خبر داد و اعلام کرد که به او اطلاع داده شده که تا «۱۱ سپتامبر» (۲۱ شهریور ماه)، فرصت دارد که خاک آلمان را ترک کند یا در غیر این‌صورت، اخراج خواهد شد.

خبرگزاری آلمانی دویچه‌وله گزارش کرد، درست ۴۸ ساعت مانده به ضرب‌الاجل دولت آلمان، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ علیه حکم ارائه‌شده به دادگاه اداری هامبورگ شکایت کرد که درخواست او  رد شد.

پیش از این، سخنگوی دادگاه هامبورگ گفته بود که درخواست مفتح تاثیری بر مهلت خروج او از خاک آلمان نخواهد داشت.

«محمدهادی مفتح» از تابستان ۲۰۱۸، به عنوان رئیس مرکز اسلامی هامبورگ فعالیت داشت.

اوایل مردادماه، نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان ضمن اعلام خبر تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ ادعا کرد: «امروز ما مرکز اسلامی آلمان را تعطیل کردیم که ایدئولوژی اسلام‌گرا و دیکتاتوری را تبلیغ می‌کرد.»

اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی در این کشور، با واکنش ایران مواجه شد و در همین ارتباط سفیر این کشور در تهران روز چهارشنبه «سوم مرداد ماه»، به وزارت امور خارجه احضار شد و ضمن محکوم کردن این اقدام، در مورد پیامد‌های اینگونه اقدامات به دولت آلمان هشدار داده شد.

بازگشت «محمدهادی مفتح» رئیس مرکز اسلامی به ایران

«محمدهادی مفتح» مدیر مرکز اسلامی هامبورگ پیش از اتمام مهلت قانونی تعیین‌شده از سوی دولت آلمان به ایران بازگشت.

«محمدهادی مفتح»، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، شامگاه سه‌شنبه «۲۰ شهریور ۱۴۰۳» (۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴) و ۲۴ ساعت پیش از اتمام مهلت قانونی اجرای حکم خروج از آلمان، این کشور را ترک کرد.

همزمان با خروج مفتح از آلمان، وکیل او لایحه اعتراض نسبت به حکم دولت آلمان را تسلیم دادگاه کرد.

گفتنی است مدیر و امام مرکز اسلامی هامبورگ با بدرقه جمعی از مومنان مقیم آلمان و اهالی هامبورگ به ایران بازگشت.

«محمدهادی مفتح» در آخرین سخنرانی خود در جمع نمازگزاران و علاقمندان این مسجد، که شب جمعه گذشته در خیابان روبروی مسجد انجام گرفت، با یادآوری وقایع مشابه تاریخی در مورد بستن مساجد و زیارتگاه‌ها که همگی بعد از گذشت مدتی بازگشایی شدند، اظهار امیدواری کرد و اطمینان داد که درهای این مسجد مبارک نیز به زودی به روی نمازگزاران گشوده خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها