|

بازار هنر معاصر / انتشار دومین ویژه‌نامه‌ی آرتچارت

دومین ویژه‌نامه‌ی آرتچارت با عنوان «بازار هنر معاصر» منتشر شد.

بازار هنر معاصر / انتشار دومین ویژه‌نامه‌ی آرتچارت

 آرت‌چارت در ادامه‌ی فعالیت‌های پژوهشی خود در حوزه‌ی اقتصاد هنر و به بهانه‌ی برگزاری شانزدهمین دوره‌ی حراج تهران، در این ویژه‌نامه به سراغ  بررسی بازار هنر معاصر ایران رفته است. بخش مقالات این ویژه‌نامه به مباحث اقتصاد هنر معاصر اختصاص یافته و به معرفی جریان کلی هنر معاصر ایران، روندهای قیمت‌گذاری آثار هنر معاصر و چالش‌های پیش‌روی هنرمندان، دیلرها، گالری‌ها، کارشناسان قیمت‌گذاری و دیگر بازیگران این حوزه می‌پردازد. علاوه بر این در  شماره جدید، عملکرد اقتصادی 9 هنرمند مدرن و معاصر ایرانی که در حراج‌های داخلی و خارجی بازار گسترده و فعال داشته‌اند، بررسی شده است. 

مجموع فروش هنرمندان، نرخ رشد، تغییرات ارزش آثار در سال‌های متمادی و عملکرد خانه‌های حراج بین‌المللی در خرید و فروش آثار این هنرمندان از جمله موضوعاتی است که آرتچارت با استفاده از داده‌ها و تحلیل‌های آماری خود به آن‌ها پرداخته شده است. بازار آثار هنرمندان شاخصی نظیر عباس کیارستمی، رضا مشیری، شهریار احمدی، واحد خاکدان، فریده لاشایی، کوروش شیشه‌گران، مسعود قندریز و .... موضوع بررسی‌های این مجله بوده‌ است. این مجموعه در قالب یک نسخه‌ پی‌دی‌اف به‌ صورت رایگان در دسترس عموم هنردوستان و علاقه‌مندان این عرصه قرار گرفته است.   

آنچه در ویژه‌نامه‌ی «بازار هنر معاصر» می‌خوانیم: «هنر نوگرای ایرانی؛ از مدرنیسم تا هنر معاصر»، «تحلیل آماری عملکرد اقتصادی 9 هنرمند مدرن و معاصر ایرانی»، «رویه‌‌های بازار هنر معاصر»، «هنرِ قیمت‌گذاریِ آثار هنری»، «سردرگمی در ارزش‌گذاری هنر معاصر»، «تفاوت قیمت‌گذاری آثار هنرمندان جوان و هنرمندان باسابقه»، «چگونگی افزایش قیمت آثار هنرمندان»، «تابوی کاهش قیمت برای دیلرها و هنرمندان».

 ویژه‌نامه آرتچارت را از طریق لینک زیر و به صورت رایگان در اختیار علاقمندان به هنر و بازار هنر قرار دارد: https://b2n.ir/u69531

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها