|

وزیر ارتباطات:

دریافت مدارک فیزیکی تا تیر ۱۴۰۴ در ادارات متوقف می‌شود

عیسی ‌زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به برنامه هفتم توسعه اعلام کرد که تا تیر ۱۴۰۴ باید تمامی مدارکی که از مردم ادارت دریاقت می‌کنند حدف شود.

دریافت مدارک فیزیکی تا تیر ۱۴۰۴ در ادارات متوقف می‌شود

عیسی ‌زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به برنامه هفتم توسعه اعلام کرد که تا تیر ۱۴۰۴ باید تمامی مدارکی که از  مردم ادارت دریاقت می‌کنند حدف شود.

او در این مورد گفت: «در قانون هفتم توسعه که دیروز ابلاغ شد، همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که تا پایان برنامه تمام خدمات خود را به‌شکل هوشمند ارائه بدهند. براین‌اساس، تا تیر سال آینده تمام مدارکی که از مردم در مراجعات حضوری گرفته می‌شود، باید حذف شود و به‌شکل الکترونیکی و از طریق تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات صورت بگیرد.»

همچنین او به افزایش ۵ برابری اتصال دستگاه‌های دولتی در دولت سیزدهم اشاره کرد و توضیح داد:«تعداد تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال ۱۳۹۹، یک‌ونیم میلیارد تراکنش بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت‌میلیارد تراکنش افزایش یافته است.»

از سوی دیگر او  اعلام کرد که ۵۰۰ خدمت دولت به صورت هوشمند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می‌شود و ۹۹ درصد دستگاه‌ها به این پنجره واحد متصل شده‌اند.

زارع‌پور، با اعلام اینکه ۲۵۰ دانشگاه و ۵۰ شهرداری به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند و گفت: «تنها وزارت امور خارجه به خاطر احراز هویت ایرانی‌های خارج از کشور به این پنجره متصل نشده است و تعدادی از دستگاه‌ها به دلیل رعایت نکردن استانداردهای این پنجره از آن قطع شده‌اند.»

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها