|

جریمه سیگار کشیدن هنگام رانندگی چقدر است؟

از تاریخ «۲۳ تیرماه» سال جاری، میزان مبلغ جریمه‌های رانندگی افزایش یافته است؛ کارشناسان تصادفات امیدوارند مبالغ جدید جریمه رانندگی، باعث کاهش قربانیان تصادفات و نیز افزایش نظم ترافیکی شود.

جریمه سیگار کشیدن هنگام رانندگی چقدر است؟

به گزارش شبکه شرق، «استعمال دخانیات حین رانندگی» جزو تخلفات راهنمایی و رانندگی محسوب شده و ۶۰ هزار تومان جریمه رانندگی درپی دارد.

بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، از تاریخ «۲۳ تیرماه» سال جاری، میزان مبلغ جریمه‌های رانندگی افزایش یافته است؛ کارشناسان تصادفات امیدوارند مبالغ جدید جریمه رانندگی، باعث کاهش قربانیان تصادفات و نیز افزایش نظم ترافیکی شود.

سیگار کشیدن پشت فرمان، از جمله تخلفات رایجی است که منجر به حواس‌پرتی رانندگان می‌شود و در موارد متعددی نیز مشاهده شده که افتادن سوخته سیگار در خودرو یا تمرکز برای روشن کردن آن سبب حواس پرتی راننده و بروز تصادفات جرحی و خسارتی شده است، از این‌رو، قانون‌گذار برای آن جریمه در نظر گرفته است.

برابر نرخ‌های جدید جرایم راهنمایی و رانندگی، برای تخلف «استعمال دخانیات حین رانندگی» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری-صنعتی و سایر شهر‌ها ۶۰ هزار تومان جریمه پیش‌بینی شده است. همچنین در سایر شهر‌ها جریمه این تخلف، ۳۰ هزار تومان جریمه دارد.

بر اساس اعلام پلیس، اگر مشخص شود دخانیات مصرف‌شده از نوع مواد روان‌گردان یا افیونی نظیر گل، حشیش و ...، است؛ در تمام شهر‌ها، این تخلف با کد جریمه دیگری که با عنوان رانندگی تحت تاثیر مصرف مواد مخدر درنظر گرفته شده است، با جریمه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف خودرو همراه خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها