|

حمله موشکی به هنگ شمال و پایگاه «الجلیل» اسرائیل

حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به هنگ شمال و پایگاه «الجلیل» اسرائیل خبر داد.

حمله موشکی به هنگ شمال و پایگاه «الجلیل» اسرائیل

به گزارش شبکه شرق، حزب‌الله لبنان مقر نیروهای ذخیره هنگ شمال در ارتش اسرائیل و پایگاه استقرار نیروهای ذخیره لشکر «الجلیل» اسرائیل در «عمیعاد» را با ده‌ها «کاتیوشا» بمباران کرد و یک دستگاه تانک «مرکاوا» را در «رویسات العلم-زبدین» پس از هدف قرار دادن آن با موشک هدایت‌شونده منهدم کرد.

حزب‌الله لبنان در ساعات اولیه روز شنبه «۲۴ شهریور ۱۴۰۳،»، مقر نیروهای ذخیره هنگ شمال در ارتش اسرائیل، پایگاه ذخیره لشکر الجلیل و انبارهای لجستیکی آن در عمیعاد را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان در دومین عملیاتی که روز شنبه انجام شد، یک دستگاه تانک مرکاوای اسرائیل را در جاده رویسات «العلم-زبدین» منهدم کرد که پس از هدف قرار گرفتن با موشک هدایت‌شونده، آتش گرفت.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این ۲ حمله در حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه، در حمایت از مقاومت آنها و در پاسخ به حملات اسرائیل به روستاها و خانه‌های امن جنوب به ویژه حمله‌ای که شهرک «الاحمدیه» را هدف قرار داد، انجام می‌شود. این ۲ عملیات علاوه بر عملیات دیگری است که حزب‌الله در روز جمعه در پاسخ به حمله به الاحمدیه انجام داد که در آن مقر «حدب یارین» را با موشک «برکان» هدف قرار داد که مورد اصابت مستقیم قرار گرفت و منجر به تخریب بخشی از آن و آتش‌سوزی شد.

حزب‌الله در روز جمعه نیز ۹ عملیات علیه اسرائیل انجام داد که از آن جمله می‌توان به هدف قرار دادن مقرهای «رمثا» در تپه‌های اشغالی کفر شوبا و مواضع توپخانه در «الزاعوره» اشاره کرد.

نقشه مواضعی که در اسرائیل توسط حزب‌الله هدف قرار گرفته شد

حمله به اسرائیل

حزب‌الله در این ۲ عملیات از تسلیحات موشکی استفاده کرد و مستقیما آنها را هدف قرار داد. رسانه‌های نظامی حزب‌الله لبنان صحنه‌هایی از هدف قرار دادن تجهیزات در مقر «المالکیه» اسرائیل در مرز لبنان و فلسطین منتشر کردند. این رسانه‌ها صحنه‌های دیگری نیز از هدف قرار دادن پایگاه‌های «بریا» و «فیلون» متعلق به ارتش اسرائیل در شمال اسرائیل را منتشر کردند.

حمله به اسرائیل

به موازات آن، حملات اسرائیل به روستاها و شهرک‌های جنوبی همچنان ادامه دارد و توپخانه‌های اسرائیل حومه شهرک کفر شوبا و وادی شبعا را در سحرگاه روز شنبه هدف قرار دادند.

اسرائیل همچنین ساختمانی در نزدیکی مقر شهرداری در منطقه نبطیه، را بمباران کرد. همچنین آژیرها در شتولا، غرب الجلیل و گوردوت الجلیل به صدا درآمدند.

در این راستا، پیشتر، وزارت بهداشت لبنان از زخمی شدن ۱۳ نفر در حمله اسرائیل به شهرک «کفر رمان» در جنوب لبنان خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان روز جمعه اعلام کرد «عباس خضر حماده» (جواد مراد)، اهل شهرک «قماطیه» در جبل لبنان،  به شهادت رسید.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها