|

پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار با پوتین، رئیس‌جمهور روسیه:

مواضع روسیه و ایران درباره تحولات بین‌المللی بسیار نزدیک است

رئیس‌جمهور روسیه گفت: در سال جاری افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور و روند خوب آن را شاهد هستیم.

مواضع روسیه و ایران درباره تحولات بین‌المللی بسیار نزدیک است

به گزارش شبکه شرق، رئیس‌جمهور روسیه در نخستین دیدار خود با دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور گفت:‌ روابط با ایران برای ما در اولویت است و این مناسبات با موفقیت در حال توسعه است.

به گزارش رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین در این دیدار که روز جمعه در حاشیه همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان افزود: در سال جاری افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور و روند خوب آن را شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: مسکو و تهران فعالانه در عرصه بین المللی با یکدیگر همکاری دارند و غالبا در مورد ارزیابی های خود نسبت به رویدادهای جهان اتفاق نظر دارند

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: مواضع تهران و مسکو درباره تحولات بین المللی بسیار نزدیک است.
پوتین در این دیدار از دکتر مسعود پزشکیان رسما دعوت کرد که به مسکو سفر کند و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز با قدردانی،‌این دعوت را پذیرفت

پزشکیان: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است 
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه ارتباط ‌ما با روسیه صمیمانه و ‌راهبردی است، گفت:‌ از نظر اقتصادی و فرهنگی ارتباطات ما روز به روز تقویت شده و قوی‌تر می‌شود. روند رو به رشد همکاری‌های ایران و روسیه با توجه به اراده رهبران عالی دو کشور به ضرورت تقویت این ارتباطات باید تسریع شود.
پزشکیان با بیان اینکه ایران و روسیه ظرفیت‌های متقابل و مکمل خوبی دارند و می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، افزود: مواضع ما در دنیا خیلی نزدیک‌تر از دیگران به یکدیگر است.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در امضای سند راهبردی مشارکت ایران و روسیه، بر توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم در جریان حضور در اجلاس بریکس در روسیه، این معاهده را نهایی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه گفت: رژیم صهیونیستی هیچ‌ چارچوب حقوقی و انسانی بین‌المللی را رعایت نمی‌کند و شرایط در منطقه بحرانی است؛ ‌کشورهای اروپایی و آمریکا نمی‌خواهند ارتباطات کشورهای منطقه در بستر آرام ادامه یابد

همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» روز جمعه 20 مهرماه 1403 به مناسبت بزرگداشت سیصدمین سالگرد مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در عشق‌آباد برگزار شد. رؤسای جمهوری و مقامات ارشد شماری از کشورها با هدف شرکت در این نشست به ترکمنستان سفر کرده‌‌اند.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها