|

برنامه پخش ۵ مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ زمان پخش مناظره انتخاباتی کاندیداها تغییر کرد؟/ ویدئو

رئیس سازمان صداوسیما در خصوص برگزاری و پخش پنج مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و احتمال تغییر تاریخ و ساعت پخش مناظره‌های انتخاباتی توضیحاتی ارائه کرد.

برنامه پخش ۵ مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ زمان پخش مناظره انتخاباتی کاندیداها تغییر کرد؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان صداوسیما در خصوص برگزاری و پخش پنج مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به این سوال که «آیا زمان مناظره پایانی کاندیداها به دلیل همزمانی با جشن غدیر تغییر خواهد کرد»،  گفت: «جدول مناظرات انتخاباتی نهایی شده و تغییر نخواهد کرد.»

«پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما امروز «چهارشنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۳»، در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه برنامه صداوسیما برای جلوگیری از نشر اکاذیب و طرح اتهامات از سوی نامزدهای انتخاباتی، اظهار داشت: «قانون انتخابات این موضوع را مشخص کرده و وظیفه کمیسیون تبلیغات همین است که اگر در طول برنامه زنده توهین، تعریض و یا مطلب خلافی در مورد شخص غایبی بیان شود، کمیسیون برای آن فرد وقتی را در نظر می‌گیرد تا در مدت زمانی که قانون تعریف کرده از خود دفاع کند.»

او در رابطه با همزمانی برگزاری مناظرات با جشن غدیر عنوان کرد: «فشرده شدن زمان تبلیغات انتخابات و برگزاری مناظرات در هفته دوم و مناسبت‌هایی که با آن روبرو هستیم کار را یک مقدار سخت کرده و ما تمام تلاش خود را کردیم که حتی الامکان محدودیت‌ها را در نظر بگیریم و در نهایت جدولی که اعلام شده نهایی شده است.»

رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوالی در خصوص «احتمال تغییر ساعت مناظره پایانی کاندیداهای انتخابات» تاکید کرد: «پیشنهاد تغییر ساعت مناظره آخر به نظر قابل انجام نیست؛ به دلیل اینکه ما روز قبل از سکوت انتخاباتی مناظره نداریم. تنها زمانی که باقی می‌ماند، روز سه‌شنبه است که عید غدیر هم است؛ برنامه مناظره، شب برگزار می‌شود و تداخل زمانی مستقیمی ندارد. ما محدودیت‌ها را درک می‌کنیم و با آن روبرو بوده‌یم.»

جبلی افزود: «در دوره‌های قبل، دوره تبلیغات ۲۱ روز بود اما در حال حاضر این زمان ۱۵ روز است و مناظره‌ها در روزهای منتهی به پایان مهلت تبلیغات قانونی، در حال انجام است. این محدودیت‌ها در این دوره وجود دارد. جدول اعلام شده است و تغییری صورت نخواهد گرفت.»

رئیس سازمان صداوسیما گفت: «تعداد مناظره‌ها در این دوره از سه مناظره به پنج مناظره افزایش داشته است. طراحی محورها، موضوعات و سوالات از جمله موضوعاتی است که در این دوره با دوره‌های قبل متفاوت است و از نظرات کارشناسان، مدیران و..، در طراحی سوالات استفاده شده است. محور‌ها را از قبل به نامزد‌ها اطلاع می‌دهیم. طراحی برنامه مناظره شکل مچ‌گیری نخواهد داشت.»

درخواست برای تغییر مناظره پایانی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

«سامان زارع» دبیر ستاد مردمی مهمانی ۱۰ کیلومتری گفته است: «از صداوسیما تقاضا کردیم که اگر امکان دارد ساعت مناظره را تغییر دهند تا مخاطبان هم از سفره معنوی امیرالمومنین(ع) بهره ببرند و هم از مناظرات.»

تاریخ و ساعت دقیق ۵ مناظره انتخاباتی اعلام شد

برنامه پخش مناظره‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری توسط صداوسیمای جمهوری اسلامی اعلام شد؛ پنج مناظره‌ای که صداوسیما تدارک دیده است، از دوشنبه «۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۳» آغاز می‌شود؛ آخرین مناظره نیز «۵ تیر ماه» خواهد بود.

بر اساس این برنامه، مجموعا پنج مناظره از «۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۳» تا «۵ تیر ماه ۱۴۰۳» برگزار خواهد شد. ساعت برگزاری مناظره‌ها، ۲۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰ در نظر گرفته شده است.

صداوسیما، پنج مناظره چهار ساعته را در نظر گرفته است که از شبکه یک سیما روی آنتن خواهند رفت. در حالی‌که پیش از این، سه مناظره چهار ساعته تلویزیونی در نظر گرفته می‌شد. این بار، هر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، فرصت بیشتری برای حضور در مناظرات تلویزیونی خواهد داشت.

بر اساس جدول پخش تنظیم‌شده توسط صداوسیما، مناظره‌ها در تاریخ‌های زیر برگزار خواهد شد:

دوشنبه: ۲۸ خرداد

پنج‌شنبه: ۳۱ خرداد

جمعه: اول تیر

دوشنبه: ۴ تیر

سه‌شنبه: ۵ تیر

مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها