|

ترامپ خود را رئیس‌جمهور رمزارزها معرفی کرد

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، خود را قهرمان ارزهای دیجیتال معرفی کرد

 ترامپ خود را رئیس‌جمهور رمزارزها معرفی کرد

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، خود را قهرمان ارزهای دیجیتال معرفی کرد و تلاش‌های دموکرات‌ها برای تنظیم این بخش را در جریان یک جلسه تأمین مالی در سانفرانسیسکو به‌شدت محکوم کرد.

 همچنین ترامپ در این جلسه تأمین مالی که به میزبانی دیوید ساکس و چامات پالیهاپیتیا، سرمایه‌گذاران فناوری برگزار شده بود، ۱۲ میلیون دلار جمع‌آوری کرد. تروور تراینا، مدیر فناوری مستقر در سانفرانسیسکو و سفیر سابق ترامپ در اتریش به رویترز گفت: «ترامپ گفته که رئیس‌جمهور ارزهای دیجیتال خواهد شد.»

 ازآنجایی‌که صنعت کریپتو با نظارت شدید قانون‌گذاران آمریکایی مواجه است، فعالان آن تلاش دارند تا بر سیاستمداران این کشور تأثیر بگذارند و آنها را متقاعد کنند که این صنعت آینده روشنی دارند. البته باتوجه‌به شکست‌های بزرگ کریپتویی در سال ۲۰۲۲ که وحشت سرمایه‌گذاران را برانگیخت و پول آنها را بر باد داد، کار این فعالان کمی سخت شده است و به‌ آسانی نمی‌توانند تمام سیاستمداران را قانع کنند.

 هارمیت دیلون، عضو کمیته ملی جمهوری‌خواه، گفت که ترامپ کریپتو را مهم خوانده و تأکید کرده که از این بخش بسیار حمایت می‌کند. البته ترامپ جزئیاتی در مورد سیاست پیشنهادی خود درباره ارزهای دیجیتال ارائه نداده است.

 بایدن در سال ۲۰۲۲ یک فرمان اجرایی را با هدف اطمینان از توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال امضا کرد. این فرمان از تنظیم‌کننده‌هایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا می‌خواست دستورالعمل‌ها و قوانینی را برای رسیدگی به خطرات اکوسیستم کریپتو صادر کنند. کاخ سفید نیز در زمان بایدن گفت که مشتاق همکاری با کنگره برای ایجاد یک چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال است.

 رابین پترسون، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای به رویترز گفت که دولت بایدن از نوآوری در دارایی‌های دیجیتال حمایت کرده و درعین‌حال به دنبال محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر «خطرات مرتبط با فناوری‌های جدید» باشد.

 علی‌رغم گرایش لیبرال سانفرانسیسکو، تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران خطرپذیر محلی و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از ترامپ حمایت می‌کنند و تنظیم‌گری بیش از حد حوزه کریپتو را دلیل اصلی این حمایت ذکر می‌کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها