|

سخنان «مسعود پزشکیان» در آخرین مناظره انتخاباتی؛ تکرار می‌کنم؛ دروغ نخواهم گفت!/ ویدئو

«مسعود پزشکیان» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در بخش نخست آخرین مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اگر از من بپرسید مهم‌ترین کاری که رئیس‌جمهور باید انجام دهد چیست، می‌گویم مهم‌ترین کار رئیس‌جمهور، پاسخ دادن به این سوال است که چرا این مساله‌ها حل نمی‌شوند.»

سخنان «مسعود پزشکیان» در آخرین مناظره انتخاباتی؛ تکرار می‌کنم؛ دروغ نخواهم گفت!/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «مسعود پزشکیان» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «من به رعایت حقوق شهروندی مردم باور دارم. من رئیس‌جمهوری شنونده و پاسخ‌گو خواهم بود، نه سخن‌گو و ناشنوا. دولت من، دولت شنیدن صدای مردم خواهد بود.»

«مسعود پزشکیان» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در مناظره انتخاباتی پنجم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، حضور یافت.

«مسعود پزشکیان» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول پنجمین مناظره انتخاباتی کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: «تکرار می‌کنم! من دروغ نخواهم گفت؛ این بزرگ‌ترین رذیلت اخلاقی و ویروسی کُشنده است که همچون اپیدمی به جان سیاست‌ ایران افتاده است.»

«مسعود پزشکیان» و پنج کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری، برای برگزاری آخرین مناظره وارد ساختمان جام جم شدند تا پنجمین مناظره با موضوع «کارآمدسازی دولت» در صداوسیما برگزار شود.

پنجمین و آخرین مناظره انتخابات ۱۴۰۳، ظهر امروز «سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳»، از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۶، و با موضوع «کارآمدسازی دولت» در حال برگزاری است.

آخرین مناظره به دلیل برگزاری جشن غدیر، با تغییراتی در زمان پخش روبرو شد و پخش آن از ساعت ۲۰، به ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز تغییر کرد. تاکنون چهار مناظره با موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روی آنتن تلویزیون رفته است.

مناظره نخست، مناظره دوم و سومین مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳، روز‌های دوشنبه «۲۸ خرداد ماه»، پنج‌شنبه «۳۱ خرداد ماه» و جمعه «اول تیر ماه» برگزار شد. مناظره چهارم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز شب گذشته «دوشنبه، ۴ تیر ماه ۱۴۰۳» برگزار شد. آخرین مناظره نیز از شبکه‌های یک، سلامت و جام جم به صورت زنده پخش می‌شود.

«مسعود پزشکیان»، «محمدباقر قالیباف»، «سعید جلیلی»، «علیرضا زاکانی»، «امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» و «مصطفی پورمحمدی»، ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، به سوالات مطرح‌شده در این مناظره پاسخ خواهند داد.

مهدی خسروی گوینده خبر، مجری مناظره است.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جمعه «۸ تیر ۱۴۰۳» برگزار می‌شود و یک روز قبل از آن تبلیغات کاندیداها ممنوع خواهد شد.

پاسخ مسعود پزشکیان به سوال اول مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری

مسعود پزشکیان در پاسخ به سوال بخش اول آخرین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری که «اگر شما به ریاست جمهوری برسید اولین اقدامتان چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟»، گفت: «اگر از مردم بپرسیم که چه مشکلی را باید رئیس جمهور حل کند اکثریت قاطع مردم به مسائل اقتصادی اشاره می‌کنند، چون تورم، عدم تناسب دخل و خرج، بیکاری، بی‌ثباتی سیاست‌ها وجود دارد. سوال است که چرا این مسئله‌ها حل نمی‌شوند؟ وجود مسئله در همه جوامع طبیعی است، آنچه طبیعی نیست حل نشدن مسئله‌ها و باقیماندن آنها برای مدت طولانی است.»

مسعود پزشکیان در بخش اول آخرین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری چه گفت؟

«مسعود پزشکیان» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، در بخش نخست آخرین مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اگر از من بپرسید مهم‌ترین کاری که رئیس‌جمهور باید انجام دهد چیست، می‌گویم مهم‌ترین کار رئیس‌جمهور، پاسخ دادن به این سوال است که چرا این مساله‌ها حل نمی‌شوند.»

پزشکیان گفت: «اگر به وعده‌های‌مان عمل نکردیم، محاکمه‌ شویم؛ قانون و سیاست‌های رهبری، میثاق مشترک ماست»

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: «عامل تورم و گرانی گوشت و نان و مسکن چه کسی است؟ حتما آمریکا کرده!»

مسعود پزشکیان: به آزادی رسانه‌ها و شفافیت باور دارم

«مسعود پزشکیان» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «من به آزادی رسانه‌ها و شفافیت باور دارم. من معتقد به توسعه هستم و بقای کشور و سعادت مردم را در گروی کارآمدی دولت و توسعه می‌دانم. من به رعایت حقوق شهروندی مردم باور دارم. من رئیس‌جمهوری شنونده و پاسخ‌گو خواهم بود، نه سخن‌گو و ناشنوا. دولت من، دولت شنیدن صدای مردم خواهد بود.» 

متن کامل صحبت‌های «مسعود پزشکیان» در بخش نخست آخرین مناظره انتخاباتی

متن کامل صحبت‌های «مسعود پزشکیان» در بخش نخست آخرین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

«چه کار خواهم کرد؟

و چه کار نخواهم کرد؟

پرسش این است که در اولین گام چه خواهم کرد؟ اگر از مردم بپرسیم که چه مشکلی را باید رئیس‌جمهور حل کند اکثریت قاطع مردم به مسائل اقتصادی چون تورم، عدم تناسب دخل و خرج، بیکاری، بی‌ثباتی سیاست‌ها، وضعیت بانک‌ها، مالیات‌های غیر قابل توجیه، و... اشاره می‌کنند. در مرحله بعد مسائل سیاست خارجی و ارتباط با جهان و موضوعات اجتماعی و فرهنگی اشاره خواهند کرد. 

اما مردم شریف ایران! اگر از من بپرسید مهم‌ترین کاری که رئیس‌جمهور باید انجام دهد چیست، می‌گویم مهم‌ترین کار رئیس‌جمهور پاسخ دادن به این سوال است که چرا این مساله‌ها حل نمی‌شوند. وجود مساله در همه جوامع طبیعی است، آن‌چه طبیعی نیست حل نشدن مساله‌ها و باقی ماندن آن‌ها برای مدت طولانی است. من به شما می‌گویم چرا این مساله‌ها حل نشده و با ادامه وضع موجود، نیز حل نمی‌شوند. 

اول؛ شکاف‌های عمیق داخل ساختار سیاسی، و نیز شکاف میان مردم و دولت. این‌ها مهم‌ترین موانع تصمیم‌گیری است. مصالح مردم قربانی درک‌های متفاوت از منافع ملی شده است. در ضمن، شکاف بین مردم و دولت باعث ترس از تصمیم‌گیری‌های مهم و عدم اطمینان به حمایت مردم از این تصمیمات شده است. با این سطح از نزاع درون حکومت و شکاف بین مردم و دولت نمی‌شود برای ایران کار مهمی کرد. با این نزاع‌ها و شکاف‌ها نمی‌شود برای تورم، نظام چندنرخی ارز، قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی، مساله آب، و تحریم‌ها راه‌حل پیدا کرد. 

بهترین راه‌حل‌های کارشناسانه در میان نزاع‌های سیاسی و شکاف‌ مردم و حکومت، بی‌اثر می‌شوند و خود به موضوعی برای منازعه و شکاف بیشتر تبدیل می‌شوند. همان گونه که در گذشته موضوعی ملی نظیر برجام به موضوع نزاع سیاسی و شکاف اجتماعی بدل شد. من می‌خواهم الگویی از سیاست‌ورزی و اخلاق سیاسی معطوف به توافق‌سازی را سرلوحه کار قرار دهم و از شدت منازعات سیاسی و شکاف دولت و مردم کم کنم. 

دوم؛ ارجاع به امر کارشناسی وظیفه من است. هیچگاه نمی‌پذیرم برای کسب رای در اینجا و در حضور ملت ایران وعده‌های غیرکارشناسی و پوچ دهم. امر کارشناسی همراه با شفافیت و پاسخگویی راهبرد من است. من به‌کارگیری دیگران را بر اساس شایستگی‌های کارشناسی انجام خواهم داد.

سوم؛ من از رویکرد زورمدارانه و تحقیر و توهین، می‌پرهیزم. این شیوه زندگی من است. من ارزش‌های دینی و اجتماعی خودم را دارم ولی معتقدم در هیچ زمینه‌ای نمی‌توان دیگران را نادیده گرفت و تحقیر کرد یا توهین نمود. شما در چندین جلسه‌ای که در خدمتتان بودم اخلاق مرا دیدید. مطمئن باشید که به این راه و روش خود پایبند هستم. مردم ایران فهیم هستند و اخلاق‌مداری را ضرورت سیاست‌ورزی می‌دانند و نه نمایشی بی‌فایده. من در برخورد با رقبا، مواجهه با کارشناسان، و در زندگی با مردم اصول اخلاقی را همواره رعایت کرده و خواهم کرد. من نقدپذیری و تن دادن به آزادی بیان را لازمه دولت شفاف، پاسخ‌گو و به دور از فساد می‌دانم. 

من وعده‌های بی‌پشتوانه نمی‌دهم چون برای مردم احترام قایل هستم و ممکن نیست که برای کسب رأی یا خوشایند صاحبان قدرت و ثروت، مردم را فریب دهم. من دروغ نخواهم گفت. اگر موفق نشوم، عذرخواهی خواهم کرد. اطمینان دارم فقط با اتکای بر راست‌گویی خودم و همه ارکان دولت، اعتماد شما را جلب می‌کنم و این سرمایه عظیم ما در مسیر ساختن ایران خواهد شد. 

من در عمر خودم و خانواده‌ام از رانت‌ها بهره نبرده‌ام. به شما قول می‌دهم گزارشی درباره انواع رانت‌های غیرمولدی که در کشور توزیع می‌شود و جز فساد و نابرابری و بی‌اعتمادی تولید نمی‌کنند به مردم ارائه کنم. 

من به آزادی رسانه‌ها و شفافیت باور دارم. 

من معتقد به توسعه هستم و بقای کشور و سعادت مردم را در گروی کارآمدی دولت و توسعه می‌دانم. 

من به رعایت حقوق شهروندی مردم باور دارم. من رئیس‌جمهوری شنونده و پاسخ‌گو خواهم بود، نه سخن‌گو و ناشنوا. دولت من، دولت شنیدن صدای مردم خواهد بود. 

تکرار می‌کنم! من دروغ نخواهم گفت؛ این بزرگ‌ترین رذیلت اخلاقی و ویروسی کُشنده است که همچون اپیدمی به جان سیاست‌ ایران افتاده است.

من از همه کسانی که با افتخار برای سربلندی و آبادی ایران رای می‌دهند، تشکر می‌کنم و اطمینان دارم دوره جدیدی را در ایران شاهد باشیم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها