|

منتظر چه فیلم های در سینما در سال 1401 باشیم

در ادامه‌ی اکران بهار سال 1401 فیلم‌های متعددی در ژانرهای متفاوت از جمله «موقعیت مهدی»، «روز صفر»، «انفرادی» و ... بر روی پرده‌ی سینماها رفتند و موفق شدند پس از حدود دو سال تعطیلی و خاموشی سینماها، تماشاگران را مجدد به سالن‌ها بازگردانند.

منتظر چه فیلم های در سینما در سال 1401 باشیم

در ادامه‌ی اکران بهار سال 1401 فیلم‌های متعددی در ژانرهای متفاوت از جمله «موقعیت مهدی»، «روز صفر»، «انفرادی» و ... بر روی پرده‌ی سینماها رفتند و موفق شدند پس از حدود دو سال تعطیلی و خاموشی سینماها، تماشاگران را مجدد به  سالن‌ها بازگردانند. فیلم‌های سینمایی دیگری همچون «هناس» به کارگردانی حسین دارابی، والدین امانتی به کارگردانی حسین قناعت به تازگی در سینماهای کشور اکران شده‌اند. همچنین فیلم «بی صدا حلزون» در روزهای آتی بر روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت و می‌تواند بر رونق هرچه‌ بیشتر سالن‌های سینما بیافزایند. بعضی از این آثار مانند فیلم‌های «انفرادی» و «علفزار» که از اواخر اردیبهشت بر روی پرده سینماها رفته‌اند، توانستنه‌اند در همین مدت اندک مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینما بکشانند. در ادامه به بررسی مختصری از سه فیلم «هناس»، «والدین امانتی» و «بی صدا حلزون» می‌پردازیم.

 

هناس

هناس دومین فیلم بلند حسین دارابی به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه است. این فیلم که محصول سال 1400 است، ژانری عاشقانه-درام و جاسوسی دارد. این فیلم درباره‌ی ترور افراد شاخص ملی و براساس داستانی واقعی ساخته شده است. فیلم هناس روایت‌گر قصه‌ی همسر یک شهید هسته‌ای به نام شهره پیرانی است که به دلیل مورد تهدید قرار گرفتن خانواده‌اش، دچار تشویش‌ها و نگرانی‌های درونی می‌شود. درواقع این فیلم درباره‌ی  وابستگی شهید داریوش رضایی‌نژاد به وطن و خانواده‌اش است و تلاش‌های عاشقانه‌ی شهره پیرانی با بازی مریلا زارعی برای بیرون کشیدن زندگی‌اش از تشویش و تلاطم را به تصویر می‌کشد. در این فیلم بازیگرانی همچون مریلا زارعی، بهروز شعیبی، سولماز غنی، وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، امین میری، علیرضا نایینی و ... ایفای نقش کرده‌اند.

مریلا زارعی که حرفه‌ی بازیگری را با سریال تلوزیونی «کارآگاه» به کارگردانی حسن هدایت و در فیلم سینمایی «پاتک» به کارگردانی علی‌اصغر شادروان در سال 1374 آغاز کرد، خیلی زود با بازی در سریال‌هایی همچون «پلیس جوان» در دهه‌ی 80 شهرت فراوانی کسب کرد.

مریلا زارعی در طول دوران بازیگری‌اش 6 مرتبه کاندید دریافت جایزه شده است و در نهایت برای سه فیلم «سربازهای جمعه»، «شیار ۱۴۳» و «زیر سقف دودی» موفق شده تا سیمرغ بلورین جشنواره‌ی فجر را از آن خود کند. او در «هناس» نیز نقش پیچیده‌ و حساسی را دارد، اما توانسته به‌ خوبی آن را ایفا کند. این فیلم نشان‌گر تصویری از زندگی روزمره‌ی یک زن و شوهر است؛ تصویری که عاری از کلیشه‌های رایج در زندگی زن و شوهری است. بااینکه پایان این فیلم روشن است و همگان بر آن آگاه هستند اما به‌ علت واقعی بودن داستان آن و بازی درخشان مریلا زارعی و بهروز شعیبی، پیش‌بینی می‌شود که فروش این فیلم روزبه‌روز بیشتر شود.

والدین امانتی

«والدین امانتی» فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین قناعت، محصول سال 1399 است. این فیلم که در ژانر کودک و نجوان ساخته شده است، روایت‌گر داستان دختر و پسری نوجوانی است که در آرزوی زندگی بهتر برای خود و خانواده‌ی خود هستند که در طول داستان آرزوهای این دختر و پسر نوجوان برآورده می‌شود و همین امر ماجراهایی را برایشان رقم می‌زند. در والدین امانتی بازیگرانی همچون بیژن بنفشه‌خواه، شبنم قلی‌خانی، آناهیتا همتی، نادر سلیمانی، رامین ناصر نصیر، یوسف صیادی، بهنوش بختیاری، شهرام قائدی و ... ایفای نقش کرده‌اند. باتوجه به محتوای آموزنده‌ای که این فیلم دارد، کودکان و نوجوانان می‌توانند به تماشای این فیلم در سینماها بنشینند. شایان ذکر است که باگذشت مدت زمان اندکی از اکران این فیلم در سینماها با استقبال خوبی از سوی تماشاگران به‌خصوص کودکان و نوجوانان روبه‌رو شده است.

والدین

بی صدا حلزون

این فیلم به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته، محصول سال 1398 است. بی صدا حلزون که ژانری اجتماعی دارد، داستان زنی را روایت می‌کند که بین احساس و منطق در حال تصمیم‌گیری است. در این فیلم بازیگرانی همچون هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی، محسن کیایی، بهنوش بختیاری و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم بی صدا حلزون در سال 1398 در بخش نگاه نو سی‌و‌هشتمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر نیز حضور داشت. این فیلم در روزهای آتی در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد و علاقه‌مندان به تماشای این «بی صدا حلزون» می‌توانند در روزهای آینده به سایت سینماتیکت مراجعه کنند و اقدام به تهیه‌ی بلیت سینما کنند. پیش‌بینی می‌شود که این فیلم به دلیل بازیگران مشهوری که دارد و سوژه‌ی اجتماعی‌اش مورد توجه مخاطبان سینما قرار بگیرد و فروش خوبی را تجربه کند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها