|

کارزار برکناری علیرضا زاکانی

شهروندان پایتخت، با امضای کارزاری، خواستار برکناری «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران شده‌اند.

کارزار برکناری علیرضا زاکانی

به گزارش شبکه شرق، شهروندان پایتخت، با امضای کارزار «نه به زاکانی»، ، خواستار برکناری «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران شدند.

کارزار «نه به زاکانی»، بازتاب و واکنش‌های فراوانی را تاکنون به همراه داشته است.حدود ۱۵۰ هزار شهروند تهرانی، با امضای کارزاری، خواستار برکناری «علیرضا زاکانی» شهردار تهران شده‌اند. 

تاکنون، ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان پایتخت، با امضای این کارزار، خواستار برکناری «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران شدند.

کارزاری با هشتگ «شهردار خوب کجاست؟»، به راه افتاده است. در این کارزار درخواست برکناری شهردار تهران مطرح شده و خطاب به اعضای شورای شهر تهران آمده است: «همان‌طورکه مستحضرید در مخالفت با اقدام اخیر شهردار تهران جناب آقای زاکانی جهت بنای مسجدی در پارک قیطریه کارزاری به راه افتاده که تاکنون از مرز یکصدوچهل هزار امضا گذشته و این عدد مدام‌ در حال افزایش است. شهروندان تهرانی محق به داشتن شهرداری هستند که توانایی ساختن پارک‌های جدید و افزایش سرانه فضای سبز را داشته باشد. در کلان‌شهری که در بیشتر روزهای سال از هوای آلوده و بمباران شیمیایی ناشی از بنزین غیراستاندارد پتروشیمی و خودروهای فرسوده و بی‌کیفیت داخلی رنج می‌برد و هرساله هزاران نفر بر اثر بیماری‌های تنفسی و قلبی جان می‌دهند و تعداد زیادتری مخصوصا از جامعه زنان کشور بر اثر بی‌تحرکی ناشی از کمبود و نبود فضای سبز کافی و پیست دوچرخه‌سواری دچار انواع بیماری‌های جسمی و روحی و اضافه‌وزن و افسردگی می‌شوند؛ در‌حالی‌که مسئولین شهری و کشوری هیچ عزم و تدبیری برای حل این معضلات بزرگ زیست‌محیطی و خسارت‌های مادی و جانی ندارند و شهردار تهران به جای توسعه فضای سبز پارک‌ها میل وافری به تراکم‌فروشی و تغییر کاربری فضای سبز پارک‌های موجود به مسجد و هتل و برج و رستوران و شهربازی و فضاهای اداری و تجاری و کسب درآمد از پارک‌ها دارد».

در بخش دیگر این درخواست آمده است: «شهردار خوب شهرداری است که خادم مردم و تابع خواست اکثریت شهروندان باشد، نه شهرداری که برای مردم شمشیر از رو ببندد و با آن‌ها از موضع لج‌بازی و قلدری برخورد و برخلاف میل آن‌ها عمل کند.

‌تهران کلان‌شهری پرمساله است و اداره آن مسئولیتی سنگین است که شهرداری دانشمند و توانمند و با فکر و با تجربه می‌طلبد که از عهده و توان آقای زاکانی خارج است. ایشان به تجربه ثابت کرده که مرد این میدان نیست و از عهده این مسئولیت سنگین برنمی‌آید.‌ ‌لذا از آن شورا انتظار می‌رود تا بار این مسئولیت سنگین را از روی دوش ایشان برداشته و بر دوش اهلش بگذارد. تهران پس از انقلاب شهرداران و مدیران شایسته و توانمندی به خود دیده که همگی حی و حاضر برای خدمت به شهر و شهروندان‌اند. مملکت قحط‌الرجال نیست و با وجود افراد صالح و شایسته گذاشتن افراد ناتوان در مسئولیت‌های بزرگ به مثابه خیانت در امانت و ایراد خسارت به کشور و مردم و باعث مدیونی و خسران دنیا و آخرت است‌».

در پایان گفته شده که این کارزار از طرف ملت ایران، مردم تهران، اهالی شمیران، اهالی قیطریه و دوستداران محیط زیست است و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر  آن را امضا کرده‌اند.

«مهدی چمران» رئیس شورای شهر تهران اما درباره برکناری شهردار تهران گفته است: «شهردار را شورای اسلامی شهر تعیین می‌کند، حالا ۱۵۰هزار نفر یا ۵۰هزار نفر یک کارزار را امضا کنند، دلیلی برای تغییر نیست.»

ویدئویی از واکنش مهدی چمران به کارزار مردمی درخواست برکناری علیرضا زاکانی را در ادامه، مشاهده کنید.

کارزار برکناری علیرضا زاکانی

منبع: روزنامه سازندگی
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها