|

هشدار تشدید بارش‌های سیل‌آسا و سیلاب در فارس؛ سیل شیراز خانه‌ها را ویران کرد/ ویدئو و تصاویر

بارش شدید باران‌های موسمی و فعالیت سامانه بارشی مونسون در استان فارس، موجب وقوع سیل در شهرها و روستای مختلف استان فارس، ایجاد روان‌آب، وقوع سیل و سیلاب در شیراز و سایر شهرهای این استان شده است.

هشدار تشدید بارش‌های سیل‌آسا و سیلاب در فارس؛ سیل شیراز خانه‌ها را ویران کرد/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، بارش شدید باران و فعالیت سامانه بارشی مونسون در استان فارس، موجب آب‌گرفتگی گسترده و روان‌آب و وقوع سیلاب و سیل در شهرهای مختلف استان فارس، از جمله شیراز شده است.

بارش شدید باران‌های موسمی و فعالیت سامانه بارشی مونسون در استان فارس، موجب وقوع سیل در شهرها و روستای مختلف استان فارس، ایجاد روان‌آب، وقوع سیل و سیلاب در شیراز و سایر شهرهای این استان شده است. 

 هواشناسی استان فارس با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن هشدار نارنجی برای نیمه جنوبی استان، از تشدید ناپایداری‌های موسمی، به‌ویژه در ساعت بعدازظهر و اوایل شب جمعه «۲ شهریور ۱۴۰۳» خبر داد.

سازمان هواشناسی استان فارس در اطلاعیه‌ای، ضمن هشدار نارنجی برای نیمه جنوبی فارس، از تشدید ناپایداری‌های موسمی، به‌ویژه در ساعت بعدازظهر و اوایل شب جمعه خبر داد و نسبت به وزش باد شدید، طوفان، بارندگی شدید، وقوع سیل و سیلاب به شهروندان هشدار داد. بر اساس این هشدار، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، طوفان، جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی، وقوع سیلاب و سیل پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این مخاطره، طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران شدید و سیل در بخش خشت استان فارس

در این ویدئو، بارش شدید باران در بخش خشت استان فارس در صبح جمعه «دوم شهریور» را مشاهده می‌کنید.

همچنین، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: «بر اثر برخورد صاعقه در شهرستان‌های فیروزآباد و ممسنی یک نفر کشته و چهار نفر دیگر نیز مصدوم شدند.»

محمدجواد مرادیان، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در این‌باره به خبرنگاران گفت: «بر اثر برخورد صاعقه به منزل مسکونی در کوچه سه بلوار آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان فیروزآباد، ۲ نفر مصدوم شدند. مصدومین این حادثه با آمبولانس به بیمارستان قائم منتقل شدند.»

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: «طی حادثه مشابه‌ای دیگر، در گلگاه روبروی، جاده گاز واقع در شهرستان ممسنی، بر اثر صاعقه‌زدگی، یک نفر جان باخت و ۲ نفر نیز مصدوم شدند. فرد جان‌باخته بر برخورد صاعقه، پیش از رسیدن ماموران اورژانس جان خود را از دست داده بود ولی ۲ مصدوم توسط آمبولانس به بیمارستان ولیعصر نورآباد ممسنی منتقل شدند.»

امدادرسانی به عشایر گرفتار در سیل فیروزآباد فارس

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزآباد گفت: «امدادگران هلال احمر این شهرستان به خانواده عشایر گرفتار در آبگرفتگی امدادرسانی کردند.»

باقر پورشیرزاد گفت: «عصر پنج‌شنبه، گزارشی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی بر گرفتار شدن خانواده‌ای عشایری در آب‌گرفتگی در ۱۰ کیلومتری شهر فیروزآباد به این جمعیت ارسال شد. پس از دریافت گزارش ۳ نفر از نجات گران پایگاه جاده‌ای شهدای امدادگر با خودرو آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.»

پورشیرزاد افزود: «نجات‌گران پس از رسیدن به محل اعلام شده، به امدادرسانی افراد گرفتار در آب اقدام کرده و افراد را به منطقه امن منتقل کردند.»

سیل در فارس

طوفان و جاری شدن سیل در شیراز و برخی نقاط فارس

طوفان و جاری شدن سیلاب در شیراز و برخی نقاط فارس، منجر به شکسته شدن درختان و آسیب رسیدن به چند خودرو شد.

پیشتر هواشناسی فارس در اطلاعیه وضعیت سطح قرمز نسبت به بارش‌های رگباری تابستانه همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و در برخی مناطق بارش تگرگ و جاری شدن روان‌آب در شیراز، مناطق مرکزی،‌ نیمه جنوبی و شرقی استان هشدار داده بود.

سیل شیراز در ۵ دقیقه این بلا را سر خانه‌های مردم آورد!

بارش باران موسمی موجب وقوع سیل در شهرها و روستای مختلف استان فارس، ایجاد روان‌آب، وقوع سیل و سیلاب در «کیان‌آباد» شیراز شده است. تصاویر منتشرشده از سیل کیان‌آباد، مربوط به روز گذشته «چهارشنبه، اول شهریور ماه»، است.

علت جاری شدن سیلاب مقطعی دیروز در کیان‌آباد شیراز، ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز در برخی از محله‌های این روستا گزارش شده است.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها