|

نامه گمرک به سازمان توسعه تجارت: تکلیف ممنوعیت آیفون را روشن کنید

گمرک در نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت خواسته که موضوع ممنوعیت واردات نشان تجاری اپل و سود بازرگانی آن را شفاف و ابهامات پیش آمده در این خصوص را برطرف کند.

نامه گمرک به سازمان توسعه تجارت: تکلیف ممنوعیت آیفون را روشن کنید

گمرک در  نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت خواسته که موضوع ممنوعیت واردات نشان تجاری اپل و سود بازرگانی آن را شفاف و ابهامات پیش آمده در این خصوص را برطرف کند.

این نامه با عنوان « ضرورت رفع ابهام ممنوعیت واردات نشان تجاری اپل و شفافیت سود بازرگانی گوشی تلفن همراه هوشمند» منتشر شده است.

در این نامه سوالاتی از سازمان توسعه تجارت مطرح شده است. در ابتدا این موضوع مورد سوال قرار گرفته که آیا واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل،‌ باتوجه به اضافه شدن یک بند به مندرجات فصل ۸۵،‌ ممنوع است یا خیر؟ همچنین ذکر شده که واردات چه مدل‌هایی از تلفن همراه اپل ممنوع است.

آیفون

در گام بعد درخواست در مورد رقم دقیق سود بازرگانی اپل در زمان فعلی است، زیرا پیش از این اعلام شده بود که درصورت لغو ممنوعیت واردات اپل، سود بازرگانی آن ۹۶ درصد پیش‌بینی می‌شود. گمرک گفته است که باید مشخص شود که درحال حاضر و با ابلاغ مصوبه سود بازرگانی تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، چه مقدار است؛ زیرا مشخص شدن سود بازرگانی به صورت روشن برای تعیین ارزش کالای قاچاق ضروری است.

درنهایت هم خواسته شده که  باتوجه به اینکه این مصوبه علاوه‌بر دستگاه‌‌های اجرایی برای سایر مردم هم حق یا تکلیف ایجاد می‌‌کند، تاریخ دقیق اجرای تصویب‌نامه ذکر شده را اعلام کنند.

هفته گذشته گمرک اعلام کرد واردات تمامی گوشی‌های اپل ممنوع است، اما سازمان توسعه تجارت به سرعت تکذیب و اعلام کرد واردات آیفون منعی ندارد. همچنین امروز (۱۳ خردا) «مهدی اسدی»‌،‌ رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، در گفت‌وگو با «اقتصاد آنلاین» اعلام کرده که واردات آیفون ۱۳ هم از شانزدهم خردادماه ممنوع می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها