|

«آلن دلون» درگذشت

آلن دلون» بازیگر سرشناس سینما و اسطوره سینمای فرانسه و جهان درگذشت.

«آلن دلون» درگذشت

به گزارش شبکه شرق، «آلن دلون» بازیگر سرشناس و اسطوره سینمای فرانسه و جهان درگذشت که به عنوان یک نماد بین‌المللی شناخته می‌شود، درگذشت.

«آلن دلون» بازیگر سرشناس فرانسوی و اسطوره سینمای فرانسه و جهان، در ۸۸ سالگی درگذشت.

به نقل از فرانس ۲۴، فرزندان آلن دلون امروز «یکشنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۳»، درگذشت او را تایید کردند و در بیانیه مشترکی که به خبرگزاری فرانسه ارسال کردند و توسط مطبوعات فرانسه گزارش شد، ناراحتی خود را از درگذشت این اسطوره سینما ابراز کردند.

بیانیه فرزندان آلن دلون

در بیانیه آنها آمده است: «آلن فابین، انوشکا، آنتونی و همچنین (سگ او) لوبو، غم و اندوه فراوانی را دارند که رفتن پدرشان را اعلام کنند. او با آرامش در خانه‌اش در دوشی در حالی که سه فرزندش و خانواده‌اش در کنارش بودند از دنیا رفت.»

در بخش دیگری از بیانیه آنها آمده است: خانواده او از شما می‌خواهند که در این زمان بسیار دردناک سوگواری به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید.

رسانه آلمانی «آر‌تی‌ال» چندی پیش مدعی شده بود، «آلن دلون» ۸۶ ساله قصد دارد با اتانازی از رنج بیماری فرار کند که این خبر از سوی فرزند این بازیگر به شدت تکذیب شد.

«آلن دلون» که حرفه بازیگری را از دهه ۱۹۵۰ آغاز کرده بود، بازی در بیش از یک صد فیلم از جمله داستان ما (۱۹۸۴، رابرت آورانچ) و آستریکس در بازی‌های المپیک (۲۰۰۸، ژولیوس سزار) را در کارنامه دارد.

آلن دلون

آلن دلون

جایزه سزار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد، خرس طلایی افتخاری جشنواره بین‌المللی فیلم برلین و نخل طلای افتخاری جشنواره کن از جمله افتخارات این هنرپیشه معروف هستند.

«آلن دلون» همچنین در سال ۱۹۹۱، نشان لژیون افتخار فرانسه را دریافت کرد.

آلن دلون

آلن دلون

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها