|

اختلال گسترده در GPS مسیریاب‌ها را مختل کرد

نقشه و مسیریاب نشان اعلام کرده که یکی از شدیدترین اختلال‌های GPS را شناسایی کرده است.

اختلال گسترده در GPS مسیریاب‌ها را مختل کرد

نقشه و مسیریاب نشان اعلام کرده که امروز (۱۳ خرداد)  یکی از شدیدترین اختلال‌های GPS را شناسایی کرده است. این مسئله از سال‌های گذشته باعث افت عملکرد مسیریاب‌ها و پلتفرم‌های نقشه محور بوده است، اما در ماه‌‌ها و مخصوصا روز اخیر به نقطه‌ای رسیده که عملا استفاده از مسیریاب را برای کاربران غیرممکن کرده است.

به گزارش «فن‌زی»، اختلال در GPS از اواسط اردیبهشت‌ ماه باعث مشکل کار برای نقشه و مسیریاب‌های آنلاین شده بود. همان زمان جواد عامل، مدیرعامل مسیریاب نشان در گفت‌وگو با «شبکه شرق» گفته‌ بود که کاری که در حال صورت گرفتن از یک منبع ناشناس جعل GPS یا Spoofing GPS است که باعث می‌شود اپلیکیشن‌های مسیریاب و نقشه‌ها دچار مشکل شوند.

حالا روابط عمومی نشان اعلام کرده است که این اختلال امروز گسترده‌تر بوده است. «بهزاد کاظمی»، مهندس ارشد تیم مسیریابی نشان در این مورد گفت: «تیم فنی نشان، با بررسی ماژولی که برای تشخیص و اطلاع‌رسانی جعل GPS توسعه داده‌، متوجه الگوهای اختلال GPS در مناطق مختلفی از کشور مخصوصا چند کلان‌شهر شده‌اند. از سوی دیگر، در چند ساعت اخیر، تعداد زیادی از کاربران به پشتیبانی نقشه و مسیریاب نشان اطلاع داده‌اند که با اختلال GPS مواجه هستند. بیشتر این کاربران اعلام کردند با وجود اینکه موقعیت مکانی آن‌ها در تهران بوده، نقشه، موقعیت آن‌ها را در اصفهان یا قم نمایش داده و عملا استفاده از نقشه و مسیریاب برای آن‌ها غیرممکن شده است.»

نشان اعلام کرده دلیل این اختلال مانند گذشته نامشخص است و کاربران بسیاری، به‌خصوص رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را با مشکلات جدی مسیریابی روبه‌رو کرده است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها