|

دور دنیا در یک دقیقه

حمله لری مارمولک به پیست فرمول یک سنگاپور

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

حمله لری مارمولک به پیست فرمول یک سنگاپور
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به باشگاه فوتبال فولام لندن می‌رویم تا ماجراهای محمد الفاید را دنبال کنیم. سپس به مسابقات فرمول یک در سنگاپور سر می‌زنیم. در آخر هم به تحقیقی جدید درباره درمان اختلال افسردگی دو قطبی می‌پردازیم.

 

آگاهی زنان باشگاه فولام از خطر «فاید»

به محض این که پرونده رسوایی‌های اخلاقی محمد الفاید تاجر مشهور گشوده شد، سران باشگاه فولام نگران تیم فوتبال زنان شدند. الفاید سال گذشته در ۹۴ سالگی درگذشت.

محمد الفاید علاوه بر این که صاحب برند لاکچری فروشگاه‌های هرودز بود، مالک باشگاه فوتبال فولام هم بود. به تازگی ۲۰ گزارش از تجاوز و خشونت جنسی او علیه کارمندان زن فروشگاه‌های هرودز ثبت شده است.

جالب این که مدیر سابق تیم فوتبال زنان می‌گوید دختران تیم فوتبال نسبت به علایق فاید آگاه بودند و به آنها هشدار داده شده بود. فاید دختران جوان و بلوند را شکار می‌کرد.

 

گربه گمشده هزار کیلومتر دورتر پیدا شد

رین بیو پس از دو ماه دوری از زوج بنی و سوزان حدود ۱۳۰۰ کیلومتر دور از جایی که گم شده بود، پیدا شد. او از یلو استون به سمت روزویل در کالیفرنیا رفته بود! یک گربه چگونه این همه راه‌پیمایی کرده است؟ 

سوزان و بنی برای کمپینگ به پارک ملی یلواستون رفته بودند که رین بیو را گم می‌کنند. آنها برای پیدا کردن بیو همه کار کردند. اسباب‌بازی‌ها را در محیط رها کردند و عکس‌هایش را در فضای مجازی منتشر کردند.

سرانجام دو ماه بعد یک گروه حامی حیوانات رین بیو را در رزویل کالیفرنیا شناسایی کرد و به صاحبانش رساند. رین بیو در خیابان مشغول پرسه ‌زنی بوده است. او خسته و کم‌انرژی بوده است.

 

درمان افسردگی دو قطبی با رژیم غذایی؟

به تازگی محققان بیماری‌های روانی به این نتیجه رسیده اند افسردگی دو قطبی ریشه در رژیم غذایی و متابولیسم دارند! این رویکرد می‌تواند روش درمان را تغییر دهد.

یکی از این محققان که خود به دو قطبی مبتلا است و تعدادی از اعضای خانواده خود را متاثر از این وضعیت و در نهایت خودکشی از دست داده در این تحقیق نقش اساسی دارد.

او معتقد است به جای این که افسردگی دو قطبی را یک اختلال خلقی ببینیم بهتر است آن را یک اختلال متابولیک و مرتبط با رژیم غذایی بدانیم. تنظیم انرژی نقش عمده‌ای در بروز یا عدم بروز افسردگی دوقطبی  دارد.

 

حمله لری مارمولک به پیست فرمول یک!

پیدا شدن سر و کله یک مارمولک بزرگ وسط پیست مسابقات گرندپری فرمول یک تمرین راننده‌ها را متوقف کرد. دور جدید فرمول یک در سنگاپور برگزار می‌شود.

تلویزیون اسکای به صورت مستقیم مشغول پخش تصویر حضور مارمولک وسط پیست بود که گزارشگر آن نام لری را برای این خزنده بزرگ انتخاب کرد!

سابقه حضور مارمولک‌ها وسط پیست فرمول یک زیاد است. سال گذشته هم یکی از آنها مشغول حرکت وسط پیست گزارش شده بود. 

 

هشدار به بریتانیایی‌ها؛ کمتر لباس‌های خود را بشویید!

یکی از بزرگترین برندهای شوینده در بریتانیا به شهروندان این کشور هشدار می‌دهد کمتر لباس‌های خود را بشویند. علت این هشدار، میکروپلاستیک‌ها و دیگر آلاینده‌های آب هستند.

شستشوی زیاد لباس‌ها نه تنها باعث کیفیت کاهش آنها می‌شود که به محیط زیست و منابع آبی هم زیان می‌رساند. لیلی کول یکی از مدل‌های بریتانیایی هم به کمپین کاهش شستشوی لباس پیوسته است.

تمیز به نظر رسیدن و نپوشیدن لباس‌های تکراری باعث شده میزان شستشو بالا برود. لیلی کول از مردم خواسته با آن چه به تن می‌کنند بهتر کنار بیایند و کمتر به خاطر فشارهای جامعه رفتار کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها