|

دور دنیا در یک دقیقه

لغزش زبانی نخست‌وزیر بریتانیا/ بازگشت سوسیس‌ها از غزه!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

لغزش زبانی نخست‌وزیر بریتانیا/ بازگشت سوسیس‌ها از غزه!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از سخنرانی نخست‌وزیر بریتانیا در نشست سالانه حزب کارگر شروع می‌کنیم. سپس به فنلاند می‌رویم و علت بازگرداندن پانداها را به چین جویا می‌شویم. در آخر هم به شوک آزمایشی به استرالیایی‌ها می‌پردازیم.

 

گاف نخست‌‌وزیر بریتانیا؛ بازگشت سوسیس‌ها از غزه!

آقای کی‌یر استارمر نخست‌وزیر بریتانیا در کنفرانس حزب کارگر مشغول سخنرانی بوده که لغزش زبانی کار دستش می‌دهد.

او به جای آن که بگوید بازگشت «گروگان‌ها» از غزه خواست ما است، گفته بازگشت سوسیس‌ها …

گاف لغزش زبانی نخست‌وزیر بریتانیا در بسیاری از صفحات مجازی و غیر مجازی همه‌گیر شده است. 

 

فنلاند پانداها را پس می‌فرستد

یک باغ وحش فنلاندی دو پاندای خود را که لومی و پیری نام دارند به چین باز می‌گرداند. آنها در سال ۲۰۱۸ و پس از سفر جینپینگ به شمال اروپا به فنلاند منتقل شده بودند.

مسئولان باغ وحش می‌گویند بالا رفتن هزینه نگهداری و تورم باعث شده تصمیم بگیریم جفت پانداها را به چین بازگردانیم. میزان جذابیت آنها بیشتر از تورم و هزینه‌های بالای باغ وحش نیست. 

از سال ۲۰۱۸ تا کنون حدود ۸ میلیون یورو خرج نگهداری از این پانداها شده است. توافق نگهداری از آنها ۱۵ ساله بوده است. 

 

راه‌اندازی قطار تندروی جدید پاریس به برلین

اگر مشکل جدیدی پیش نیاید و مشکلات قبلی برطرف شود تا چندی دیگر قطار سریع السیر جدید پاریس - برلین راه می‌افتد.

مدت زمان مسافرت از پاریس تا برلین با این قطار حدود ۸ ساعت خواهد بود. این مسیر در ادامه مسیر ریلی شبانه دو پایتخت است که سال گذشته راه‌اندازی شد و البته با مشکلاتی مواجه بود.

شهروندان اروپایی با هدف کاهش مسافرت‌های هوایی، دنبال جایگزین کردن آن با قطار هستند. قطارهای تندروی قبلی با یک ساعت بیشتر از زمان تعیین شده و با تجربیات بد برای مسافران همراه بوده است.

 

برخورد با تاکتیک‌های تبلیغاتی نایک و اسکای!

نهاد تنظیمی ناظر بر تبلیغات بریتانیا در اقدامی جدید تبلیغات اسکای و نایک را ممنوع کرده است. آنها از الگوهای چرک برای تشویق مشتری به هزینه کردن استفاده می‌کنند.

موردی که این نهاد روی آن دست گذاشته این است که نایک مشتری‌ها را با قیمت پایین برای یک مدل کفش ترغیب به خرید می‌‌کند در حالی که مشخص می‌شود کفش کودک است. 

درباره اسکای هم این مشکل وجود دارد که تمدید اشتراک خودکار به طور آزمایشی هزینه‌بر است، اما این کمپانی خبری به وضوح این موضوع را با مخاطب در میان نمی‌گذارد.

 

شوک آزمایشی سونامی به استرالیایی‌ها

سازمان هواشناسی استرالیا پیامک هشدار آمیز سونامی ۸ ریشتری را برای شهروندان خود ارسال کرد و چند لحظه بعد دوباره پیامک زد آسوده باشید این فقط یک آزمایش بود!

این پیام هشدارآمیز ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح ارسال شد. اما نکته قابل توجه این که برخی از همان شهروندان پیامک دوم را دریافت نکردند.

این اقدام یک حرکت آزمایشی از سوی اداره هواشناسی استرالیا بوده تا هر دو نوع پیام را بیازماید و به وقت فاجعه از درصد خطای آن بکاهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها