|

دور دنیا در یک دقیقه

ترامپ نامزد جمهوریخواهان/ مناظره دوباره با کامالا؟ هرگز!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ترامپ نامزد جمهوریخواهان/ مناظره دوباره با کامالا؟ هرگز!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به اسپانیا می‌رویم و به اعتراض به اُوِرتوریسم می‌پردازیم. در ایتالیا علت نارضایتی نوه موسولینی را از حزب حاکم جویا می‌شویم  و در آخر ماجراهای مناظره ترامپ و هریس را دنبال می‌کنیم.

 

گردشگری بیش از حد؛ اسپانیایی‌ها معترض‌تر هستند

یک سوم اسپانیایی‌ها از حضور تعداد زیاد گردشگران به ستوه آمده و خواستار خروج آنها هستند. این نظرسنجی در آلمان، دانمارک، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، سوئد و بریتانیا صورت گرفته است.

در میان کشورهای شرکت‌کننده در نظرسنجی اسپانیایی‌ها بیش از دیگران نسبت به جمعیت بیش از اندازه گردشگر معترض هستند. آنها حتی در اعتراض به این موضوع به خیابان هم آمده اند!

 اورتوریسم و یا گردشگر بیش از حد مبتلا به بسیاری از کشورهاست. پیشتر ژاپنی‌ها نسبت به اورتوریسم واکنش نشان داده بودند یا ونیزی‌ها خواستار دریافت ورودی از گردشگران شده اند و …

 

ایلان ماسک: دولت استرالیا فاشیست است

مدیر پلتفرم ایکس از تصویب قانون جدید در استرالیا احساس خطر کرده است. ایلان ماسک در پستی در صفحه خود در ایکس دولت استرالیا را فاشیست خطاب کرده است.

بر اساس قانون مصوب دولت استرالیا، پلتفرم‌هایی که دستی در انتشار جعلیات و داده‌های انحرافی دارند و آنها را حذف نمی‌کنند تا ۵ درصد درآمد جهانی خود جریمه می‌شوند.

استرالیا از صاحبان فن‌آوری دیجیتال خواسته مطابق قوانین داخلی مقابله با جعلیات و خشونت عمل کنند. در غیر این صورت تنظیم‌کننده‌های داخلی به دلیل عدم تطابق شرکت را جریمه می‌کند.

 

راست‌گرایی برادران ایتالیا دل نوه موسولینی را زد!

خانم راشل موسولینی تصمیم گرفته حزب برادران ایتالیا را ترک کند. او می‌گوید این حزب بیش از حد دست راستی است و از نگاه میانه‌روی او دور. بنیتو موسولینی رهبر زمان جنگ ایتالیا نماد فاشیسم بود.

نوه موسولینی عضو شورای شهر رم است و می‌خواهد به حزب «زنده باد ایتالیا» بپیوندد چون نسبت به حقوق شهروندی لیبرال‌تر است و به میانه‌روی نزدیک‌تر. 

حزب برادران ایتالیا با حقوق اقلیت‌های جنسی مخالفت کرده و باعث تصمیم اخیر راشل موسولینی شده است. از آن گذشته هنوز سلام فاشیستی هنوز در این حزب جاری است.

 

ترامپ: مناظره دیگر با کامالا؟ هرگز!

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان اعلام کرده تا انتخابات نوامبر هیچ مناظره و بحث دیگری با کامالا هریس در کار نخواهد بود. او در شبکه اجتماعی خود این خبر را منتشر کرده است.

مناظره روز سه‌شنبه برای جمهوریخواهان و ترامپ رضایت‌بخش نبوده است. نتایج نظرسنجی‌ها می‌گوید پس از آن بحث اوضاع ترامپ خوب نیست و کفه به نفع هریس سنگین‌تر است.

هریس نامزد دموکرات‌ها پس از انتشار پست ترامپ در شبکه اجتماعی تروث در جمع هوادارانش گفته این حق مخاطبان است که بحث و مناظره‌ای دیگر را شاهد باشند.

 

اعتصاب کارگران بوئینگ پس از رد معامله دستمزد

کارگران کمپانی بوئینگ از توافق میان اتحادیه و کارفرما ناراضی هستند و دست به اعتصاب زده اند. در نظرسنجی تصمیم برای اعتصاب، ۹۶ درصد به اعتصاب رای داده اند.

توافق میان اتحادیه و کارفرما آن میزان افزایش حقوقی که کارگران انتظار داشته اند، برآورده نکرده است. آنها فرایند تولید پرفروش‌ترین جت بوئینگ را متوقف کرده اند.

در توافق میان کارفرما و اتحادیه ۲۵ درصد افزایش حقوق در طول قرارداد چهار ساله تصویب شده بود. کارگران خواهان افزایش ۴۰ درصدی حقوق در طول قرارداد هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها