|

فرانسه: اظهارات نتانیاهو علیه لبنان تحریک‌آمیز است

وزیر خارجه فرانسه در واکنش به تهدیدات اخیر نتانیاهو علیه لبنان اعلام کرد: اگر این اظهارات تحریک‌آمیز واقعی از کار درآید، لبنان را که کشور دوست فرانسه محسوب می شود و پیش از این نیز شکننده بود، به هرج و مرج تبدیل خواهد کرد

فرانسه: اظهارات نتانیاهو علیه لبنان تحریک‌آمیز است

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه فرانسه، تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان را «تحریک آمیز» توصیف کرد و گفت که همین مسئله به بروز معضلات امنیتی بیشتر برای اسرائیل منجر خواهد شد.

«ژان نوئل بارو» در مصاحبه‌ روز گذشته (سه‌شنبه) با شبکه تلویزیونی «فرانس 2» در واکنش به تهدیدات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان گفت «اگر این اظهارات تحریک‌آمیز واقعی از کار درآید، لبنان را که کشور دوست فرانسه محسوب می شود و پیش از این نیز شکننده بود، به هرج و مرج تبدیل خواهد کرد».

اظهارات وزیر خارجه فرانسه در واکنش به پیام ویدئویی بنیامین نتانیاهو برای مردم لبنان بود که انتقادات تند و بی‌سابقه‌ای علیه حزب‌الله مطرح کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مردم لبنان هشدار داد «این فرصت شما برای نجات لبنان است - قبل از اینکه مانند غزه به ورطه ویرانی و رنج بیفتد. هر یک از شما می‌توانید گامی به سوی آینده خود بردارید.»

بارو تصریح کرد که چنین اظهاراتی می‌تواند مشکلات امنیتی بیشتری برای رژیم صهیونیستی به بار آورد و تصریح کرد که اوضاع لبنان در حال حاضر نیز «فاجعه‌بار» است.

وزیر خارجه فرانسه هشدار داد که منطقه بر لبه پرتگاه و گسترش درگیری قرار دارد و گفت «تسری (درگیری در منطقه) مایه نگرانی ما است. تمام فرانسه را نگران می‌کند».

بارو در ادامه خواستار گفت‌وگو و دیپلماسی به جای زور برای حل درگیری‌ها شد.حملات زمینی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان علاوه بر ادامه تجاوزات این رژیم به غزه همچنان ادامه دارد و همین بی‌توجهی‌های رژیم صهیونیستی به درخواستهای بین‌المللی برای توقف جنگ موجب شده است که نگرانی‌ها از تبدیل شدن این تنش‌ها به جنگ تمام عیار درمنطقه افزایش یابد.

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها