|

العالم فی 60 ثانیه

از جانشین یحیى السنوار تا نتایج سفر ولیعهد عربستان به مصر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الشرق، روسیا الیوم، الامارات الیوم، شفق نیوز و الخلیج اونلاین.

از جانشین یحیى السنوار تا نتایج سفر ولیعهد عربستان به مصر
خبرنگار: ذلفا معیل

الشرق: 

مصر برای سومین بار در سال جاری قیمت سوخت را افزایش داد 

 مصر قصد دارد شکاف بین قیمت فروش فرآورده های نفتی و هزینه های بالای تولید و واردات آنها را کاهش دهد.

بر اساس بیانیه ای که امروز جمعه از سوی وزارت نفت و منابع معدنی مصر منتشر شد، مصر قیمت سوخت را برای سومین بار در سال جاری افزایش داد .

بر اساس داده‌های کمیته قیمت‌گذاری خودکار مسئول بررسی و تعیین قیمت‌ها، این افزایش قیمت شامل انواع بنزین، گازوئیل و گازوئیل صنعتی می‌شود و از 7.7 درصد تا 17 درصد متغیر است. این کمیته دلیل این افزایش را کاهش شکاف قیمت فروش فرآورده های نفتی و هزینه های بالای تولید و واردات آن دانست.

 

الامارات الیوم: 

بازدهی قوی سرمایه گذاران را بر آن می دارد تا هتل های بیشتری در دبی افتتاح کنند

یک کارشناس املاک و مستغلات هتل گفت که بازدهی قوی سرمایه گذاران را در دبی سوق می دهد تا امکانات هتلی بیشتری را افتتاح کنند و اشاره کرد که صنعت توریسم پر رونق در امارات آن را به نقطه ای جذاب برای سرمایه گذاران هتل تبدیل می کند. از جمله مواردی که در این امر نقش دارند، می‌توان به نرخ بالای اشغال در طول سال اشاره کرد، که با پیشی گرفتن تقاضا از عرضه به بازده سرمایه‌گذاری قوی تبدیل می‌شود.

یک شرکت که در زمینه مشاوره املاک و مستغلات تخصص دارد، پیش از این اعلام کرد که انتظار می‌رود بازار هتل‌های دبی در بازه زمانی نیمه دوم سال جاری تا پایان سال آینده شاهد اضافه شدن 10120 اتاق هتل در قالب 40 تسهیلات مختلف باشد. 

 

روسیا الیوم: 

جانشین احتمالی یحیی السنوار کیست؟

گزارش‌های رسانه‌های عبری زبان حاکی از آن است که جنبش حماس حتی در صورت ترور یحیی السنوار می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد چرا که شخصیت های متعددی وجود دارد که می توانند مناصب ارشد را برعهده گیرند.

روزنامه «معاریو» به نقل از امیر اویوی، سرتیپ ذخیره ارتش اسرائیل نوشت که در حال حاضر، مشخص نیست که السنوار در قید حیات است یا نه اما به نظر می‌رسد برادرش بسیار فعال است و امور را مدیریت می‌کند.

وی افزود که حتی اگر یحیی السنوار از بین رفته باشد، شکستن ساختار هرمی حماس تا زمانی که محمد السنوار، ترور نشده باشد و 2 یا 3 شخصیت اصلی دیگر حضور داشته باشند، سخت است.

 

شفق نیوز:

 کاهش تولید برق در عراق در پی کم شدن واردات گاز

 احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق گفت که کاهش واردات گاز ایران منجر به از دست رفتن 7 هزار مگاوات برق شد.

وی گفت که برخی نیروگاه‌ها با گاز کشور برق تولید می‌کنند از جمله نیروگاه‌های جنوب و برخی دیگر نیز با گاز و با هماهنگی با وزارت نفت عراق برق تولید می‌کنند.

احمد موسی ضمن اشاره به فعالیت برخی نیروگاه‌ها با انواع سوخت مختلف، گفت که برخی نیروگاه‌ها نیز وجود دارد که تنها با گاز وارداتی فعالیت می‌کنند که کمبود گاز می‌تواند به طور منفی بر فعالیت آنها تاثیر بگذارد.

سخنگوی وزارت برق توضیح داد که گاز وارداتی کاهش یافته و گاز ملی در منطقه جنوبی نیز کاهش یافته که این مساله موجب از دست رفتن 7600 مگاوات برق شده است.

 

الخلیج اونلاین: 

نتایج سفر ولیعهد عربستان به مصر

ولیعهد عربستان و رئیس جمهور مصر در دیدار اخیر خود در قاهره علاوه بر رایزنی در باره تحولات منطقه و تاکید بر تاسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی، شاهد امضای صورت جلسه تشکیل شورای عالی هماهنگی میان ریاض و قاهره بودند.

این سفر دارای اهمیت سیاسی و اقتصادی، در زمانی انجام شد که منطقه از چند جبهه از جمله درگیری در غزه و لبنان و چالش‌های اقتصادی مصر، شاهد تنش‌های مختلفی است.

همچنین این اولین سفر بن سلمان به قاهره از ژوئیه 2022 به شمار می‌آید که نشان دهنده هماهنگی مداوم میان عربستان و مصر در پرونده‌های منطقه‌ای و تاکیدی بر توافق راهبردی میان دو کشور در مسائل امنیتی خاورمیانه است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها