|

العالم فی 60 ثانیة

از لغو پرواز دبى به بیروت تا حمایت عراق از مردم لبنان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، عکاظ عربستان، البیان امارات، الجزیره، خبرگزاری رسمی عراق و روسیا الیوم.

از لغو پرواز دبى به بیروت تا حمایت عراق از مردم لبنان
خبرنگار: ذلفا معیل

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

دستورات السودانی برای حمایت از مردم لبنان

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، در پی شرایط سخت ملت لبنان که در چند روزی است در معرض حملات جنایت کارانه رژیم صهیونیستی قرار دارد و برای همبستگی و پشتیبانی از سوی دولت و ملت عراق با برادران در لبنان، دستوراتی را صادر کرد.

براساس دستور السودانی، روادید شهروندان لبنانی حاضر در عراق بدون نیاز به سفر به مدت 30 روز تمدید شده و با توجه به شرایط جنگی سخت در این کشور، بار دیگر نیز تمدید می‌شود.

نخست وزیر عراق همچنین دستور داد که شهروندان لبنانی که در حال حاضر از قانون اقامت در کشور تخلف کرده‌اند، از مجازات معاف شوند.

 

روسیا الیوم: 

تاکید وزرای خارجه کشورهای عربی بر همبستگی کامل خود با لبنان

وزرای خارجه کشورهای عربی طی نشستی مشورتی، همبستگی کامل خود با دولت و ملت لبنان علیه تشدید تنش اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان را اعلام کردند.

وزرای خارجه کشورهای عربی به شدت حملات فزاینده رژیم صهیونیستی علیه لبنان به خصوص از صبح روز دوشنبه که منجر به شهادت 492 غیرنظامی و مجروح شدن 1645 نفر در یک روز شده را محکوم کردند.

این نشست در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به ریاست شائع الزندانی، وزیر خارجه یمن برگزار شد و وزرای خارجه کشورهای عربی، تحولات جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و تشدید تنش خطرناک رژیم صهیونیستی علیه لبنان را بررسی کردند.

 

عکاظ عربستان: 

آرامکو جزو 10 شرکت بزرگ جهانی است

گزارش اخیر مجله Global Finance   10شرکت بزرگ جهانی را معرفی کرده است.این فهرست شامل 8 شرکت آمریکایی و شرکت آرامکو و یک شرکت تایوانی به عنوان با ارزش ترین شرکت ها بود.

اپل با 3.387 تریلیون دلار در صدر فهرست بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان قرار گرفت.این ارزش ممکن است به دلیل عوامل اساسی مربوط به هر شرکت به طور جداگانه تغییر کند، از جمله کاهش فروش، یا عوامل خارجی تنش‌های ژئوپلیتیکی، و رویدادهای غیرمنتظره‌ای که بر بخش‌ها یا شرکت‌های خاص تأثیر می‌گذارد. 

اپل پیش از این چندین بار در تاریخ خود جایگاه خود را در صدر شرکت های جهان به مایکروسافت، آمازون، گوگل و آرامکو عربستان از دست داده بود، اما موفق شد دوباره آن را به دست آورد.

 

الجزیره:

 آمار شهدای حملات هوایی اسرائیل به لبنان به مرز 500 نفر رسید

اسرائیل همزمان با حملات خود به نوار غزه، روز دوشنبه مناطق جنوبی لبنان از جمله ضاحیه بیروت را به شدت هدف حملات هوایی گسترده قرار دارد و در یک روز خونبار حدود 500 نفر را قتل عام کرد.

وزارت بهداشت لبنان با انتشار بیانیه ای آخرین آمار حملات هوایی روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف جنوب لبنان را 492 شهید و 1645 مجروح اعلام کرد.

اسرائیل  روز دوشنبه مناطق مختلفی از لبنان از جمله صیدا، البقاع و ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد.

 

البیان:

فلای دبی پروازهای خود به بیروت را لغو کرد

سخنگوى فلاى دبى اعلام کرد که این شرکت پروازهای خود را بین فرودگاه بین المللی دبی و فرودگاه بین المللی بیروت در روزهای 24 و 25 سپتامبر به دلیل حوادث جاری لغو کرده است.

این سخنگو گفت: با مسافرانی که رزرو قبلی داشته باشند، در مورد گزینه های رزرو مجدد یا استرداد مبلغ بلیط تماس گرفته می شود.

وی افزود: ما به مسافران توصیه می کنیم با مرکز تماس فلای دبی در دبی، فروشگاه مسافرتی فلای دبی یا آژانس مسافرتی مربوطه تماس بگیرند تا گزینه های رزرو مجدد یا استرداد مبلغ بلیط را دریافت کنند. ما از هر گونه ناراحتی از مسافران به دلیل تغییرات در این مورد عذرخواهی می کنیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها