|

بلیکن، وزیر خارجه آمریکا:

آمریکا در عملیات تروریستی در لبنان دخالتی نداشته

وزیر خارجه آمریکا درباره عملیات تروریستی در لبنان مدعی شد که «ایالات متحده در این حوادث دخالتی نداشته و در حال جمع آوری اطلاعات است.»

آمریکا در عملیات تروریستی در لبنان دخالتی نداشته

به گزارش شبکه شرق، «آنتونی بلینکن» با ادعای اینکه سفرهای مکررش به منطقه برای دست‌یابی آتش‌بس در غزه است اعلام کرد که آتش‌بس در غزه مناطق شمالی فلسطین آشغالی، جنوب لبنان و دریای سرخ را آرام خواهد کرد.

بلینکن این اظهارات را امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر در قاهره بیان کرد.

وزیر خارجه آمریکا دراین‌باره افزود: ما ایده‌هایی را با طرف های قطری و مصری برای دستیابی به آتش بس در غزه ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه «مهمترین عامل نیت سیاسی طرفین برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه است» افزود: ما به همکاری با طرف قطری برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه ادامه می دهیم.

به گفته وزیر خارجه آمریکا «آتش بس بهترین راه برای مقابله با بحران انسانی در غزه و مقابله با خطرات بی ثباتی منطقه است.»

 وزیر خارجه آمریکا درباره عملیات تروریستی در لبنان مدعی شد که «ایالات متحده در این حوادث دخالتی نداشته و در حال جمع آوری اطلاعات است.»

بلینکن در حالی مدعی تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه می‌شود که واشنگتن از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه است و انواع تسلیحات نظامی را در اختیار رژیم قرار می‌دهد.

بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر نیز گفت: با بلینکن نیاز فوری به برقراری آتش بس در غزه و آزادی اسیران و نیز ارسال کمکها را مورد رایزنی قرار دادیم.

وی افزود: ما اهمیت عاری بودن منطقه از سلاح کشتار جمعی، اهمیت توافق درباره سد النهضه اتیوپی، عدم آسیب به مصر و نیز اوضاع در شاخ آفریقا و سومالی و مبارزه با تروریسم را مورد رایزنی قرار دادیم.

وزیر خارجه مصر در ادامه ضمن ابراز همبستگی با ملت لبنان، تعدی به حاکمیت این کشور را محکوم کرد و گفت: آنچه در لبنان رخ داد تهدید کننده جنگ گسترده در منطقه است.

وی گفت: علت اصلی درگیری در منطقه خاورمیانه تداوم حملات اسرائیل به غزه است. باید روی توقف جنگ و دست یابی به آتش بس فوری باید متمرکز کنیم. با آمریکا و قطر برای دست یابی به آتش بس همکاری می کنیم.

وزیر خارجه مصر در ادامه بیان کرد: حماس پایبندی کامل خود را با توافقات قبلی اعلام کرده است.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها