|

پیش بینی قیمت بیت کوین! موج افزایش قیمت پادشاه رمزارزها

پیش بینی قیمت بیت کوین موضوع مهمی است که خریداران و فروشندگان، علاقمندان و معامله‌گران زیادی به دنبال آن هستند و همیشه قیمت لحظه‌ای بیت‌ کوین را زیر نظر می‌گیرند. زیرا بدین طریق می‌توانند تحلیل و بررسی‌های دقیق‌تری به منظور خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال انجام دهند. آگاهی از قیمت بیت کوین بسیار مهم و حیاتی است؛ چون بیت کوین به عنوان پادشاه رمزارزها بر روی بازار کریپتوکارنسی کارساز و تاثیرگذار است. هم اکنون با توجه به محبوبیت روز افزون بیت‌ کوین و همچنین افزایش تعداد سرمایه‌گذاران برای خرید بیت‌کوین و سایر رمزارزها، در این گفتار پیش بینی قیمت بیت کوین را در سال 2023 -2024 مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین! موج افزایش قیمت پادشاه رمزارزها

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2023 -2024

در حال حاضر قیمت بیت‌ کوین از مرز 35 هزار دلار عبور کرده است و در 24 ساعت گذشته 0.05 درصد افزایش یافته است. شاخص ترس و طمع بیت‌ کوین از 70 به 74 بیشتر شده است ولی تحلیل احساسات بازار رمزارزها به طور کلی صعودی است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که بیت‌ کوین قبل از افزایش قیمت، اصلاح قابل توجهی را به خود خواهد دید؛ بنابراین برای خرید بیت کوین لازم است که قیمت بیت کوین امروز را زیر نظر بگیرید. پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان متخصص و کارکشته اذعان دارد که قیمت بیت کوین تا پایان سال 2023 به 45000 دلار می‌رسد و حدودا 30 درصد افزایش قیمت خواهد داشت. بررسی‌های انجام شده بر روی نمودار بیت کوین نشان‌دهنده رشد قابل توجه این رمزارز است. سال 2024 برای بیت‌ کوین از اهمیت زیادی برخوردار است و به رویداد هاوینگ بیت ‌کوین در آوریل 2024 نزدیک می شویم؛ از همین روی است که بسیاری از بانک‌ها و صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge fund) پیش‌بینی‌های دقیقی را از روند بازار BTC ارائه نموده‌اند.

 

گزارشات برخی از این نهادهای مالی و صندوق‌های پوشش معتبر به شرح زیر است:

  • پانترا کپیتال (Pantera Capital) 

به گزارش این موسسه براساس نتایج به دست آمده از شاخص نسبت سهام به جریان (S2F)  قیمت بیت‌کوین در هاوینگ بعدی خود به 148000 دلار هم می‌رسد و تا جولای سال 2025 رکورد جدیدی را ثبت می‌کند.

این بیانیه خبر از نصف شدن پاداش ماینرهای بیت کوین می‌دهد که پس از هر دوره چهار ساله هاوینگ اتفاق می افتد.  با توجه به این گزارش بسیاری از معامله گران در صدد خرید و فروش بیت کوین عجول هستند و همچنان قیمت لحظه ای بیت کوین را تحت نظر خود دارند.

2

·بانک استاندارد چارترد  Standard Chartered

 به نقل از رویترز «بانک استاندارد چارترد» چشم‌اندازی از صعودی بودن روند بیت کوین را تائید می‌کند و معتقد است که ارزش بیت‌کوین تا پایان2023 تا مرز 50 هزار دلار را لمس خواهد کرد و همچنین تا پایان سال 2024 به 120 هزار دلار خواهد رسید.

افزایش اخیر نرخ بیت‌کوین دلیل محکمی برای استخراج‌کنندگان به قصد هولد کردن این ارز دیجیتال است. به گفته بسیاری از موسسات مالی، 100 هزار دلاری شدن بیت‌ کوین نقطه عطفی است که اصطلاحا «زمستان کریپتو» پایان می‌یابد. در حالی که سود ماینرهای بیت‌ کوین افزایش پیدا می‌کند. به این معنی است که آنها بیت‎ کوین‌های خود را به منظور حفظ سرمایه نمی‌فروشند؛ بنابراین عرضه بیت‌ کوین کاهش می‌یابد و قیمت آن نیز در بازار جهانی ارزهای دیجیتال طبیعتا بالاتر می‌رود.

·شرکت خدمات مالی جی پی مورگان

 شرکت بزرگ  (JP Morgan)برخلاف نظرات سایرین همیشه تمرکز خود را بر روی محدودیت‌های بیت کوین می‌گذارد. این شرکت اعلام نموده است که رشد بیت‌ کوین تحت‌تاثیر افزایش قیمت طلا به 45هزار دلار نزدیک خواهد شد و نرخ هش این ارز دیجیتال به دلیل هاوینگ سال 2024 حدودا 20 درصد کاهش را به خود می‌بیند. تمامی تخمین‌های اعلام شده بر اساس قیمت فعلی بیت‌ کوین است که مجموعا فرصت پاداشی برابر با20 میلیارد دلار را برای بلوک چهارساله آن محاسبه نموده‌اند.

2325

  • ماتریکس پورت (Matrixport)

ماتریکس پورت یکی از برترین موسسات خدمات رمزارزها است و مطابق با آخرین بررسی نمودار بیت کوین، کندل سالانه آن نشان داده است که بیت‌ کوین در پایان سال 2024 از مرز 125000 دلار خواهد گذشت. این قیمت نقطه عطف پایان بازار خرسی است و روند بازار گاوی آغاز خواهد شد. به عبارت دیگر بررسی پیشینه روندهای قبلی این ارز دیجیتال یک الگوی تکرارشونده را نشان می‌دهد. هنگامی که بیت ‌کوین پس از طی کردن یک روند نزولی به بالاترین سطح 12 ماهه خود دست یافته است؛ یک دوره رشد سریع را نوید می‌دهد.

 

در نهایت خاطر نشان می‌کنیم هم اکنون با توجه به موج افزایش قیمت پادشاه رمز ارزها، بسیاری از خریداران به دنبال خرید بیت کوین هستند؛ اما فراموش نکنید اگرچه ارقام فوق‌الذکر به عنوان پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی موسسات و بانک‌های معتبر اعلام شده است اما به ما یادآور می‌شود که این بازار رو به رشد و بسیار پویا است و از همه مهمتر اینکه تحت‌تاثیر پارامترهای متعددی مانند سیاست‌های مالی، نرخ تورم و رویدادهایی مانند هاوینگ، جنگ و غیره  قرار دارد و مسلما آینده آن نامعلوم و بی ثبات است و همچنین تغییرات قیمت لحظه ای ارز دیجیتال بیت کوین تاکید می‌کند که سرمایه‌گذاری و خرید و فروش بیت کوین مستلزم نگاهی دقیق و موشکافانه است و درک صحیحی از عملکرد بازار ارزهای دیجیتال را می‌طلبد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها