|

چرا نباید گوشی بدون گارانتی بخریم؟

نوسانات قیمت در بازار موبایل ایران سبب شده تا خریداران میل به خرید گوشی های با گارانتی را پیدا کنند تا در صورت بروز مشکلاتی که شامل خدمات پس از فروش می‌شود، به صورت قانونی و از طریق مراجع معتبر اقدام به رفع مشکلات کنند.

چرا نباید گوشی بدون گارانتی بخریم؟

 

خرید موبایل با گارانتی یا بدون گارانتی؟ مسئله این است!

اگر شما فردی ریسک پذیر نیستید و برای خرید موبایل خود وسواس زیادی به خرج می‌دهید و هر لحظه نگران سلامت تلفن همراه خود هستید، توصیه می‌شود دستگاهی را خریداری کنید که شامل گارانتی معتبر می‌شود. در این صورت خیالتان راحت است که اگر اتفاقی برای موبایل شما بیفتد، میتوانید آن را رایگان و بدون پرداخت هزینه یا با هزینه کمتری، تعمیر کنید.

خرید موبایل با گارانتی در ایران چه سودی دارد؟

گارانتی یا ضمانت نامه، تعهدی از سوی شرکت تولید کننده موبایل هوشمند است که اگر ایرادی در عملکرد تلفن همراه پیش آید و از سوی کاربر نباشد، شرکت گارانتی دهنده آن را بدون دریافت هزینه‌ای تعمیر خواهد کرد.

البته بحث داغ گارانتی موبایل فقط در ایران وجود دارد!  چرا که در خارج از کشور با خرید موبایل، این تعهد از سوی شرکت فروشنده دریافت می‌شود تا در صورت مشاهده نقصی که از سوی کاربر اعمال نشده، تعمیرات آن را برعهده بگیرد.

اما با توجه به محدودیت های کشور ایران و عدم وجود نمایندگی های رسمی فروش، مانند نمایندگی فروش موبایل شیائومی، نظارتی از سوی کمپانی بر روی گوشی هایی که در ایران به فروش می‌رسند وجود ندارد. پس شرکت های ارائه دهنده گارانتی واسطی بین مشتری و کمپانی هستند تا در صورت نیاز به تعمیرات، این شرکت ها بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه دهند.

تفاوت قیمت خرید موبایل با گارانتی و بدون گارانتی

تا به اینجا از وظایف شرکت های ارائه دهنده گوشی تا حدی آگاه شدیم و میتوان گفت که اگر دستگاهی که می‌خرید فاقد گارانتی معتبر است، هیچ شخصی تعمیرات آن را بر عهده نخواهد گرفت یا ممکن است نیاز باشد هزینه های هنگفت و سرسام آوری را بپردازید. پس ریسک نکنید و تلفن همراه خود را از شرکت هایی بخرید که بهترین گارانتی موبایل را به شما ارائه میدهند.

گوشی بدون گارانتی در بازار موبایل تهران

با توجه به اجباری شدن طرح رجیستری در بازار موبایل ایران، خوشبختانه امروزه دیگر گوشی موبایل بدون گارانتی وجود ندارد و از این بابت خریداران خیالی راحت خواهند داشت.

حال که این مشکل حل شده، تنها مسئله باقی مانده کیفیت خدمات پس از فروش شرکت های گارانتی مختلفی است که به تلفن های همراه وارد شده ارائه میدهند.

قابل تذکر است که شما هزینه ای بابت گارانتی پرداخت نخواهید کرد. چراکه از قبل بر روی قیمت تلفن همراه لحاظ شده است و هنگام خرید دستگاه موبایل مبلغ اضافی تحت عنوان "فعال سازی گارانتی" یا "گارانتی کردن موبایل" نباید پرداخت شود.

اعتبار سنجی گارانتی معتبر گوشی

اگر فکر میکنید که فروشنده موبایل با چرب زبانی خود سبب شده تا گوشی ای را بخرید که هیچ اطمینانی از بابت گارانتی آن ندارید، راه‌ هایی آسان برای اعتبار سنجی گارانتی موبایل شما وجود دارد.

  1. سریعترین راه این است که کد دستوری #7777* را شماره گیری کنید و با وارد کردن کد IMEI موجود بر روی دستگاه، از بابت معتبر بودن نام شرکت گارانتی کننده مطمئن شوید.
  2. روش دوم دیگری هم وجود دارد که میتوانید از اعتبار دستگاه هوشمند شیائومی تولید شده خود اطمینان حاصل کنید. با مراجعه به وبسایت رسمی کمپانی "می" به آدرس https://www.mi.com/global/verify/#/en/tab/imei و با وارد کردن شناسه IMEI اعتبار موبایل خود را بسنجید.

شرایط و ضوابط بهترین گارانتی موبایل

حتما با خرید موبایل شامل گارانتی این سوال برای شما پیش آمده که چه شرایطی جز خدمات پس از فروش دستگاه شما می‌باشد. هر شرکتی قواعد و قوانین مخصوص به خود را دارد و مطابق با دستوراتی که در وبسایت یا دفترچه راهنمای دستگاه ذکر شده عمل میکنند.

به عنوان مثال آسیب سخت افزاری و نرم افزاری و یا خرابی ناشی از روند تولید موبایل در کمپانی سازنده که خارج از حیطه فعالیت های کاربر باشد شامل گارانتی می‌گردد.

شرایط ابطال گارانتی معتبر گوشی

قوانینی وجود دارد که می‌تواند منجر به ابطال گارانتی موبایل شما شود و حق تعمیرات رایگان و پشتیبانی پس از فروش را از شما سلب کند.

آسیب هایی از قبیل شکستگی عمدی، فرسایش در طول زمان و یا ورود آب و غبار به داخل گوشی توسط کاربر گارانتی را باطل میکند.

همچنین تعمیرات و سرویس دستگاه توسط افراد غیر مجاز موبایل شما را از پوشش ضمانت نامه خارج میکند.

پس سعی کنید تا حد امکان سلامت دستگاه خود را حفظ کنید و در صورت رخ دادن هرگونه اتفاق غیر منتظره ای که شما در آن نقشی نداشتید، می‌توانید از خدمات گارانتی شرکت استفاده کنید.

تا چه مدت گارانتی موبایل معتبر است؟

خدمات پس از فروشی که شرکت های ارائه دهنده گارانتی در اختیار شما قرار می‌دهند اغلب از زمانی آغاز می‌شود که تلفن همراه شما به صورت رسمی در وبسایت شرکت گارانتی ثبت شود. شرکت تسک میران یکی از بهترین ارائه دهندگان گارانتی موبایل های شیائومی در تهران است و در صورتیکه خریدار فراموش کند تلفن همراه خود را در وبسایت ثبت کند، پس از گذشت یک ماه از تاریخ شروع ضمانت نامه به صورت خودکار دستگاه در سامانه ثبت خواهد شد.

مدت زمانی که موبایل شما تحت پوشش گارانتی خواهد بود بین 6 تا 18 ماه بسته به اینکه از کدام شرکت خدمات میگیرید، متغیر است.

تسک میران، گارانتی شیائومی مطمئن و نام آشنا در ایران

خدمات پس از فروش شرکت تسک میران تحت نظارت کادری مجرب و با دانشی بی‌نظیر از تکنولوژی و مهارت در تعمیرات تخصصی و همینطور دسترسی به قطعات اصلی جهت تعویض قطعه آسیب دیده، به مشتریان ارائه می‌شود. این شرکت سرویس های خود را با قیمتی مناسب در بیش از 30 نمایندگی رسمی و با سطح استاندارد جهان در کل کشور به کاربران ارائه میدهد.

اصالت و بهترین کیفیت را از تسک میران بخواهید. با خرید دستگاه ها و موبایل های هوشمند شیائومی و تجهیزات باکیفیت از طریق مسیری قانونمند، از خدمات پس از فروش تسک بهره مند شوید.

منبع : تسک میران (taskmiran.com)

   

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها