|

وزیر ارتباطات: حملات DDoS از ۱۰۰ هزار مورد در ۱۴۰۰ به ۲۳۵ هزار مورد در ۱۴۰۳ رسیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیئت‌دولت از افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور در دو-سه سال اخیر گفت و اینکه برخی حملات خاص به شکل ویژه افزایش بسیار شدیدی داشته است.

وزیر ارتباطات: حملات DDoS از ۱۰۰ هزار مورد در ۱۴۰۰ به ۲۳۵ هزار مورد در ۱۴۰۳ رسیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیئت‌دولت از  افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور در دو-سه سال اخیر گفت و اینکه برخی حملات خاص به شکل ویژه افزایش بسیار شدیدی داشته است.

عیسی زارع‌پور با بیان آماری در این زمینه گفت: «حملات سایبری در فروردین ۱۴۰۰ برتبر ۱۰۰ مورد در ماه بود، امل این میزان در دو ماه اول سال به ۲۳۵ هزار حمله DDoS رسید.

زارع‌پور درباره عملکرد سامانه بومی مقابله با این حملات در شرکت ارتباطات زیرساخت توضیح داد: «این سامانه تمام حملات را شناسایی می‌کند و با بیش از ۹۰ درصد آن‌ها در نطفه مقابله می‌شود و کاربران متوجه آن نمی‌شوند.»

زارع‌پور در مورد دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد که  ۱۰۰ درصد دستگاه‌های اخذ رأی به شبکه وصل شد و در ۹۹.۲ درصد اوقات، استعلام‌ها به‌صورت آنلاین انجام شد.

او درباره تلاش‌ها برای خرابکاری در شبکه فیبر نوری گفت: «در ۲۴ ساعت منتهی به انتخابات و روز انتخابات بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم و در ۹ مورد فیبر نوری قطع شد که دو مورد از آن‌ها سهوی بود.»

همچنین او از ارائه یک بسته ۱۰ گیگابایتی اینترنت منحصر به شبکه‌های اجتماعی داخلی برای دور دوم انتخابات خبر داد و گفت این بسته مشابه بسته ۲۰ گیگابایتی ارائه‌شده در دور اول فعال می‌شود.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها